Northwest Skrivet 23 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2011 Dock är det många jobb som kräver gymnasieutbildning iaf att man måste ha för att ö.h.t kunna konkurrera med dom andra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2011 (redigerat) Oavsett hur mycket man vill rationalisera är det fortfarande självdestruktivt att fortsätta ta emot fler än man kan erbjuda jobb.Även om Sverige skulle sparka ut varenda invandrare och sedan aldrig någonsin mer ta emot en enda människa, från något land, så skulle vi fortfarande ha fler människor än man kan erbjuda jobb. Med din logik så skulle vi aldrig kunna ta in någon, eftersom full sysselsättning är omöjligt. Inte ens om vi sparkade ut alla invandrare, tvångs-steriliserade hela befolkningen så att inga nya kan födas och dödade alla arbetslösa skulle vi få full sysselsättning. "Sverige skall inte ta in fler invandrare än de kan erbjuda jobb" är inget argument som fungerar på grund av (som förklarat ovan) att vi då inte skulle kunna ta in någon alls. Vad du begär är en omöjlighet. Dessutom. Invandringen ökar, och arbetslösheten minskar. Ur en arbetsmarknadsmässig synpunkt, var fan ligger problemet? Redigerat 23 Januari 2011 av Guggo Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2011 (redigerat) Och du säger att mina argument är svart-vita :rolleyes: Redigerat 25 Januari 2011 av fishmaster Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 26 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2011 ...Det har jag väl inte sagt? Jag påpekade bara att vad du begär är en omöjlighet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 29 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Att döma på SDs uttalanden and whatnot, vilken känsla tror ni de verkar vilja sprida? "Invandringen är för stor för att Sverige ska kunna klara av det." eller "Muslimer suger och vi måste genast se till att kraftigt begränsa det som är muslimskt." Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Jag tror att sverigedemokraterna är rasister men som du sa mEzox att de är lite listiga. När sverigedemokraterna tågade ut ur storkyrkan när prästen sa "Alla är lika mycket värda" och det där så skyllde dem på att "Hon hyllade alla orginisationer som förolämpat oss". Ähum, det är något fishy med dem. Jag menar, dem är ju duktiga. Dem har lyckats ta sig in i svenska riksdagen men jag tror att de är lite emot men duktiga på att "smita undan". För deras budskap verkar ju bra, de flesta, skulle man kunna tro, men kan det betyda något annat? Till exempel... vad exakt menar dem med "Ge oss sverige tillbaka" Jag tror att dem är rasister, på allvarligt. Just det, jag såg svart kille som såg indisk ut dela ut lappar där det stod om Sverigedemokraterna i September utanför en valhydda. "Haha, där ser ni, dem är ju inte alls rasister" kanske folk tänker. Jag tänker: "Vänta lite nu, nu verkar det som om de har den här killen här bara för att folk inte SKA TRO att dem är rasister." Nu bev det kanske lite krångligt, men ja, ni kanske förstår. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Jag tror att sverigedemokraterna är rasister men som du sa mEzox att de är lite listiga.När sverigedemokraterna tågade ut ur storkyrkan när prästen sa "Alla är lika mycket värda" och det där så skyllde dem på att "Hon hyllade alla orginisationer som förolämpat oss".Ähum, det är något fishy med dem.Jag menar, dem är ju duktiga. Dem har lyckats ta sig in i svenska riksdagen men jag tror att de är lite emot men duktiga på att "smita undan".För deras budskap verkar ju bra, de flesta, skulle man kunna tro, men kan det betyda något annat?Till exempel... vad exakt menar dem med "Ge oss sverige tillbaka"Jag tror att dem är rasister, på allvarligt. Läs annat än Aftonbladet. De gick ur kyrkan för att de ansåg att predikaren hyllade grupper som AFA, som aktivt vandaliserar, hänger ut och misshandlar folk som de själva anser är "rasister".Men klart att samtliga tidningar ville få det att låta som att "allas lika värde" var så kränkande för Jimmie att de kände sig tvungna att gå. Just det, jag såg svart kille som såg indisk ut dela ut lappar där det stod om Sverigedemokraterna i September utanför en valhydda."Haha, där ser ni, dem är ju inte alls rasister" kanske folk tänker.Jag tänker: "Vänta lite nu, nu verkar det som om de har den här killen här bara för att folk inte SKA TRO att dem är rasister." Nu