Hoppa till innehåll

"alternativa"


Majiwaru
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 60
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har sett att det diskuterats varvida Visual Kei är en musikstil eller en klädstil. Och på det finns det bara ett svar Visual Kei är inte en musikstil det är en klädstil som används som benämning för den sortens kläder och smink som japanska band som t.ex Dir en grey, Malic Mizer, m.m har. Alltså överdrivet mycket smink annorlunda kläder och sådana saker.

 

Själv gillar jag en del J-pop och J-Rock men lyssnar mest på Vidoll måste även erkänna att jag gillar goth en hel del.

 

Och när det kommer till "alternative" så är det inte de "alternative" som blir normala utan de normala som blir "alternative" allt eftersom trenderna blommar fram och förstör livet för oss andra som inte är trend inriktade utan bara gillar en viss sorts musik för att vi älskar den och inte för att det är häftigt för stunden.

 

När det kommer till emo så tycker jag det är jäkligt jobbigt eftersom jag pga min klädstil och mitt svart färgade hår räknas in i emo gänget fast jag inte är de minsta emo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack Selene, du är på min sida.

 

Det saknas industri och ebm älskare på den här sidan. Inga Unter Null fans, eller Flesh Field. Inte ens några mesiga Birthday Massacre fans.

 

Vissa av jrockarna och jpoparna, i det här fallet i Stockholm, har man all rätt att kalla emos. De ser ut som dom, de klagar lika mycket som dom, håret är skrämmande likt och jag har sett för många sår längs handlederna på alla. Jag har varit tillsammans med en sådan, så jag vet tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ebm och industri är ju bara rent tråkigt, Zerp :) Jag lyssnar i stort sett på allt elektroniskt, men just de genrerna försöker jag undvika. Har en polare som är inne i sånt, förstår inte grejen :P

 

Och om visual kei inte är en musikstil, vad spelar då "visual kei"-banden för något? Och säg inte j-rock, för det är ju en så väldigt bred genre. Typ som att säga att alla rockband från Sverige spelar s-rock typ.

Jag tycker visual kei och glamrocken har rätt mycket att göra med varann. Båda två handlar väldigt mycket om looken, liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan tycka att Industri kan vara ganska grymt att lyssna på. Och då menar jag den ursprungsindustrin som Coil. Det känns verkligen grått att lyssna på. Verkligen grymt.

 

Emo är egentligen inte någon j*vla Panic! eller sådan. Emo är rent ut Hardcore Punk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ebm och industri är ju bara rent tråkigt, Zerp :) Jag lyssnar i stort sett på allt elektroniskt, men just de genrerna försöker jag undvika. Har en polare som är inne i sånt, förstår inte grejen :P

 

Och om visual kei inte är en musikstil, vad spelar då "visual kei"-banden för något? Och säg inte j-rock, för det är ju en så väldigt bred genre. Typ som att säga att alla rockband från Sverige spelar s-rock typ.

Jag tycker visual kei och glamrocken har rätt mycket att göra med varann. Båda två handlar väldigt mycket om looken, liksom.

 

Naaaaej, vad säger du? Lyssna på Stray i alla fall, electonica med minimala inslag av industri. Det borde du gilla.

Därför att synthesizer är skoj, därför lyssnar man på det.

 

J-metal spelar de oftast. Annars j-pop också, An Cafe och sånt där äckligt skit. Annars så utgör j-metal den större delen av VK-industrin. Med kortare ord usch, Schwarz Stein 4TW.

 

Dellamorte: Nej. Vill bara hitta andra med samma intresse.

 

Selene: Jo, jag tycker dom är det. Jag fattar inte riktigt hur dom kan klassifieras in i industri-genren. Fast jag kan ju inte klaga på Lovers End, men resten är ju mest bara någon lam form av metal med lite synth här och där. Det är vad jag tycker i alla fall.

 

Pulpen: Åh, Taking Back Sunday är så hardcore.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...