Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Nu går du in på politik igen :) Vad tycker du om att använda droger i rimliga mängder? Tänk inte på lagen.

Asså, jag gillar inte droger. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som röker, även om han är trevlig. Men folk får väl självklart göra som de vill, men cannabis är olagligt, och då FÅR man inte bruka det. Och rimliga mängder, folk kommer inte att använda det bra och när vi redan har så mycket hemskt i vårt samhälle?

Fan jag går in på laglighet igen. Men jag är emot droger som missbrukas, sen så är det ju inte så trevligt att folk röker och drogar sig, blir höga även om det inte utvecklar ett beroende eller om de dör, alltså "använder i rimliga mängder"

Alkohol är helt okej i rimliga mängder, men folk missbrukar det också.

Rökning är bara blä.

Varför???

1.Din punkt 1 var inte svar på frågan om varför laglighet spelar roll.

 

2.Kan du förklara vad som är fel med det privat rimligt bruk? Hur skiljer det sig mot exempelvis fallskärmshoppning? Båda är en risk man tar för att få en upplevelse. Man måste inte vara ledsen och stressad för att söka sig till droger. Ofta vill man ha en upplevelse utöver det normala.

Du bara skriker om att det är fel men om du vill att någon ska lyssna på dig måste du komma med anledningar, som helst kan backas upp av fakta. Det kommer alltid finnas folk som missbrukar. Men vad är det för fel på rimligt bruk?

 

3.Guggo är också emot legalisering av övriga droger. Det är inte för dina åsikter du blir kallad omogen. Det är främst för att du inte utgår ifrån fakta skulle jag kunna tänka mig (notera att jag ej har kallat dig omogen).

1. Jaha, jag trodde att han frågade efter varför jag var emot droger. Men jag har förklarat det med laglighet, orkar inte göra det igen.

2. Jag vet att du inte vill att jag ska snacka om det är lagligt eller inte, men det är en del av huvuddelen till att jag har det som jag tycker.

Du ser, fallskärmshoppning påverkar inte din kropp. Det gör ju droger.

Och om fallskärmshoppning redan var olagligt så skulle inte jag bry mig om det legaliserades eller inte, men droger, nej jag vill inte att något sådant ska vara tillåtet i Sverige. Det är så onödigt, bara. Är dte så svårt att förstå att jag inte gillar droger? Hmm?

Fakta: Droger är farligt:

Min åsikt: Jag tycker inte att vi ska ha fler farliga grejer i samhället. Vi har nog med det.

Är det inte så lätt att förstå? Vi behöver inte droger, vi behöver iförsig inte chips, fallskärmshoppning och ps3 heller men de är redan lagliga och det påverkar inte vårt belöningsssytem som de flesta droger gör.

Layton du vet att alkohol har varit olagligt en gång i tiden va? Vilket betyder att du aldrig kommer bruka alkohol, någonsin. Har jag rätt?
Kvinnor fick inte rösta förut.

Jag tänker rösta när jag fyller 18.

 

Dessutom har jag smakat alkohol.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag är emot droger som missbrukas

Det är jag också, typ. Inte själva drogen då utan själva missbrukandet. Allt kan missbrukas, och om man är mot allt som kan missbrukas är man emot just allt.

 

Både fallskärmshoppning och droger skadar kroppen ifall något går snett. Droger skadar däremot med tiden om man gör det för ofta, ungefär som socker.

 

Jag förstår varför du vill behålla det olagligt och jag håller delvis med. Men jag tycker ändå det är rätt att använda det i rimliga mängder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså, jag gillar inte droger. Jag skulle aldrig kunna gifta mig med någon som röker, även om han är trevlig. Men folk får väl självklart göra som de vill, men cannabis är olagligt, och då FÅR man inte bruka det. Och rimliga mängder, folk kommer inte att använda det bra och när vi redan har så mycket hemskt i vårt samhälle?

Men det spelar ingen roll om det är lagligt eller inte, det finns redan lagliga substanser som alkohol som är mycket värre än cannabis. Vad är då skillnaden på en som dricker och en som röker? Förutom att det ena är lagligt och det andra inte är det?