bev det kanske lite krångligt, men ja, ni kanske förstår.Jag tror Aftonbladet har dig här för att sprida deras politiska agenda.Väldigt enkelt att hitta på sånt här. Och många invandrare röstar på SD, givetvis mest de som kom för decennier sedan, när de behövdes. Inte som en köttstunami som förstör samhällen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 29 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2011 Läs annat än Aftonbladet. De gick ur kyrkan för att de ansåg att predikaren hyllade grupper som AFA, som aktivt vandaliserar, hänger ut och misshandlar folk som de själva anser är "rasister". Det kanske bara är jag, men jag förstår verkligen inte var i nedanstående text man hyllar AFA. Du får gärna försöka peka ut det, för jag förstår inte. "Grattis till uppdraget. Grattis till er som är valda med förtroende. Nästan 85 procent eller lite mer än 6 miljoner människor tror att just ni har bäst förutsättningar att forma ett gott nu och en god framtid för oss alla. Det är stort att bäras av ett sådant förtroende. Och uppdraget har ni tillsammans. Inte var och en. Väl valda så ingår ni i ett sammanhang där era gemensamma ansträngningar väger tyngre än vars och ens egen vilja. För det är väl just sådemokrati fungerar? Då handlar det om att lyfta blicken från det egna till det gemensamma. Blicka utöver Bastuträsk, Tomelilla, Göteborg, Grästorp, Husum och Visby. Politik som i en översättning betyder det gemensamma livet i staden. Så handlar det om att lyfta blicken ytterligare en bit, för vi lever inte i vårt eget enbart. Vårt uppdrag och vårt ansvar är större än de gränser som nationen sätter. Det finns en värld som behöver oss – vår solidaritet, våra pengar och inte minst våra ögon och våra röster. Det är mycket som krävs av er, men tappa inte modet. Vi står bakom er, vi som har gett er mandat att föra vår talan. För det är väl så demokrati fungerar? Vi har lyssnat på bibeltexter. Nu var det inte den svenska riksdagen som Paulus skrev till utan en grupp människor i staden Thessaloniki. Till dem sa han: Vi vädjar till er att sätta värde på dem som har det tyngsta arbetet bland er, de som står i spetsen. Visa dem den största kärlek och uppskattning. Och så fortsätter han med rådet: Släck inte anden, pröva allt, ta vara på det som är bra. Det är ord också till oss alla som har röstat och till er alla som valts med förtroende. Salomo i sin vishet skrev inte heller till den svenska riksdagen, men ändå kan det bli ord till er: Gud är vägvisaren till visheten. Gud leder de visa rätt. Av honom beror både vi själva och våra ord, all tankeförmåga och all yrkesskicklighet. Visheten – hon som med sin konst har format allt. Ord av nåd mer än av krav. Allt hänger inte på mig själv eller på mitt parti. När Jesus närmade sig Jerusalem och lärjungarna ljudligt lät sin glädje höras, bad en grupp fariséer att Jesus skulle huta åt sina lärjungar. Se till att de höll tyst. Man undrar varför de inte kunde tala med lärjungarna direkt. De var ju ändå vuxna människor. Och svaret de får är: Om de tiger kommer stenarna att ropa. Vad var det som de hade varit med om på vägen. Jo, bland annat att en blind man botades och kunde leva sitt liv helt och fullt. Och så mötet med den föraktade tullindrivaren Sackaios. Han som klättrade upp i trädet för att kunna se, men kanske också för att gömma sig. Till den blinde mannen sa Jesus: Vad vill du att jag ska göra för dig? Till Sackaios sa han: Kom ner från trädet, jag vill gästa ditt hem. Möten i ögonhöjd, med ögonkontakt, i samtal, som betydde livslång förändring för både den blinde och Sackaios. Det var detta lärjungarna hade varit med om. Den stora förändringen för två människor. Det var därför de inte kunde hålla tyst med sin glädje. Och om de ändå hade tystats, hade stenarna ropat om det viktiga i den stora förändringen. Förändringen som bokstavligen blev livsavgörande. Det är de livsavgörande förändringarna för människor som är en stor del av ert uppdrag. Och i det aldrig komma så långt ifrån oss som ger er mandat att ni upphör att möta i ögonhöjd, att ni aldrig upphör att ropa ner någon från trädet och säga: Jag vill tala med dig. Höra någons rop och säga: Vad vill du att jag ska göra för dig?Vi som tror på människors värdighet och lika värde, oavsett vilket land vi är födda i, oavsett vilket kön eller vilken ålder vi har, oavsett hur vår sexuella orientering tar sig uttryck, vi