Soad_token Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Jag tycker det är en bra idé att ta bort gamla användare, just av den anledningena att de blockar namn, pluss att det skulle underlätta för servern. Jag tycker dock att man ska få 1 år på sig att logga in i gen, plus 2 mejl ett en månad i förväg och ett till när det är 2 veckor kvar tills användaren tas bort. Om inte annat så kan man kanske kunna be få en speciell användare bortagen om man är ute efter just det användarnamnet (om det blir kkrånkligt med coder osv). Anledningen till att jag tycker 1 år är lagom är att jag ska jobba till sjös, påp de båtar där man är ute som längs är man ute ca 9 månader, utan att man har någon internet uppkopling, eller man får skicka mejl på max 10 000 tecken per dag men inte surfa. 1 år är också lagom om man vill ta en paus, och man kan ju bara logga in en gång när man får varningsmejlet om man nu vill ta en paus på över 1 år. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ADRIAN_93 Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Håller med om att stänga ner användare som inte har varit aktiva på 3-4 år Men inte ett halvår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Själv så har jag tagit pauser, vissa längre än ett halvår. Jag vill inte komma tillbaka och finna att mitt account är borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 10 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Själv så har jag tagit pauser, vissa längre än ett halvår. Jag vill inte komma tillbaka och finna att mitt account är borta. Men om man får vara med längre om man har mera fuskarank Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 ...Vilket gör att en massa kommer att spamma bara för att kunna fortsätta vara medlemmar. Nej, det var en dålig idé. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 (redigerat) Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt. han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD. gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :) Då blir du ip bannad .. Öh... Nej? Jo det blir man. En killes syster gjorde ett acc här på fuska.se och om hon skulle bli borttagen skulle han bli ip bannad. Redigerat 10 Juni 2008 av PussyCat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 10 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 ...Vilket gör att en massa kommer att spamma bara för att kunna fortsätta vara medlemmar. Nej, det var en dålig idé.och om man spammar så blir man bannad och är inte kvar här alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 (redigerat) En bra funktion skulle vara att om man försöker ta ett användarnamn som är upptaget, och användaren inte har loggat in på ett år. Så skickas ett meddelande till användarens e-post adress och om användaren inte loggar in inom en vecka tas användaren bort, så att användarnamnet blir ledigt. :) Redigerat 10 Juni 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Fin idé Vitdom ! Den skulle nog kunna funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GNR Skrivet 13 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2008 Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt. han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD. gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :) Då blir du ip bannad .. Öh... Nej? det blir man väll inte?? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 14 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2008 Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt. han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD. gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :) Då blir du ip bannad .. Öh... Nej? det blir man väll inte?? eller? Om det är så, så skulle jag vilja kallae det BUGG med stora bokstäver... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.