 

Fan jag går in på laglighet igen. Men jag är emot droger som missbrukas, sen så är det ju inte så trevligt att folk röker och drogar sig, blir höga även om det inte utvecklar ett beroende eller om de dör, alltså "använder i rimliga mängder"

Man kan inte dö av cannabis och det är mindre beroendeframkallande än socker.

 

Alkohol är helt okej i rimliga mängder, men folk missbrukar det också.

Rökning är bara blä.

Varför???

Är alkohol mer okej enligt dig bara för att det är lagligt? Men röker cannabis av samma anledning som man dricker alkohol.

 

1. Jaha, jag trodde att han frågade efter varför jag var emot droger. Men jag har förklarat det med laglighet, orkar inte göra det igen.

Och jag har förklarat flera gånger varför det är olagligt, jag tycker du ska ta och läsa det.

 

Är det inte så lätt att förstå? Vi behöver inte droger, vi behöver iförsig inte chips, fallskärmshoppning och ps3 heller men de är redan lagliga och det påverkar inte vårt belöningsssytem som de flesta droger gör.

 

Dessutom har jag smakat alkohol.

Du förstår väl att vi redan har cannabis i Sverige och att det är väldigt utbrett? Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast cannabis fungerar ju fortfarande inte på alls samma sätt som alkohol.

 

Vissa tar i princip ingen skada alls av cannabis medan andra får psykoser efter bara några gånger, till skillnad från alkohol som orsakar ungefär samma skada på alla som brukar det.

 

Även om man brukar cannabis väldigt ansvarsfullt kan man alltså ta skada.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är jag också, typ. Inte själva drogen då utan själva missbrukandet. Allt kan missbrukas, och om man är mot allt som kan missbrukas är man emot just allt.

 

Både fallskärmshoppning och droger skadar kroppen ifall något går snett. Droger skadar däremot med tiden om man gör det för ofta, ungefär som socker.

 

Jag förstår varför du vill behålla det olagligt och jag håller delvis med. Men jag tycker ändå det är rätt att använda det i rimliga mängder.

Ja, jag förstår hur du tänker där. Men jag tycker att cannabis är värre än alkohol, eftersom det oftast röks (andra sätt att äta det på och så vet jag ingenting om men, skit i det)

Det förstör alltså lungorna och luktar illa, kan irritera folk på gatan. det var någon som rökte något sok inte var cigarett för ett tag sen, jag gick bakom honom, antar att det var cigarill eller cigarr. Fyfan, jag trodde att jag skulle dö.

Så jag gillar inte rökning.

Alkohol tycker jag är okej i små mängder, det stör mig inte om VUXNA dricker ibland. Mina föräldrar dricker. Jag kommer troligtvis också göra det ibland när jag blir stor, men som sagt så är det bland annat många i min klass till exempel som har fyllefester, och jobbiga fyllon som alltid ska börja snacka med en på tunnelbanan.

Juste, rimliga mängder ja.

Men som du ser. Om jag dricker lite ibland så kommer det inte göra stor skada (eller nu kanske eftersom jag är bara 13 år (eller 14) men om jag däremot röker så förstör ju det lungorna.

Men det spelar ingen roll om det är lagligt eller inte, det finns redan lagliga substanser som alkohol som är mycket värre än cannabis. Vad är då skillnaden på en som dricker och en som röker? Förutom att det ena är lagligt och det andra inte är det?

Man kan inte dö av cannabis och det är mindre beroendeframkallande än socker.

Är alkohol mer okej enligt dig bara för att det är lagligt? Men röker cannabis av samma anledning som man dricker alkohol.

Och jag har förklarat flera gånger varför det är olagligt, jag tycker du ska ta och läsa det.

Du förstår väl att vi redan har cannabis i Sverige och att det är väldigt utbrett?

Man kan visst dö av cannabis. Du tror att det är mindre farligt bara för att man inte kan bli beroende av den. Sluta rök nu. Rök aldrig igen.

Ja, alkohol är mer okej för att det är lagligt ja, plus att det inte röks. Sen är det väldigt svårt att säga vilken av dem som är mest farlig, men eftersom cannabis röks och stannar kvar väldigt länge i kroppen, längre än alkohol.

