Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Djurpälsar?

Gäst GunsNroses

Rekommendera inlägg

• Svar 164
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Håller med Fality, jag tror inte att någon "viktig" persson kollar i denna tråd och inser att det är fel med djurplågeri.

Vill man ha något gjort så får man gå till rätten med det, men det kommer fortfarande hända, det är igentligen bara att inse att man inte kan skicka utt en snäll-singnal till alla störda gubbar som misshandlar djur för deras pälsar. Tyvär.

Var inte löjlig nu, det här är en debatt del av fuska, det handlar inte om att det kommer att ske en ändring utan om att få säga vad man tycker och stå för det.

Tänkte mest på Soad_Tokens inlägg
Vilken positiv inställning Nej men alvarligt så är man nog ute efter en dabatt om man skriver i ett forum som heter just debatt. Men om man lyckas få folk uppmärksammade på viktiga saker eller förändra något så är det nog bara ett plus.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Strunta i fuskadelen och ta åt er resten av meningen.

Människor (speciellt fattiga) kommer inte att svälta för att ett djur (djur nedvärderas och så är det) ska må bra.

Fattar inte riktigt vad du menar, alla har rätt att debattera det är ett fritt land vi lever i, det här är en debbat del av forumet och du skrev att det var i stort sätt värdelöst att skriva här för att ingen ändring kommer att ske. Klart med din inställning så lär inget alls hända. Men att debattera är att dela åsikt och att kanske oxå byta åsikt, visst det ändrar kanske inget men man gör mycket saker som inte ändrar ngt. Spelar du tv - spel så lär du inte göra en ändring i en fråga, skriver du ett brev till din syster så ändrar det inget specielt. Vi människor komunicerar igenom att tala och skriva och hela fuska gör ingen ändring men man går ändå hit till forumet för att dela med sig av sina kunskaper, åsikter eller för att söka hjälp.

Om man bara såg det ur riktningen att inget gör någon skillnad så skulle man kunna lägga ner hela internet tänk alla sidor som ingen viktig person kollar på.

Sedan fattar jag inte ett dyft av det här:"Människor (speciellt fattiga) kommer inte att svälta för att ett djur (djur nedvärderas och så är det) ska må bra."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska man leva när man förmodligen aldrig kommer göra någon stor skillnad? Varför ska vi inte tortera andra människor till döds, de har inte så stor betydelse egentligen?

Varför skulle vi svälta om vi inte klädde oss i pälsar? Jag visste inte att jag svalt.

VAD? :huh:

Nu vill jag be de flesta som skriver i den här tråden att börja skriva tydlig. Ta korekta citat med datum och allt så man kan kolla vad man har skrivit och i vilket sammanhang. Jag har haft stora problem med att följa med i vissa resonemang pga. dåligt eller slarvigt skrivna inlägg.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människor (speciellt fattiga) kommer inte att svälta för att ett djur (djur nedvärderas och så är det) ska må bra.

Sedan fattar jag inte ett dyft av det här:"Människor (speciellt fattiga) kommer inte att svälta för att ett djur (djur nedvärderas och så är det) ska må bra."

Människan skulle inte välja att svälta ihjäl för att ett djur ska må bra, hon misshandlar hellre djuret och tar pälsen/köttet istället för att gå o leta efter bär i skogen.

Edit: Sluta haka upp dig på Fuska delen, vi är ju här för att debattera angående djuren.

Redigerat av Fality
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människan skulle inte välja att svälta ihjäl för att ett djur ska må bra, hon misshandlar hellre djuret och tar pälsen/köttet istället för att gå o leta efter bär i skogen.

Edit: Sluta haka upp dig på Fuska delen, vi är ju här för att debattera angående djuren.

Så vi svälter av att inte ha pälsar?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vi svälter av att inte ha pälsar?

Kanske inte vi, men har du tänkt på att det finns fattiga människor som lever på att utnyttja djuren?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på människan ALLA skulle faktiskt inte göra det, jag skulle inte göra det.

Varför skriva ngt och sedan försöka tysta ner det bara för att ingen stödde det du skrev? Om du säger att det är värdelöst att debattera så är det väl klart att man ifrågasätter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...