Hoppa till innehåll

Rollspel


Guggo

Rekommendera inlägg

OOC: Amo, skriv i tredje person.

 

William följde efter Zack ut och låste dörren efter sig.

"Gör klart att lätta ankar!", gastade han. Männen började hissa segel och kasta loss från kajen. Sedan fick han syn på Daine och tog två snabba kliv fram till henne.

"Vad i h*lvete gör en flickunge på mitt skepp?! Bort!

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Daine sitter kvar och följer mannen med kartan med blicken när han klättrar upp på masten, hon följer honom ända tills han stte sig på spetsen. Då vred hon tillbaka blicken på dörren in till kaptenens hytt och väntade hoppfullt på att han skulle komma ut.

Hon såg en arm sticka ut men lade ingen vikt i det, det var säkert bara en ur besättningen som tuppat av på däcket.

OCC: Var det jag eller :) ? Så jag kan vara med?

 

Isf:

Jag vaknar upp senare på natten, jag är blöt det har skätt upp vatten och dränkt mig. Men vänta nu sa jag till mig själv, jag låg fortfarande ner men jag kännde hur mycket skeppet gungade, vi hade gått ur hamn. Jag försökte resa mig upp men genast så börjar mitt huvud dunka, jag drar handen bakom huvudet, jag känner något geggit, sedan kollar jag på handen och upptäcker att den är full med blod, f*n tänker jag. Jag drar mig upp och kollar ut över religen, vatten, bara massa vatten! åhhh varför händer detta bara mig? jag lägger mig ner igen bland boxarna och drar en pressening över mig, jag sluter ögonen och sommnar.

Redigerat av amo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kreftón hörde Williams rop om att segla iväg, så han for upp och sprang på däck för att se extra upptagen ut. Arbete är inte riktigt något för honom, han var en riktig latmask. Han såg i förbifarten Williams stå och skrika på kvinnan han sett förut. "Stackare, hon kommer väl springa till mamma när kapten har skällt ut henne färdigt." Han hittade en hög med rep och satte sig på den och beundrade alla besättningsmän som slet hårt med att kasta loss. "Haha, losers. Måste göra massa saker!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Just ja, var det inte "otur" att ha en kvinna på skeppet förr i tiden? Tänkte bara att; där har ni en trevlig konflikt. Oj, nu svarade Amo visst före mig, men mitt hände innan iaf ^^ Och Amo, läs igenom alla inlägg innan du går med i ett rollspel.

 

 

Gamling Tor vaknade till av att han kände en ett tungt tryck på sina ben. Han reste sig försiktigt upp och tittade fram. Det var Zeus som snubblat och trillat på hans ben. Gamling Tor kände sig mer besvärad än nervös och sparkade lätt och försiktigt undan Zeus innan han återigen täckte över sig med diverse lådor och burkar.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[OOC: Nej, det var egentligen Gamling Tor, låg inte han bakom där någonstans och gömde sig?

Mega93: Det står redan skrivet i ett av mina tidigare inlägg.]

 

Hon blängde elakt på Kaptenen innan hon snabbt ändrade sig och bara såg uttrycklöst på honom.

- Jag tänkte gå med i din besättning, kapten Stevensson, svarade hon lugnt honom.

Hon hoppade ner från trätunnan och stod framför honom. Hon tänkte inte ge sig i det här. Hon kunde ha chansen till ett av de största äventyren någonsin. Att hitta den berömda skatten.

Hon mötte hans blick utan att ge vika, eller titta bort.

Redigerat av wildwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon tittade förvånat upp på mannen som gått emellan. Vad ville han henne? Hon tvekade lite, men sade inget utan betraktade istället kaptenen. Hur det än blev så skulle hon med, så var det bara.

- Hur blir det kapten? undrade hon medan hon såg på upp på hans gamla ansikte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

William var alldeles utom sig av ilska.

