Hoppa till innehåll

Skolkar Du?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.

Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla.

 

Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 97
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.

 

Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla.

 

Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill?

 

Jag tänker mig gymnasiumet som ett vanligt kontorsjobb.

Det är frivilligt, men om man inte är där, så kan man ju bli sparkad, är ju så med gymnasiumet också nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.

 

Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla.

Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill?

 

Jag tänker mig gymnasiumet som ett vanligt kontorsjobb.

Det är frivilligt, men om man inte är där, så kan man ju bli sparkad, är ju så med gymnasiumet också nästan.

 

Ja fast tänk om du lyckas göra bra ifrån dig på jobbet fast du inte är där hela tiden... En chef sparkar ju inte en duktig anställd/elev. ;) Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En intressant diskussion tror jag, skolkar du?

Varför gör du det?, vet du att dina betyg kan försämras?

 

 

Jag själv har aldrig skolkat, det närmsta jag kommer till att "skolka" är väl att man råkat sova lite för länge :P.

(Som antagligen kan räknas som skolk, men det är inte vad jag tänker på, mer "frivillig" skolk)

Det har hänt att jag skolkat. Vad jag vet har jag en ogiltig frånvaro på en idrottslektion. För det mesta sjukanmäler jag mig om jag inte orkar med skolan. Giltigt frånvaro ftw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur kan det inte vara frivilligt om man kan hoppa av när man vill?

Nja, det är lite tvetydigt egentligen. Det är frivilligt på så sätt att man får gå där om man vill och det är gratis, men man kan inte komma och gå som man vill. Går man där, så ska man gå där, annars hoppar man av. Det går inte att gå vissa dagar och inte gå de andra för att man inte tycker om ju de dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...