Hoppa till innehåll

Kvinnohat Och Dylikt.

Amaeli

Rekommendera inlägg

det märks att ni är unga, ni tänker bara att bara för att vi har vart med längre ska vi få bättre löner, det är inte rättvist, då kvinnorna inte kunde hjälpa att dom kom efter för förr i tiden var det så, ska kvinnorna nu lida för det? knappast.

ibland undrar man hur endel i dom unge tonåren tänket med "dom kan inte bara komma in och få lika mycket lön, dom måste göra bättre ifrån sig"

nej ni som säger så får lära er att så SKA det inte gå till.

Unga?

Ett och två år gör väl inte sådan skillnad för att ha ett bra och dålig åsikt.

Det moderna kan knappast ändra på en mänsklig tradition. Kvinnorna kan inte hjälpa det, men det finns jävligt mycket som ingen kan hjälpa, och lev med det.

Som Dolphin sa så "lider" man inte särskillt mycket för det, 800 kr gör inte den största skillnaden.

EDIT: Detta är inte längre min åsikt.

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

På ett sätt ligger det i något som Dolphin säger, att bara för att man kommer till ett företag så måste man jobba sig fram. Men ändå, det jag är emot är att det är så typiskt att kvinnan är sekreterare och mannen Chef. Och allt detta på grund av att sekreteraren är den flitiga och duktiga. Kvinnan kan göra upp din dagordning och skriva upp alla viktiga möten. Vi ska utnyttja kunskapen istället för att slösa den på att få fram en kaffe latte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

visst tro inte nu att jag är nån sorts kvinnohatare men det är bevisat att killar har större hjärnor, och mer hjärnceller (illustrerad vetenskap) däreigenom kanske det går snabbare för oss att få dom bra jobben.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst tro inte nu att jag är nån sorts kvinnohatare men det är bevisat att killar har större hjärnor, och mer hjärnceller (illustrerad vetenskap) däreigenom kanske det går snabbare för oss att få dom bra jobben.

män har fler hjärnceller men kvinnorna använder sina effektivare (illustrerad vetenskap). män och kvinnor har samma hjärnkapacitet!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Det är ett evigt tjat.

Alla ska behandlas som individer! De som gör jobbet bra, ska få lön för mödan.

Men hur går det för tillexempel dem med handikapp. Tänk om någon som av någon anledning inte kan utföra arbetet helt, ändå verkligen vill kunna det? Att de också ska ha rätt till lika mycket lön. De arbetar ju hårt. Men kanske får man inte lika bra resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

800kr mer i månaden gör visst skillnad. Det är 800 kr mer att köpa mat för eller betala räkningar

Man brukar oftast kunna betala mat för sin lön.

------------------------------------------------------------

Jag ska säga en sak också:

Jag är inte emot kvinnor, jag bara tycker att det ska ta sin tid och inte att man ska ändra på människans sätt att leva på ett klick. Trots allt så är den "moderna" männsiakn inte en jätte stor del av männskligheten.

EDIT: Är inte heller helt och hållet min åsikt längre

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det märks att ni är unga, ni tänker bara att bara för att vi har vart med längre ska vi få bättre löner, det är inte rättvist, då kvinnorna inte kunde hjälpa att dom kom efter för förr i tiden var det så, ska kvinnorna nu lida för det? knappast.

ibland undrar man hur endel i dom unge tonåren tänket med "dom kan inte bara komma in och få lika mycket lön, dom måste göra bättre ifrån sig"

800 kr i måndaden gör en väldigt stor skillnad.

Att männen arbetar är inte en mänsklig tradition, att arbeta gör man för att kunna överleva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och, det gör männen.

Med detta menar jag inte att kvinnor inte ska arbeta utan at det har varit så och at tdet kommer ta tid att ändra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Twiztha_MF

precis som selene säger måste vi gå framåt däremot kan vi kanske inte bara dra på fullt ös direkt utan måste känna oss för lite innan, men lite snabbare tycker jag det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...