Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

Närmare döden än att somna kommer man inte i min mening, sen att man kan få ett sne rus genom att röka cannabis är en annan femma. Poängen är att man inte kan dö av att röka cannabis.

man kan ju bli medvetslös eller hamna i koma. Det är lite närmare dödstillståndet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan visst dö av cannabis. Du tror att det är mindre farligt bara för att man inte kan bli beroende av den. Sluta rök nu. Rök aldrig igen.

Snälla läs på innan du yttrar dig. Man kan inte dö av cannabis, det är ett välkänt faktum.

 

Ja, alkohol är mer okej för att det är lagligt

Hur tänker du här?

 

Sen är det väldigt svårt att säga vilken av dem som är mest farlig
Nej, det finns otaliga studier som visar på att alkohol är farligare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen också ja, cannabis kan drabba psykos för resten av livet, hur förklarar ni det? Man kommer leva helt enkelt i en annan värld, om det nu finns en.

Hahaha alltid samma skitsnack. Du får gärna förse oss med en seriös och medicinskt korrekt källa till det där.

 

Alltså är du seriös?

Frågan är om du är seriös om man kollar på nedanstående citat:

 

Fast cannabis fungerar ju fortfarande inte på alls samma sätt som alkohol.

 

Vissa tar i princip ingen skada alls av cannabis medan andra får psykoser efter bara några gånger, till skillnad från alkohol som orsakar ungefär samma skada på alla som brukar det.

 

Även om man brukar cannabis väldigt ansvarsfullt kan man alltså ta skada.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså Raptio det där kan inte ha varit speciellt genomtänkt, eller så misstolkar du mig med flit.

 

Om du ger två vinglas var till en stor grupp vuxna personer kommer ingen av dessa dö men alla kommer att ta liten skada av det (njurar, hjärna osv...).

 

Om du ger en joint var till en tillräckligt stor grupp kommer en av dessa att drabbas av en psykos, några kommer få sämre koncentration, några kommer få bättre koncentration och andra påverkas inte över huvud taget.

 

ALLTSÅ kan man inte eliminera riskerna med cannabis bara genom att bruka det ansvarsfullt. Hur ansvarsfull man än är finns det en risk (om än liten).

 

Sen förstod jag inte om du menade att man alltså inte alls kan drabbas av psykos för att man röker cannabis?

 

 

Ni får ursäkta de hårda orden, men jag förstår inte varför många som förespråkar cannabis ska vara så otroligt inskränkta och fanatiska att de över huvud taget inte kan ta in argumenten mot det. NEJ cannabis är inte något sorts mirakelmedel nedsänkt från himlen, lika lite som alkohol eller något annat är det. ALLT har nackdelar och fördelar.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh, man kan ju visst dö av cannabis? Jag fattar inte, syftar ni på att man inte kan dö direkt? MAN KAN VISST DÖ! Det skadar ju lungorna och det stannar längre i kroppen än vanlig tobak.

Skulle bli ganska förvånad om jag har fel här. Vad menar ni?

 

 

 

1.Snälla läs på innan du yttrar dig. Man kan inte dö av cannabis, det är ett välkänt faktum.

2.Hur tänker du här?

3.Nej, det finns otaliga studier som visar på att alkohol är farligare.

1. Det här förklarar en del. Fråga gärna varför om du är dum nog att inte förstå.

3. På vilket sätt då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...