tror och hoppas att ni harden fortsatta förmågan att säga: Jag vill tala med dig, och den fortsatta längtan att ställa frågan: Vad vill du att jag ska göra fördig? Och känna den stora glädjen i de förändringar som detta kan göra.I går kväll samlades många tusen människor i Stockholm och i olika delar av landet för att ge sin mening till känna. Ropa ut sin avsky mot det som gör skillnad på människor. Den rasism som säger att du är inte lika mycket värd som jag. Du ska inte ha samma rättigheter som jag. Du är inte värd ett liv i frihet. Och detta av en enda grund – att vi råkar vara födda i olika delar av vår värld. Det är inte värdigt en demokrati som vår att göra skillnad på människor. Det är inte möjligt för troende människor att göra skillnad på människor. Det är inte värdigt människor att göra skillnad på människor. Här räcker det inte att vi ger några hundra människor mandat att föra vår talan. Här har viett gemensamt uppdrag. Och om någon tystnar eller tystas i kampen förmännisko värde, måste vi se till att också stenarna ropar. Vi gör det med Guds hjälp.Vi har mycket att göra. List, mod, värme krävs. Känn glädjen i uppdraget. Känn tyngden i uppdraget. Känn mandatet från oss. Pröva allt, ta vara på det som är bra. Gör inte skillnad på människor. Känn nåden att vila hos den Gud som har skapat oss." Och många invandrare röstar på SD, givetvis mest de som kom för decennier sedan, när de behövdes. Inte som en köttstunami som förstör samhällen.Arbetslösheten minskar, brottsligheten minskar, konjunkturen går upp, fler utbildar sig, osv osv. Förklara gärna hur invandrarna förstör samhället. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 30 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2011 Läs annat än Aftonbladet. De gick ur kyrkan för att de ansåg att predikaren hyllade grupper som AFA, som aktivt vandaliserar, hänger ut och misshandlar folk som de själva anser är "rasister".Men klart att samtliga tidningar ville få det att låta som att "allas lika värde" var så kränkande för Jimmie att de kände sig tvungna att gå.Jag tror Aftonbladet har dig här för att sprida deras politiska agenda.Väldigt enkelt att hitta på sånt här. Och många invandrare röstar på SD, givetvis mest de som kom för decennier sedan, när de behövdes. Inte som en köttstunami som förstör samhällen.Nej, jag har inte läst Aftonbladet, jag såg det där med kyrkan på nyheterna och läste i Svenska DAGBLADET :huh:Men visst, det kanske är så att dem vill sprida rubriker och så, men Sverigedemokraterna är självklart duktiga på att smita undan.Jag hoppas bara att dem blir ut från riksdagen, jag tycker det här är lite läskigt, om de inte är rasister... vad är dem då?Plus att jag inte håller med om deras andra politiska åsikter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 30 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2011 Sverigedemokraterna älskar att skapa löpsedlar, det var förmodligen därför de gick ut ut kyrkan också. Hela deras politiska taktik inför valet byggde i princip på att spela martyrer när de andra partierna exkluderade dem och var dumma mot dem. Alla hatar stackars Sverigedemokraterna, bara för att de har annorlunda åsikter. Snyft snyft... Inte något ont om det, det var smart och förmodligen det bästa de kunde gjort av situationen. Men jag tror snarare Aftonbladet hjälpt Sverigedemokraterna än motarbetat dem, egentligen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 30 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2011 All publicitet är bra publicitet. Även om det där nedrans aftonbladet är jätteelaka mot de stackars sverigedemokraterna ( :( :( ) så vinner de ändå på det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 31 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Januari 2011 Jag läser inte aftonbladet. det är bara det att jag inte håller med sverigedemokraterna och tycker att dem ska ut ur riksdagen. Om du gillar sverigedemokraterna respekterar jag det. japp, många är elaka mot dem, verkligen. Men... vissa inte. Dem röstades faktiskt in i riksdagen! Och man kan inte gilla allt. Det är som Barrack Obama till exempel. Vissa hatar ju honom? Andra älskar honom. Det är samma sak med Sverigedemokraterna. Man får väl tycka som man vill. så japp, alla hatar stackars sverigedemokraterna. NEJ. Dem är i riksdagen och dem har många beundrare ju. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg