Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo

Rekommendera inlägg

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

 

Hur är dem omänskliga?

 

Vad är bäst?:

 

- Ta in 10 invandrare och bara ta hand om 5, dem andra hamnar i princip på gatan och lever på bidrag.

- Ta in 5 invandrare man kan ta hand om.

 

SD vill det andra, och situationen är i princip som första exemplet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

 

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

 

Hur är dem omänskliga?

 

Vad är bäst?:

 

- Ta in 10 invandrare och bara ta hand om 5, dem andra hamnar i princip på gatan och lever på bidrag.

- Ta in 5 invandrare man kan ta hand om.

 

SD vill det andra, och situationen är i princip som första exemplet.

 

Har du hört hur SD-are pratar? Det är inte så enkelt som du säger, finns massa smyrasism och kulturtrams inblandat (man ska värna om Astrid Lindgren osv...).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag tänker ej rösta på SD för att jag gillar alla punkter du skrev ovan.

Jag tänker rösta på SD för att skicka signal till de nuvarande riksdagspartierna att våran invandring & intergrationspolitik är helt misslyckad, man behöver ej vara en professor för att förstå att något gått snett.

 

Man behöver inte vara en professor för att förstå att ett parti som vill inskränka mänskliga rättigheter inte borde få en enda röst heller.

 

 

Hur är dem omänskliga?

 

Vad är bäst?:

 

- Ta in 10 invandrare och bara ta hand om 5, dem andra hamnar i princip på gatan och lever på bidrag.

- Ta in 5 invandrare man kan ta hand om.

 

SD vill det andra, och situationen är i princip som första exemplet.

 

-SD vill avskaffa religionsfriheten. Kristendomen är den enda religionen som får utövas.

-SD vill även begränsa yttrandefriheten. Yttringar av icke "svenska" åsikter förbjuds.

-SDs politik bryter även mot FNs konvention om mänskliga rättigheter.

-SD vill även förbjuda icke-svensk och opassande kultur. Gillar du hip hop från USA? Taskigt, den förbjuds när SD kommer till makten.

 

SD är rasister och har en människovidrig politik. De vågar bara inte erkänna det.

 

Det handlar inte om "invandrare". Som jag tidigare visade så är en majoritet av invandrarna till Sverige återvändande svenskar, folk från EU/EES eller studenter.

 

Sverigedemokraterna vill i princip stoppa invandring från alla kulturer som är det minsta olik vår egen, och personer som redan finns i landet men som kommer från en främmande kultur skall skickas hem. Det, är främlingsfientlighet.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det kan vara en religiös eller en politisk åsikt.

 

"Extremism (latin: extremus) innebär att en åsikt eller tanke dras till sin yttersta spets utan utrymme för kompromisser eller pragmatism."

 

" Extremist- One who advocates or resorts to measures beyond the norm, especially in politics."

 

Det är inte vänsterpartiet helt enkelt. AFA och Revolutionära Fronten är vänsterextremister. Vänsterpartiet är ett parti som ligger åt vänster, men likväl inom "normen". Inte är de kommunismer heller, även om de började där.

Värt att diskuteras om Vänsterpartiet inte är kommunister, då en stor del av anhängarna betecknar sig som kommunister, inklusive att Ohly ända fram tills 2005 benämnde sig själv som Kommunist. Precis som SDs, "Vi är inte rasister längre" kan man ju se Vänsterpartiets "Vi är inte kommunister längre"...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du hört hur SD-are pratar? Det är inte så enkelt som du säger, finns massa smyrasism och kulturtrams inblandat (man ska värna om Astrid Lindgren osv...).

 

Kring köksbordet är säkert var och varannan svensk lite sådär "smygrasist".

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Airhead
Har du hört hur SD-are pratar? Det är inte så enkelt som du säger, finns massa smyrasism och kulturtrams inblandat (man ska värna om Astrid Lindgren osv...).

 

Kring köksbordet är säkert var och varannan svensk lite sådär "smygrasist".

 

jag är rasist ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(fp) 61,4%

(m) 55%

(kd) 47.8%

© 42.1%

(sd) 37.1%

(mp) 27.1%

(s) 23.5%

(fi) 14.2%

(v) 13.5%

(pp) 12.8%

 

http://www.svd.se/nyheter/politik/valet2010/Valkompassen/

Den där fråge grejen var bara sjukt wierd, håller på med den nu men, vissa saker fattar jag nada på...

Btw om man väljer den till vänster av de 2 fråge sakerna och svarar "Helt Emot" på att "Alla gymnasieprogram bör leda till högskolebehörighet" Så får man 20% på alliansen. Är det inte deras skolminister som vill avskaffa yrkesförberedande program? :s

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...