Mumutio Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Sverige är medborgarnas land. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Igentligen så ska inte muslimer eller "(n*g*a*r)" Får bo här i sverige. Detta är vårt land, Det är som jag ska komma till doms land och "bo" där. Igentligen ska dom få stanna kvar och se själva vad dom har försakat..."se själva vad dom har försakat..." Du försöker påstå att de har sabbat sitt eget land och därför bör de stanna där och betala priset? Lite ironiskt med tanke på att nästan alla världens nuvarande konflikter kan spåras tillbaka till den europeiska kolonisationen, så alltså är det ju vi européer som borde betala priset om det ska vara någon rättvisa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 (redigerat) Så du förespråkar alltså arvssynd? Så om din morfars far hade slagit ihjäl min farfars far, hade jag fått slå ihjäl dig då? Redigerat 13 September 2010 av Lander Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån". Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Det är hett att ta ansvar för andras tidigare misstag :rolleyes: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 (redigerat) Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till.Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på) Redigerat 13 September 2010 av Lander Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till.Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på) Hört talas om britternas och fransmännen pokerspel om mellanöstern då Osmanska Riket existerade? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till.Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på) Sverige ska ju inte sluta ta ansvar bara för att de många andra länder är sämre. Låt oss vara ett föregångsland istället. Europeér har lagt grunden till i princip ALLA Afrikanska krig, när vi delade upp deras länder utan hänsyn till befolkningsgrupper och religion, så att massa olika grupper fick samsas inom helt ologiska nationsgränser och försöka komma överens och bygga en nation på de grunderna. Inte det lättaste särskilt med tanke på att de låg så långt ekonomiskt efter från början till följd av att de blivit utnyttjade av de europeiska staterna. För 200 år sedan fanns det flera hundra olika religioner och språk i Afrika och flera tusen hövdingadömen och stammar. Idag finns det tiotals länder och massor av de gamla språken och religionerna. Inte undra på att det uppstår konflikter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån". Sedan så är det ju väldigt sällan det ÄR folkets fel. Nästan alltid är det en eller ett fåtal personer som har skulden. Det är ju knappast så att det är någon random rörmokares fel att diktatorn i hans land dödar folk till höger och vänster. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Det är ju knappast så att det är någon random rörmokares fel att diktatorn i hans land dödar folk till höger och vänster. ... ELLER?! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 (redigerat) Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån". jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till. Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på) Sverige ska ju inte sluta ta ansvar bara för att de många andra länder är sämre. Låt oss vara ett föregångsland istället. Vi är redan ett föregångsland eftersom vi inte har något invandringskritiskt parti i riksdagen, vilket alla länder förutom Tyskland och Sverige har. Vi kan bli ännu mer framgångsrika genom att rösta för fri invandring.. Redigerat 13 September 2010 av Lander Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 September 2010 Rapport Dela Skrivet 13 September 2010 Det är ju knappast så att det är någon random rörmokares fel att diktatorn i hans land dödar folk till höger och vänster. ... ELLER?! Nä, allt är nog ditt fel! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg