Hoppa till innehåll

Droger


Laserturk
 Dela

Rekommendera inlägg

På samma sätt kan man lätt påpeka att om man har körkort är det mycket troligare att man råkar ut för en bilolycka. Ditt inlägg är på inget sätt ett motargument mot droglicens.

 

EDIT: Eldvapen är designade (av människan dessutom och inte av naturen) för att vara farliga. Droger är naturliga substanser och är inte nödvändigtvis farliga. Artificiella "droger" som är framställda för att vara farliga är inte droger utan gifter, t.ex. cyanid.

Offtopic, men droger är väl framtagna av växter för att skydda sig mot insekter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. För att det är konstgjort, förstör och jävligt onödigt.

Vad är konstgjort? Alkohol? Nja. Sedan finns det flertalet syntetiska droger/läkemedel som är väldigt effektiva som du själv säkert tagit så jag ser inte problemet i att något skulle vara syntetiskt. Förstör? Ja, antagligen. Onödigt? Beror på hur man ser det, alkohol är en stor del av vår sociala kultur.

 

Nej, jag har ingen fakta, men detta är faktiskt en debatt, om du inte har fattat det än, och här ska man säga vad man tycker och tror. Och förklara på vilket sätt man ser fakta.

Jag vet inte vad du tror en debatt är, men det är meningen att man ska diskutera ett ämne, i detta fall droger. Detta gör man med olika argument som givetvis måste uppbackad fakta. Man kan inte sitta och komma med argument som handlar om att man "tror" saker utan att kunna styrka varför man tror det man gör, med andra ord saker man hittat på själv.

 

Jag kallas omogen för att jag är emot droger. Vad i helvete, ska jag gå och röka på, är jag mogen då?
Du är omogen för att du bara "tror" en massa saker och vet att staten har rätt om allt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga, heroin används ju som läkemedel i olika operationer rätt? Om ja, hur kan folk inte bli beroende av detta?

Jag är inte så påläst om heroin då jag inte finner det intressant men jag tror inte det använda som läkemedel idag. Det är bland de mest beroendeframkallande men det betyder inte att man blir beroende första gången. Var det svar på din fråga? Förstod inte exakt vad du undrade.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så påläst om heroin då jag inte finner det intressant men jag tror inte det använda som läkemedel idag. Det är bland de mest beroendeframkallande men det betyder inte att man blir beroende första gången. Var det svar på din fråga? Förstod inte exakt vad du undrade.

Jo du svarade allt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min poäng är att det inte är någon skillnad från idag. Antagligen kostar det bara samhället pengar att införa något sådant med tanke på hur mycket pengar som ska spenderas på dessa tester och regleringar, flertalet nya myndigheter kanske dyker upp.

Japp, skillnaden blir att de som kan bruka en specifik drog ansvarsfullt kommer kunna få göra det utan att behöva få onödiga straff. Däri ligger pluset.

 

 

I dagens samhälle är vi individer och har varje individ frihet har människokollektivet frihet, det finns inget annat sätt att uppnå kollektiv frihet på.

Detta betydde ingenting för mig du får gärna utveckla lite.

 

 

Att du kallar dig anarkist är väldigt underligt då det du förespråkar antagligen är att man ska ta pengar från de som arbetat och genom transfereringssystem fördela dessa över befolkningen för att uppnå "frihet" vilket inte innebär frihet för de som arbetat då de inte får välja själv utan blir bestulna på sitt arbete. Dessa drogförbud och kollektiva friheter du pratar om är inget annat än sossefasoner.
Diskussionen rör sig i en rätt instängt rum så det är meningslöst att ens försöka förklara en något mer hollistisk och hållbar lösning i denna tråd utan att sväva off topic. Som du säkert vet förespråkar jag i "slutändan" att alla via omstruktureringar av samhället på fundamentala nivåer utbildas till den grad att alla är kapabla skaffa sig en ordentlig uppfattning om sin syn på t.ex. droger, att vi helt enkelt når ett läge där lagar inte längre är relevanta. Men som sagt, i denna begränsade diskussion kan man ändas göra halvbra/halvdåliga lappverk, eller sossefasoner, som du kallar det. Det är inte anarkistiskt men det är ett alternativ till droghanteringen idag, om ett sådant nu behövs.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, skillnaden blir att de som kan bruka en specifik drog ansvarsfullt kommer kunna få göra det utan att behöva få onödiga straff. Däri ligger pluset.

Medan en majoritet av de som inte brukar en specifik drog, dvs. skattebetalarna, får betala för hela kalaset med nya statliga anställda, formulär och allmän byråkrati som ska ordnas och därigenom straffas. Jo mycket bra.

 

Detta betydde ingenting för mig du får gärna utveckla lite.

Då vet jag inte vad du menar med "kollektivets frihet". Är det någon skillnad på varje enskild människas frihet och "kollektivets frihet"?

 

Som du säkert vet förespråkar jag i "slutändan" att alla via omstruktureringar av samhället på fundamentala nivåer utbildas till den grad att alla är kapabla skaffa sig en ordentlig uppfattning om sin syn på t.ex. droger, att vi helt enkelt når ett läge där lagar inte längre är relevanta.
Det är då ganska dumt att förlita sig på en stor stat till allt kraschar som du antar det kommer göra för att man sedan ska klara sig utan pappa utan att få växa upp och utvecklas i ett samhälle där staten förminskas och människor vänjer sig vid detta och större frihet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...