MentalogisT Skrivet 19 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2012 (redigerat) Någon som spelar DayZ mer än jag? Skulle vara kul att dra ihop ett fuskagäng och sitta och snacka lite osv, kopierar lite text från flashbacks tråd. Allt utspelar sig i en 225 km2 open world. Där det finns städer med affärer osv. Dina stats sparas till servern, dör du så dör du. Du behöver mat och andra förnödenheter för att kunna överleva i spelet, det har en 24-timmars dygnscykel så spelar du på natten så är det natt. Är du ute på natten kan du bli rånad av andra spelare som vill ha dom förnödenheterna du har (En person som blir rånad av andra personer mitt i natten.) Vad jag ser så verkar det finnas ett ingame voicesystem så din röst hörs en liten bit, så man kan prata med andra spelare i spelet. Finns en filmserie uppe som heter The Days Ahead som är ingame videos som är riktigt roliga att se på, man hör verkligen paniken bland folket. (Del 1) Hur man installerar modden: http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=2085 Skitbra map: http://dayzdb.com/map Nybörjar guide: http://dayzwiki.com/wiki/index.php?title=A_Beginners_Guide Redigerat 22 Juni 2012 av Derf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 19 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2012 Har aldrig spelat Arma innan, men när du menar dygnscykeln, hur blir det för en amerikansk spelare om jag spelar 20:00 Svensktid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 19 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2012 Går du in på en amerikansk server kl 20.00 så är det dag där, alltså kl 14.00 på den servern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 19 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2012 Jag brukar spela det med några kompisar ibland, enligt mig så är det inte så kul som det verkar tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Alltså har det att göra med var servern är placerad, ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 20 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Jag brukar spela det med några kompisar ibland, enligt mig så är det inte så kul som det verkar tyvärr.Det är fortfarande i alpha, så kvalitén på spelet kanske är på topp än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Det är fortfarande i alpha, så kvalitén på spelet kanske är på topp än.Jo, jag vet. Men jag menar att själva koncepten inte är så kul som det verkar, det enda man gör är att springa runt och försöka hitta varandra och sen så dör man så småningom. (Det är väl vårat fel att vi är så dåliga kanske :lol:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 (redigerat) Det var detta som var uppe i en nyhet på SweC för ett tag sen va? Det där att man ska typ överleva i en stad med zombies och att det var verklighetstroget på så sätt att man måste äta och dricka etc? Har inte kollat mer på spelet, men det låter rätt kul. Kanske ska testa någon gång. EDIT: Kollade lite mer, håller på att tanka det + Arma II samt expansionen man behövde. Synd att man bara har 10mbit/s internet... Redigerat 20 Juni 2012 av Fjeddo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Man ska inte överleva i en stad riktigt, det är som ett stort landskap och man kan hitta olika städer och byar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Vad kostar spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Vad kostar spelet?dayz är gratis, arma 2 kostar 14.99 € Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 21 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2012 (redigerat) dayz är gratis, arma 2 kostar 14.99 €Notera att även ARMA II: Operation Arrowhead krävs, dvs att totalt blir det 24,99€ http://store.steampowered.com/app/33930/ Redigerat 21 Juni 2012 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.