Lander Skrivet 17 September 2010 Rapport Dela Skrivet 17 September 2010 Någon här som ens sett en burqaklädd på svensk mark? inte jag iaf. Någon som vet var man kan köpa burqor? skulle vara trevligt att ha en ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 17 September 2010 Rapport Dela Skrivet 17 September 2010 Jag har sett ett fåtal med niqab, men aldrig någon i burka. "Den är vanligen sydd i ett lätt material och bärs utomhus över vanliga kläder av vissa muslimska kvinnor, främst i Afghanistan, i delar av Pakistan och i norra Indien" Burka verkar vara ovanligt, även i de delar av världen som man förknippas med. Inga länder såvitt jag vet lag om det sedan talibanregimen i Afghanistan föll. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 17 September 2010 Rapport Dela Skrivet 17 September 2010 Kan tillägga att jag åker till Kurdistan-Irak då och då och har aldrig sett någon klädd i niqab eller burka där heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 17 September 2010 Rapport Dela Skrivet 17 September 2010 (redigerat) Fanns ganska många niqabklädda i London, runt de mer muslimska områdena då. Såg dock någon enstaka som bärde burqa där också. Men av de som bärde niqab var det många som också hade solglasögon så man inte såg ögonen. Redigerat 17 September 2010 av Lander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 September 2010 Rapport Dela Skrivet 17 September 2010 Kan tillägga att jag åker till Kurdistan-Irak då och då och har aldrig sett någon klädd i niqab eller burka där heller.Samma här för min del.. Däremot förekommer det i områden i Afghanistan enligt några polare som är därifrån.Sen så är problemet med att tonåringar idag drar ner byxorna så man ser en tredjedel av rumpan mycket större. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 18 September 2010 Rapport Dela Skrivet 18 September 2010 Tycker det är omänskligt oavsett hur mycket ni försöker försvara (?) det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 18 September 2010 Rapport Dela Skrivet 18 September 2010 Att jag + några tusen till personer tycker att det är obehagligt betyder inte att dom måsste förbjuda det. Men det är ju synd om dom som bär det också igentligenHåller med. Det är synd om dom som tvingas att bära Burqa/Niqab eller vad det nu heter. Dock har jag hört jag att detta klädesplagg och religion inte har något samband. Då tycker jag inte det spelar någon roll om det är förbjudet eller inte. Hade det däremot varit sammankopplat med någon regel inom Islam eller någon annan religion, så hade jag tyckt förbudet varit kränkande, eftersom det i princip tar bort religionsfriheten, vilket är en viktig frihet i ett modernt samhälle. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 23 September 2010 Rapport Dela Skrivet 23 September 2010 Å ena sidan tycker jag att alla ska få ha på sig vad de själva vill, å andra sidan så tycker jag att heltäckande föremål känns "farligt" på något sätt, jag menar de flesta butiker och macker har förbjudit att ha på sig moppe/motorcykel hjälm i affären. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 7 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 Dom kan ju stjäla saker! o.O Jag tycker att det ska förbjudas. Mycket saker kan ju gömmas under den där saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2010 Dom kan ju stjäla saker! o.O Jag tycker att det ska förbjudas. Mycket saker kan ju gömmas under den där saken.Då kan vi förbjuda paraplyer, inte svårt att gömma ett vapen i en paraply. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 eller jackor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 8 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2010 Dock fyller jackor och paraplyn en viss funktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.