zitroz Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 En röst på SD är en röst på: Att Sverige skall lämna EU Ett förstatligande av banker Bort med "opassande" kultur Tillåtande av brottsprovokation Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning Mot homosexualitet Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. Tänk på det innan ni röstar på SD bara för att de vill skicka hem muslimerna. Det finns fler politiska frågor än invandring. SD får mig alltid att tänka SocialDemokraterna... så först tänkte jag wtf det där stämmer inte, sen när jag läste mer av posterna förstod jag att det var Sverige demokraterna :P För mig blir det nog Miljö(mest troligen) eller Social. Inte så himla insatt men lagom för att veta det. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Om jag var gammal nog att rösta skulle SD fått min röst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 (redigerat) Att Sverige skall lämna EU - Bra Ett förstatligande av banker - "bra" Bort med "opassande" kultur - shit the same Tillåtande av brottsprovokation - bra i längden Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra" Mot homosexualitet - puckat Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion - puckat men inte realistiskt som tur är Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. - mycket bra En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. - shit the same ------------------- Inte för att jag tror att särskilt mycket är praktiskt möjligt att genomföra i någon större skala, men övervägande bra. sen är det som alltid med det bristfälliga politiska systemet att man röstar på personer och "paket", inte på idéer. Redigerat 21 Maj 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra"Fattar inte vad som är bra med det. Om jag skulle behöva flytta till något annat land skulle jag gärna fortsätta lära mig svenska och hålla igång svenskan. Dock skulle jag självklart lära mig språket man talar i landet jag flyttar till och använda det i stort sätt hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 (redigerat) Att Sverige skall lämna EU - Bra Ett förstatligande av banker - "bra" Bort med "opassande" kultur - shit the same Tillåtande av brottsprovokation - bra i längden Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra" Mot homosexualitet - puckat Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion - puckat men inte realistiskt som tur är Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. - mycket bra En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. - shit the same ------------------- Inte för att jag tror att särskilt mycket är praktiskt möjligt att genomföra i någon större skala, men övervägande bra. sen är det som alltid med det bristfälliga politiska systemet att man röstar på personer och "paket", inte på idéer. Om det bara om det är ut ur EU och i princip icke existerande samarbeten med övriga västvärlden man är ute efter så kan man lika gärna rösta V eller ännu mer åt vänster. Då får man utrikespolitiken, fast utan smygrasismen, smyghomofobin och inskränkandet av yttrandefriheten. Edit: Förutsatt att man inte röstar på ett cp-parti som tycker att den där Stalin var en ganska trevlig kille ändå. Redigerat 21 Maj 2010 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuckaloco Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Att Sverige skall lämna EU - Bra Ett förstatligande av banker - "bra" Bort med "opassande" kultur - shit the same Tillåtande av brottsprovokation - bra i längden Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning - "bra" Mot homosexualitet - puckat Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion - puckat men inte realistiskt som tur är Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in. - mycket bra En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. - shit the same ------------------- Inte för att jag tror att särskilt mycket är praktiskt möjligt att genomföra i någon större skala, men övervägande bra. sen är det som alltid med det bristfälliga politiska systemet att man röstar på personer och "paket", inte på idéer. Om det bara om det är ut ur EU och i princip icke existerande samarbeten med övriga västvärlden man är ute efter så kan man lika gärna rösta V eller ännu mer åt vänster. Då får man utrikespolitiken, fast utan smygrasismen, smyghomofobin och inskränkandet av yttrandefriheten. Edit: Förutsatt att man inte röstar på ett cp-parti som tycker att den där Stalin var en ganska trevlig kille ändå. "fast utan smygrasismen" - Nja, om det ändå vore så väl. Vänsterextremisterna riktar idag sin rasism mot den judiska populationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Fattar inte vad som är bra med det. Om jag skulle behöva flytta till något annat land skulle jag gärna fortsätta lära mig svenska och hålla igång svenskan. Dock skulle jag självklart lära mig språket man talar i landet jag flyttar till och använda det i stort sätt hela tiden.Att folk talar olika språk är det största kommunikationsproblemet som finns i samhället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Fast nu var det ju inte extremister jag syftade på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuckaloco Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Fast nu var det ju inte extremister jag syftade på. Extremister är väl relativt ur åskådarens syn, enligt mig kan både Vänsterpartiet och SD klassas som vänster respektive höger extremister. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Maj 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Fast nä...extremism är ju en politisk(religiös) åsikt draget till sin yttersta spets. Varken (v) eller (sd) har ju dragit höger/vänster-politik så långt det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Fattar inte vad som är bra med det. Om jag skulle behöva flytta till något annat land skulle jag gärna fortsätta lära mig svenska och hålla igång svenskan. Dock skulle jag självklart lära mig språket man talar i landet jag flyttar till och använda det i stort sätt hela tiden.Att folk talar olika språk är det största kommunikationsproblemet som finns i samhället. Jo men det försvinner inte bara för att man tar bort rätten till modersmålsundervisning, bara för att man lär sig språket man tala i landet man kommer/härstammar ifrån betyder det inte att man inte kommer prata svenska. Jag har kompisar som gått modersmålslektioner, ändå pratar de perfekt svenska... OMG HUR FAN GICK DET TILL? : OOOOOO Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 21 Maj 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2010 Att folk talar olika språk är det största kommunikationsproblemet som finns i samhället.Jag tror det har visats i undersökningar att barn som läser modersmål är bättre i svenska. Det är inte så att man blir bättre på att komunicera på svenska för att man inte får läsa sitt modersmål... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.