Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk

Rekommendera inlägg

Äsch jag skrev ett långt svar men så råkade jag klicka bort det. :(

 

Det jag vill ha fram är i alla fall att det är svårt för en cannabisrökare att själv utvärdera hur bruket påverkar dem på grund av alla mentala effekter de nämnde i mina länkar. Det är främst tron på det egna mänskliga omdömet som skiljer oss åt känns det som. Har själv träffat flera stycken som verkar ha drabbats av lindrigt amotivationssyndrom och de har varit disträa och ofokuserade. De verkade inte förstå att de var det men de verkade ju må bra ändå. Grejen är att det så att säga inte är så bra för samhället om folk går runt och är småslöa och ofokuserade.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch jag skrev ett långt svar men så råkade jag klicka bort det. :(

 

Det jag vill ha fram är i alla fall att det är svårt för en cannabisrökare att själv utvärdera hur bruket påverkar dem på grund av alla mentala effekter de nämnde i mina länkar. Det är främst tron på det egna mänskliga omdömet som skiljer oss åt känns det som. Har själv träffat flera stycken som verkar ha drabbats av lindrigt amotivationssyndrom och de har varit disträa och ofokuserade. De verkade inte förstå att de var det men de verkade ju må bra ändå. Grejen är att det så att säga inte är så bra för samhället om folk går runt och är småslöa och ofokuserade.

Trafikolyckor bla?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag vill ha fram är i alla fall att det är svårt för en cannabisrökare att själv utvärdera hur bruket påverkar dem på grund av alla mentala effekter de nämnde i mina länkar. Det är främst tron på det egna mänskliga omdömet som skiljer oss åt känns det som.

Jag ser potentialen i det mänskliga omdömet men jag ser också riskerna med det. Däremot tror jag på varje individs frihet och att bestämma över sig själv, för att detta ska fungera måste man dock bli uppfostrad i en miljö som indoktrinerar en med egenskaper såsom kritiskt tänkande, rationalitet, logiskt tänkande etc. och inte bli pumpad med propaganda. Detta skulle givetvis kräva en stor samhällsförändring vilket jag också utgår ifrån i min argumentation.

 

Grejen är att det så att säga inte är så bra för samhället om folk går runt och är småslöa och ofokuserade.
Sådana personer ser man vart som helst, och en majoritet av dessa har antagligen aldrig rökt cannabis. Det är vanligt och beror ofta på stress, men jag förstår din poäng och att cannabis kan bidra till/orsaka det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser potentialen i det mänskliga omdömet men jag ser också riskerna med det. Däremot tror jag på varje individs frihet och att bestämma över sig själv, för att detta ska fungera måste man dock bli uppfostrad i en miljö som indoktrinerar en med egenskaper såsom kritiskt tänkande, rationalitet, logiskt tänkande etc. och inte bli pumpad med propaganda. Detta skulle givetvis kräva en stor samhällsförändring vilket jag också utgår ifrån i min argumentation.

Sådana personer ser man vart som helst, och en majoritet av dessa har antagligen aldrig rökt cannabis. Det är vanligt och beror ofta på stress, men jag förstår din poäng och att cannabis kan bidra till/orsaka det.

Men man ska ju inte låta den fria viljan gå ut över samhället om nu detta sker

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men man ska ju inte låta den fria viljan gå ut över samhället om nu detta sker

Givetvis inte, men uppstår problem måste man gå till roten av dessa för att fixa dem. Det är endast så och endast så man löser ett problem, att överlappa det lite skevt med lagar hjälper aldrig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo men det är ju svårt att gå ifrån en gammal vana.

Om jag har spelat dator två timmar arje dag i 3 år, och bestämmer sig för att göra något annat.

Man sätter sig och läser en bok istället, men vips är man tillbaka och levlar upp sin lvl 56 Paladin eller nått

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Det här förklarar en del. Fråga gärna varför om du är dum nog att inte förstå.

Skämtar du med mig?

 

Det är ju för fan du som inte är påläst, det är pinsamt uppenbart.