"Vän?! VÄN?! Klart som f*n jag har något emot det! Kvinnofolk på båten betyder otur!" Sedan såg han att båten redan hade lämnat kajen och var på väg ut mot havet. Han skakade på huvudet och sade,

"Ok, hon kan stanna. Sålänge..." Därefter vände han sig till kvinnan igen. "Du får nöjet att sköta om djuren. Gå längst ner, så långt föröver du kan komma så hittar du dem Han log sedan illvilligt. Det var allmänt känt att det inte var något vidare trevligt att sköta om djuren. De stank något fruktansvärt och var mycket arbetsamt.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon förstod genast det där illvilliga leendet han visade, hon var inte dum, men så länge hon fick stanna på skeppet fick det bli så. Det var onödigt att skapa mer osämja än vad som redan fanns där.

Hon nickade för att visa att hon accepterade det, hon skulle bevisa att även en kvinna kunde vara en pirat.

Hon tog på sig sina skinnskor kvickt och tittade på kaptenen och sedan på mannen, hon undrade fortfarande varför hon fick hans hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Daine kilade iväg under däck, men när hon väl kom utom synhåll så hade hon inte lika bråttom, även om hon gick i en rask takt. Djuren, tja hon var väl van det, hade inte kaptenen på hennes gamla skepp också satt henne hos djuren när han fått reda på att hon egentligen var en flicka. Samtidigt som hon gick genom skeppet passade hon på att komma ihåg så mycket som möjligt av vad som fanns där nere. Det var inte så annorlunda från det anda skeppet. Hon skulle kunna känna sig hemma hur lätt som helst här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OOC: Tänkte vara med, har dock aldrig rollspelat förut, men det ska nog gå bra.

 

_________________________

 

Namn: Adrian

 

Ålder: ? (runt 25)

 

Utseende: Ganska lång och smal med ett ungt ansikte omgivet av långt röd-brunt hår, bär en lång blå kappa. På huvudet har han en svart tricorne (en trekantig hatt som pirater brukar ha). Han ser väldigt udda ut, men ändå elegant, och pratar och beter sig även elegant. Han har endast en lång dolk som vapen, då han bara slåss när det är absolut nödvändigt.

 

Personlighet: Väldigt mysterisk och arrogant, även aningen cynisk, men innerst inne är han väldigt god. Han är även bra på att vara sarkastisk.

 

Egenskaper: Intelligent och kunnig, även bra på att slåss men, som sagt, föredrar att lösa eventuella problem med förnuft hellre än med vapen.

 

Bakgrund: Har sedan han tappade minnet för mer än 6 år sedan farit runt haven utan några mål eller drömmar. Han vet inget om sitt liv före minnesförlusten, och inte heller hur gammal han är. Det enda han har kvar från sitt gamla liv är en ring, en ring med ett öga som motiv.

 

_________________________

 

Adrian stod lutad mot väggen med armarna i kors, smutsig och täckt av djurmat upp till midjan, när han såg den unga kvinnan passera. Hon verkade inte ha märkt honom, eftersom hon gick ganska snabbt, på väg mot dörren som ledde till djuren. Då hon inte reagerade sa han: "Det ser ut som att ormen har gett mig en medarbetare... välkommen."

Redigerat av KuzunE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Daine stannade genast, hon vände sig om och såg sig över axeln. Hon hade sett mannen, men valt att ignorera honom. Till slut vände hon sig mot mannen och tittade på honom med en granskande blick. Hon ryckte på axlarna lite.

-Kanske det är så, jobbar du med djuren? undrade hon och fortsatte att betrakta mannen.

Skulle han ha något emot att hon var en kvinna? Hon såg skeptsik ut, den här mannen hade antagligen hamnat här nere för att kaptenen inte ville ha honom på däck. Han kanske var oduglig. Hon vifta bort det och insåg hur yttlig hon var, jag får inte bli en adelsdam sade hon sig själv. Hon fingrade med sin vänstra hand på fästet av sabeln.

Redigerat av wildwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...