Hoppa till innehåll

Laytons Frågetråd


Rekommendera inlägg

Har du nångång varit/Haft ett förhållande?

Nej. Killar verkar aldrig att ha visat något intresse i mig, varken i det oseriösa lågstadiet när man frågade chans på varandra och sedan gjorde slut efter en kort pinsam period eller i det "mera seriösa" högstadiet.

Fråga mig inte varför, men jag är kanske ful i deras ögon?

 

Vad har du emot folk som provar droger ansvarsfullt?

Det finns inget ansvarsfullt prövande med droger i mina ögon. Att ta ansvar över sig själv är att inte använda droger

 

Vad har du imot droger?
De är konstgjorda saker som påverkar kroppen på ett onaturligt, oftast onödigt och helt enkelt... dåligt sätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 580
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns inget ansvarsfullt prövande med droger i mina ögon. Att ta ansvar över sig själv är att inte använda droger

 

De är konstgjorda saker som påverkar kroppen på ett onaturligt, oftast onödigt och helt enkelt... dåligt sätt.

Om någon dricker en öl varannan fredag, är det oansvarsfullt?

 

Vissa droger är konstgjorda, men många växer i naturen och har använts av människor i flera tusen år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har jag ingenting emot då det inte skadar kroppen på det sättet.

Och du missuppfattar mig. När jag säger att de är konstgjorda så menar jag att de är konstgjorda för kroppen.

 

Känns redan som jag har sagt det här typ hundra gånger.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, i rimliga mängder skadar det inte kroppen. Och de flesta droger går att ta i just sånna rimliga mängder.

 

Hur bedömer du vad som är konstgjort för kroppen? Jag tycker chips och godis verkar med konstgjort för kroppen än naturliga svampar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker du att dom flesta här på fuska.se ska sluta med att "hylla" droger?. Om du nu förstår vad jag menar.

Japp.

 

1.Precis, i rimliga mängder skadar det inte kroppen. Och de flesta droger går att ta i just sånna rimliga mängder.

 

2.Hur bedömer du vad som är konstgjort för kroppen? 3.Jag tycker chips och godis verkar med konstgjort för kroppen än naturliga svampar.

Wasd, bara så du vet så är detta en frågetråd och inte ett tråden Droger. SÅ jag tänker inte svara på dina argument men på dina frågor. Jag svara alltså endast på tvåan.

 

2. Svaren finns i droger.

 

Kroppen har sina egna belöningsämnen, det som gör oss lyckliga, finns bland annat endorfiner som är "kroppens egna naturliga droger".

Belöningsämnerna kommer vid kärlek, motion, och annat, och det påverkar vår vilja att göra allt som vi måste göra.

Så de är beroendeframkallande, men inte farliga.

 

Droger dock ger oss för mycket konstgjorda belöningsämnen, och de gör oss glada. De gör oss också beroendeframkallande, så vi tar mer och mer av dessa belöningsämnen, som påverkar vårt kropp på ett fysiskt, psykiskt och... onaturligt sätt.

Det var inte så jag menade, att de är kemiskt skapade.

De är konstgjorda belöningsämnen! Alla droger är det, sen så är det väl mer eller mindre farligt.

Varsågod. Case Closed. Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte bete mig otrevligt men tanken borde väl ändå komma upp om att du kanske har fel om droger? Om du visar mig fakta så ändrar jag gärna min synpunkt. Jag försöker gå efter fakta och vill inte binda mig till någon sida. Det önskar jag att flera gör.

 

Om du inte vill diskutera mer så respekterar jag det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...