Hoppa till innehåll

Fury Eller Arms Det Är Frågan!


Rekommendera inlägg

Arms rekomenderas av mig. Då tar du rimligt mycket skada och dödar motståndaren rätt snabbt också. Du blir som en evighets maskin vilket är väldigt bra i powerleveling. Vilka vapen du har framme och slåss med spelar ingen större roll.

 

Om du är fury så tar du väldigt mycket skada men din rage går upp offantligt snabbt, detta resulterar en snabb strid men du kommer att behöva äta efter ca 3 strider om du inte har ett bra gear. om du ska vara fury så rekommenderas det att du använder dualwield.

 

Jag råkar ha en warrior, vilken är inte är så otroligt höglevlad men ändå, jag har i alla fall spelat som warrior. Ärligt talat så är speccs väldigt personliga grejer, det finns en kille som är warrior i samma guild som mig och han levlar med prot-spec. Ja det är sant! Det ser helt sjukt ut dock. han é nog level 68 nu skulle jag tro och har en annan gubbe som är hans main.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tack för alla grymma svar :P

Bara en sak, vad är anledning till att man ska ha 2h efter lvl 40?

 

 

Tänk på att om man har fury på 40 , sp har man båda Deathwish och den nya talenten man får i level 40.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arms rekomenderas av mig. Då tar du rimligt mycket skada och dödar motståndaren rätt snabbt också. Du blir som en evighets maskin vilket är väldigt bra i powerleveling. Vilka vapen du har framme och slåss med spelar ingen större roll.

 

Om du är fury så tar du väldigt mycket skada men din rage går upp offantligt snabbt, detta resulterar en snabb strid men du kommer att behöva äta efter ca 3 strider om du inte har ett bra gear. om du ska vara fury så rekommenderas det att du använder dualwield.

 

Har för tillfället en warrior på 63, och har kört som både fury och arms. Hur och var fick du för dig att fury (dual wield) warriors tar mer skada än arms? xD

 

Lite mer om de olika typerna:

 

arms: 2H vapen, långsamma slag, är bra med instant attacker som gör weapon damage (overpower, mortal strike etc.). Man har en 7% miss chance mot mobs på samma lvl som sig själv med fullt i weapon skillen. Notera att man kan köra DW med arms som huvudträd, men enligt en del på warrior forumen så ska det vara ganska katastrofalt.

 

Fury: Oftast DW vapen, långsamt main hand vapen (för att maximera dmg med instant wep dmg attacker), snabbt eller långsamt vapen i offhand (spelar inte alltför stor roll). vapnet i offhand gör bara 50% av den skada det skulle ha gjort om det var i mainhand. Man har cirka 26% miss chance med dualwield utan +hit. Att köra Fury med 2H vapen går dock också, fast är nog effektivast fram tills 40, sen blir arms bättre med 2H vapen.

 

Jag skulle nog säga att fury DW har övertaget när det kommer till stabil Dps (vilket man vill ha när man grindar osv.), medan arms 2H ar bättre burst dmg (bättre i pvp m.m, fast det var inte det som det handlade om).

 

Det är ditt val. :) Jag körde fury fram tills 51, och kunde inte tänka mig att köra med 2H vapen. Bestämde mig dock för att skaffa ice barbed spear och respecca arms, sen fastnade jag för det.

 

Slutsats: om du gillar en aning snabbare vapen, mer crits (som gör en aning mindre dmg) osv. så vill du antagligen vara DW fury. Å andra sidan, om du vill ha långsamma vapen och rätt så härlig burst dps, ska du välja 2H arms.

Båda funkar dock helt utmärkt i PvE.

Redigerat av Potatisbil
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla grymma svar :P

Bara en sak, vad är anledning till att man ska ha 2h efter lvl 40?

 

So what? Du behöver vid lvl 40 för att vara en bra dps som fury :

 

500-600 Attack Power

10-13% Hit Chance

13-15% Crit Chance

1800-2000 Armor

Dual Wield

Tidigare DPS Kunskap

 

Allt detta unbuffed, (har haft det själv).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan även köra 2h Fury, tex att spamma Slam (enbart om du har improved) diskar ut ganska fin dps. (Levlar en Draenei warrior atm =) )

 

Spamma slam är direkt, hmm vad ska man säga?.. WEIRD!

 

2h fury = Vågar inte säga något p.g.a av regler :P

 

2h arms.. då ska man först göra 2 slams sen gör man en mortal strike, sen så kan man göra det lite mer nice med en saftig heroic strike. Då ligger det en död sak framför dig eller så har du rejält med aggro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2h fury är bättre än arms i PvE, och slam spam gör mer DPS än MS/whirlwind spam. =)

Obs. Du måste ha improved Slam för att Slam ska vara något att ha, kass annars.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2h fury är bättre än arms i PvE, och slam spam gör mer DPS än MS/whirlwind spam. =)

Obs. Du måste ha improved Slam för att Slam ska vara något att ha, kass annars.

 

Då säger vi väl så här då så att ni kan förstå.

 

Min bror är den bästa warriorn (både dps och tank) på US Hyjal. Och hyjal är inte en liten server, det är den största på US.

 

Jag har själv frågat han när jag hade min andra warrior (2 månader sen).

 

MS/heroic strike/2 slams eller så har alla rätt till att kicka dig överallt. Jag säger bara 2 ord "UBER LOL!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugna ner dig lite :o

Menade inte att man skulle stå och använda slam 24/7, bara att slam gör mer DPS än att autoattackera och använda MS. :b

Repeterar även vad Goglashzzz sa.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...