Fjeddo Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 En smoothie eller? Ett problem är dock att föräldrarna brukar sova när jag tar kvällsmat och en mixer kommer väcka dem. Annars kommer jag nog göra det i när jag ska lägga mig vid normala tider.Ja ungefär, fast jag brukar göra med relativt mycket mjölk så att den inte blir riktigt så tjock som en smoothie. Det är för övrigt även gott att sätta i lite äpple eller päron också, fast då tycker jag att man kan strunta i Oboyen då det inte passar så bra ihop enligt mig. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 26 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2012 För mig brukar det bli mackor, yoghurt, risifrutti eller frukt, typ banan eller äpple. Hade också gärna haft mer variation, men lite svårt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 27 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Vatten och bröd. Det är trots allt bara kvällsmat så mer än så behövs inte.Fruktansvärd post! Klart man behöver näring, och då är inte vatten bästa alternativet :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 27 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Fruktansvärd post! Klart man behöver näring, och då är inte vatten bästa alternativet :angry:Fast den 'näring' som de flesta vräker i sig på kvällen, är den nödvändig? Äter man normalt under dagen så skulle jag säga nej på det. Så då kan man vara ekonomisk och gå på det enkla och billiga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 27 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Sjuuuukt gott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 27 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :) Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det. Ur ren häsosynpunkt. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 27 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2012 Sjuuuukt gott"Riskvikk" har jag köpt ibland som är väldigt gott. Ska nog prova den där också :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 29 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2012 Börja laga mat istället, en stark måltid innan läggdags håller dig mätt under natten och du mår som en gud. Snabba och enkla maträtter kan inkludera t.ex. Pytt i Panna och stekt ägg, köp bara ett kilo felix krökarpytt, släng ner i stekpannan ett tag och du är klar! Annars kan du steka nån köttbit till potatis eller dylikt, har du rester ifrån någon köttig måltid? Skär ner allt kött du har och stek det! Tillsammans med nudlar och lite grönsaker har du en soft wook :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2012 Om ni ska äta på kvällen, skippa kolhydraterna. Man behöver inte så högt blodsocker när man ska sova, så håll er istället till fett- och proteinrik mat, så kommer ni sova bättre samt minska risken för diabetes och hjärtsjukdomar. :) Ni kommer dessutom vara mycket mättare när ni vaknar på morgonen om ni tryckt i er ägg och bacon kvällen innan än om ni hade ätit risgrynsgröt, så chansen är att ni äter mindre till frukost och på så sätt lättare kan kontrollera vikten om ni har problem med det. Ur ren häsosynpunkt. :)Jag har nog märkt att jag inte varit alltför hungrig vissa morgonar då jag ätit mycket kvällen innan för att det är gott och jag inte blir helt mätt. Men man behöver ju inte direkt energi över natten. Jag äter mest bröd men jag kanske inte bör göra det på kvällar då om de har mycket kolhydrater. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 29 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 29 Augusti 2012 Jag brukar alltid vara hungrigare på morgonen om jag ätit mycket kvällen innan än om jag inte ätit alls/väldigt lite kvällen innan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2012 Sjuuuukt gottNomnom! Nu sitter jag och äter mannakvikk :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 31 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2012 (redigerat) Inte mat men te :D (sitter med en kopp "forest fruit" te ^^) Redigerat 31 Augusti 2012 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.