Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) Suna:Du är så trångsynt att du inte ens förstår vad jag menar, inom Islam är det förbjudet att avbilda en helig person och Gud,men dem gjorde det ändå...och nu får dem ta konsekvenserna för detta...förstår du? Ja,jag sa att man ska visa respekt för min religon...vill ni inte heller ha det? Hur tror du att det skulle se ut ifall man skulle bränna kyrkor runt om i Sverige och inte visade respekt? Redigerat 11 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Goglashszzz Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 kan vi hålla oss till tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) Suna:Du är så trångsynt att du inte ens förstår vad jag menar, inom Islam är det förbjudet att avbilda en helig person och Gud,men dem gjorde det ändå...och nu får dem ta konsekvenserna för detta...förstår du? Ja,jag sa att man ska visa respekt för min religon...vill ni inte heller ha det? Hur tror du att det skulle se ut ifall man skulle bränna kyrkor runt om i Sverige och inte visade respekt? Det är en rättighet att avbilda Muhamed och det är en rättighet att kritisera islam Konsekvenserna av att kritisera bör aldrig vara mordbrand och dödshot, inte i Sverige inte i Danmark och inte heller i något annat demokratiskt samhälle. Hur kan du ens få in "bränna kyrkor" och respekt i samma mening? vad har det ena med det andra att göra? Redigerat 11 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Jag ser det på samma sätt,folk har olika synsätt,du har din och jag har min. Är det ett måste att avbilda profeten Muhammed? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) Man ska få ha möjligheten att få avbilda Muhamed om man vill. Men det finns vissa islamister som vill förbjuda denna rättighet pga av sina egna religiösa åsikter. Redigerat 11 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Det finns pressfrihet,yttrandefrihet och rättigheter,men kan inte folk för en gångs skull respektera andras religon och avböja att göra detta..är det verkligen så svårt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Men varför blir dom sura? Att publicera en bild i en tidning pâ en helig person för en religion, vad gör det? Hur kan ni säga att dom blir kränkta? Det finns ingen anledning att hota och bränna ett land som inte gjort nât bara för nâgra danskar publicerade en bild pâ Muhammed. Dessutom sâ sade dom att det inte skulle hända igen. Men varför göra detta? Danskarna gâr i förlust. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 Du är inte muslim och du förstår ej detta...och man gör så för att detta inte ska hända igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) Du är inte muslim och du förstår ej detta...och man gör så för att detta inte ska hända igen... Vad anser du att inte ska hända igen? mordehoten? mordbränderna? eller användandet av demokratiska rättigheter? Redigerat 11 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fusion Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) Vad är det för sorts åsikter om att lägga sånna där bilder? :blink: Redigerat 11 Februari 2006 av Fusion Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 11 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Februari 2006 (redigerat) http://img495.imageshack.us/my.php?image=bild2cl.jpg Jag anser att bilden svarar klart och tydligt Redigerat 11 Februari 2006 av suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 12 Februari 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Februari 2006 Jag ser det på samma sätt,folk har olika synsätt,du har din och jag har min. Är det ett måste att avbilda profeten Muhammed? Är det ett måste att rita serier? Är det ett måste att våldta? Är det ett måste att mörda? Känner man att man vill avbilda Muhammed så får man väl göra det? Eftersom att jag inte har samma religion som dig så kommer inte "min gud" straffa mig för det. Är dock inte troende men det hör ju inte till saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.