 

Enligt ett LD50-mått, en vedertagen metod för att mäta "giftighet" där man mäter vilken dos som krävs för att 50 % av en grupp försöksdjur ska avlida av akut förgiftning, publicerad i Merck-Indexet, är den dödliga dosen för THC 42 mg/kg kroppsvikt. Vid muntligt intag är LD50-värdet för han- respektive honråttor 1270 mg/kg respektive 730 mg/kg. Grovt räknat motsvarar detta för en genomsnittlig människa ungefär ett halvt kilo cannabis med en THC-halt på 15 %.[95]. Därför är det i princip omöjligt att dö av, eller ens få i sig en överdos av THC. Vad man vet har ingen människa dött efter bruk av endast cannabis.

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Cannabis

 

Var det så svårt att kolla upp det? Vem kallar du dum egentligen?

 

3. På vilket sätt då?
Alkohol är mer beroendeframkallande.

 

Alkohol gör större skada på kroppen.

 

Många blir aggressiva när de dricker, vilket kan leda till slagsmål och misshandel.

 

Det finns ett direkt samband mellan alkohol och psykos, medan sambandet mellan cannabis och psykoser är mycket vagare. Exempelvis så kräver cannabispsykoser förutsättningar som tungt cannabisbruk under lång tid, predisposition för sinnessjukdom, yttre stressfaktorer i samband med användning av cannabis eller att ens hjärna inte är färdigutvecklad.

 

Alkoholister som får abstinens kan dö om de inte får i sig alkohol.

 

Till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men cannabis röks ju.

Det kanske inte är cannabisen isig, men du Whore, du röker ju.

Rökning ökar risken för lungcancer och mna kan få hjärnskador. Så det är skadligt, det du gör.

 

Det märks att du fått fel uppfattning om det här. Du tror att det inte är så farligt, men det är det visst det, bara för att du inte dör direkt efter att du rökt lite för mycket så är det fortfarande skadligt.

Det är inte bra att röka Whore.

Det är såklart olika från person till person, men det gör ingen nytta. Därför bör det inte legaliseras.

Förstår ni?

 

Eller det här med att det inte finns några direkta fall av dödlighet relaterat med cannabis, menar ni då att ingen dött direkt? Såklart man inte gör. man dör inte av en cigg heller, inte ens jag skulle göra det, eller ta större skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och förresten, det här med alkohol och cannabis.

Äh, kan ni säga vad ni har för syn på dem och om ni tycker att de ska legaliseras (om ni vill alltså) så att jag kan säga hur jag tänker, för jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu... ehehe.

 

HEHE ALKOHOL ÄR LAGLIGT SÅ DET ÄR INTE FARLIGT ALLS!

tänk

Var har jag sagt det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men cannabis röks ju.

Det kanske inte är cannabisen isig, men du Whore, du röker ju.

Rökning ökar risken för lungcancer och mna kan få hjärnskador. Så det är skadligt, det du gör.

 

Det märks att du fått fel uppfattning om det här. Du tror att det inte är så farligt, men det är det visst det, bara för att du inte dör direkt efter att du rökt lite för mycket så är det fortfarande skadligt.

Det är inte bra att röka Whore.

Det är såklart olika från person till person, men det gör ingen nytta. Därför bör det inte legaliseras.

Förstår ni?

Jag är fullt medveten om hur cannabis är skadligt, vad som är sant och vad som är lögn.

 

Min poäng är att jag har rätt att använda det ändå.

 

Vad du verkar ha svårt att förstå är att alla människor är fria att göra ett eget val. Du skriver att alkohol är okej, men cannabis inte är det. Det kallas dubbelmoral och gör det omöjligt att ta din åsikt på allvar.

 

Eller det här med att det inte finns några direkta fall av dödlighet relaterat med cannabis, menar ni då att ingen dött direkt? Såklart man inte gör. man dör inte av en cigg heller, inte ens jag skulle göra det, eller ta större skada.
Ingen har någonsin kunnat bevisa att någon har dött på grund av cannabisrökning. Det är det jag menar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och förresten, det här med alkohol och cannabis.

Äh, kan ni säga vad ni har för syn på dem och om ni tycker att de ska legaliseras (om ni vill alltså) så att jag kan säga hur jag tänker, för jag vet inte riktigt vad jag ska säga nu... ehehe.

Var har jag sagt det?

Sen tycker jag heller inte att tobak eller alkohol ska förbjudas

wtf is this shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...