Och japp, precis du sa det där. MAN RÖKER JU CANNABIS AV SAMMA ANLEDNING SOM MAN DRICKER ALKOHOL. Varför ska vi då ha en till jävel här? Va?

Fattade inte sista raden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag förstår hur du tänker där. Men jag tycker att cannabis är värre än alkohol, eftersom det oftast röks

Tycker du då att tobak är värre än alkohol?

Jag gillar inte heller att röka, bara hostar av det. Men eftersom rökning är effektivare än att äta det och att priset är dyrt på grund av att det är olagligt väljer fler att röka det. Om det skulle varit lagligt skulle en mindre procent av användarna alltså röka det.

Jag känner inte till någon drog som går att inta endast genom rökning. Men eftersom det är dyrt, på grund av att det är olagligt, vill man få ut det mesta av pengarna och väljer då ofta att röka.

 

Sedan tror jag inte att rökning i små mängder över en lång tid skadar lungorna något märkvärdigt. 1 cigg i veckan gör nästan ingen skada, gissar jag.

 

Det finns inga dödsfall som är direktrelaterade till cannabis. Du får gärna bevisa mig fel om du hittar någon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan visst dö av cannabis. Du tror att det är mindre farligt bara för att man inte kan bli beroende av den. Sluta rök nu. Rök aldrig igen.

Ja, alkohol är mer okej för att det är lagligt ja, plus att det inte röks. Sen är det väldigt svårt att säga vilken av dem som är mest farlig, men eftersom cannabis röks och stannar kvar väldigt länge i kroppen, längre än alkohol.

Och japp, precis du sa det där. MAN RÖKER JU CANNABIS AV SAMMA ANLEDNING SOM MAN DRICKER ALKOHOL. Varför ska vi då ha en till jävel här? Va?

Fattade inte sista raden.

Det känns som att du tycker att allt som är olagligt är farligt.

 

http://www.cannabis.se/artiklar/19-alkohol...are-an-cannabis

 

"Intressant är att alkohol och tobak anses som dyrare och farligare än cannabis för samhället och individen"

 

Kollar vidare*

 

"Toppmodern hjärnscanning av en mindre grupp testpersoner vid San Diego University i Kalifornien har visat att cannabis kanske minskar de hjärnskador som uppstår när folk dricker för mycket för ofta. I testgruppen där de dryckesglada även rökte cannabis så såg forskarna mindre skador av alkohol."

 

Btw, man kan också dö av alkohol, så varför kan du tänka dig att dricka det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns som att du tycker att allt som är olagligt är farligt.

 

http://www.cannabis.se/artiklar/19-alkohol...are-an-cannabis

 

"Intressant är att alkohol och tobak anses som dyrare och farligare än cannabis för samhället och individen"

 

Kollar vidare*

 

"Toppmodern hjärnscanning av en mindre grupp testpersoner vid San Diego University i Kalifornien har visat att cannabis kanske minskar de hjärnskador som uppstår när folk dricker för mycket för ofta. I testgruppen där de dryckesglada även rökte cannabis så såg forskarna mindre skador av alkohol."

 

Btw, man kan också dö av alkohol, så varför kan du tänka dig att dricka det?

För att man kommer ändå nog inte bli full, man kanske tar alkohol som en dryck till maten eller nåt, skulle nog inte tänka mig Layton ville vara full, tvärtom, man kan dricka alkohol till maten som jag sa. Även om man drack på en fest så kan man inte bli full på första glaset man druckit.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att man kommer ändå nog inte bli full, man kanske tar alkohol som en dryck till maten eller nåt, skulle nog inte tänka mig Layton ville vara full, tvärtom, man kan dricka alkohol till maten som jag sa. Även om man drack på en fest så kan man inte bli full på första glaset man druckit.

Jag syftade på att hon sa att man kunde dö av cannabis.

Det gäller alkohol bla, så varför dricka det isåfall?

 

Ett glas alkohol: ingen skillnad

En...cigarett?...cannabis: ingen skillnad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...