Hoppa till innehåll

Homosexualitet.


Blitzcat

Rekommendera inlägg

det är ok men homoäktenskap men inte att dom ska få ha barn! barnen kanske kommer bli retade för detta.

så ska väll ett barn få ha en mamma och en pappa som ger dom det dom behöver. inte en pappa och en till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

det är ok men homoäktenskap men inte att dom ska få ha barn! barnen kanske kommer bli retade för detta.

så ska väll ett barn få ha en mamma och en pappa som ger dom det dom behöver. inte en pappa och en till.

Det känns verkligen som om du bara störtade in här och slängde ur dig lite saker som vi redan diskuterat kring en del. Jag vill be dig att läsa förra sidan lite och sedan komma med vidare motiveringar till dina argument. Till exempel undrar jag varför ett barn skulle behöva två föräldrar av olika kön?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att homosexuella skall ha samma rättigheter som vanliga människor. De gillar bara killlar, det är inget fel på det. Det är samma sak med lesbiska, de gillar tjejer och det kan vi inte göra någonting åt. Det är deras privatsak. Alltså deras kärleksförhållanden. Det finns alltså inte mycket mer att göra åt den saken.

 

 

 

 

Jag är själv ingen homosexuell typ, jag har ju en tjej. Men jag skulle ändå aldrig vilja vara en homosexuell typ. I alla fall om jag tycker det är helt okej att vara homosexuell.

 

 

Hoppas ni fått svar av mig.

 

 

 

//HardRock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att homosexuella skall ha samma rättigheter som vanliga människor. De gillar bara killlar, det är inget fel på det. Det är samma sak med lesbiska, de gillar tjejer och det kan vi inte göra någonting åt. Det är deras privatsak. Alltså deras kärleksförhållanden. Det finns alltså inte mycket mer att göra åt den saken.

 

 

 

 

Jag är själv ingen homosexuell typ, jag har ju en tjej. Men jag skulle ändå aldrig vilja vara en homosexuell typ. I alla fall om jag tycker det är helt okej att vara homosexuell.

 

 

Hoppas ni fått svar av mig.

 

 

 

//HardRock.

Nu har det nämnts massvis med gånger i tråden. Det har ingenting med de homosexuella att göra. Det är barnets rätt vi talar om. Det är ingen vanlig sak man får när man adopterar, det är en människa som man skall uppfostra i flera år och det är därmed som frågan blir så komplicerad. Många säger att ett barn bör både ha en manlig och kvinnlig förebild för att det ligger i människans natur, något som blir svårare att få om barnet bara har föräldrar av det ena könet. Detta anses dock inte så viktigt så länge barnet har kärleksfulla föräldrar, men vad som blir mer problematiskt är att adopterade barn sitter redan i en psykiskt svår sits och behöver all hjälp de kan få.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är man van vid vida byxor kan tajta kännas konstiga, men har man dem tillräckligt länge känns de precis lika naturliga som de man hade innan.

 

Vad gäller mobbingen av barn till homosexuella: De som mobbar andra gör det inte främst för att offren har något att mobbas för, de gör det för att själva få bekräftelse. Visst, ett barn som adopterats av homosexuella skulle säkert betraktas som ett lämpligt mobboffer, men tror ni verkligen att all mobbing skulle upphöra om man förbjud adoption bland homosecuella? Nej, det skulle bara leda till att någon annan blev mobbad istället, och man har fortfarande samma problem som tidigare. Vad man ska angripa är själva mobbingen, inte de personfel hos mobboffer som kan leda till mobbing.

Nej jag har absolut inte trott att de påverkar hur mycket mobbning de sker, jag håller med om att om inte de barnet med homosexuella föräldrar blir mobbat (för de är en kille som är 185 cm lång o tränar kampsport) så kommer någon annan bli det.

 

Men om du just kommer från en situation som är så instabil att dina egna förädrar inte kan ta han om dig, då är du redan jävligt svårt utsatt, och jag tycker ni verkar ha förbannat svårt att inse det ett barn som adopteras är redan i en förbannat jobbig och otrevlig situation, tycker ni verkligen det är rätt att sedan göra ungens live ett h*lvete i 3-5 år till pga. mobbning, fördomar mm.?! Bara för att ett par homosexuella vill adoptera ett barn? Tycker ni verkligen inte att det är barnet som kommer i första hand i en adoptions fråga? :huh:

 

Soad_token

 

Gå på bio och se Patrik 1,5 vetja xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår hur du tänker, och kan hålla med dig i viss mån. Men då undrar jag bara om du tycker att utvecklingen ska stanna på den nivå den är nu (där barn till homosexuella blir mobbade och i allmänhet har svårare att få acceptans i samhället) bara för att skydda enstaka individer från eventuella sociala faror? Menar du att vi helt enkelt ska ge upp om att homosexuella någonsin ska kunna få ta hand om barn?

 

Jag menar inte att vi ska ge upp frågan, jag tycker homosexuella ska få adoptera, jag tror bara inte samhället är redo för det, kanske om 50 år (+-15 år) vi kan börja låta homosexuella par adoptera barn. Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas, men som sagt efter som barnet går först i en adoptionsfråga tycker jag man inte ska konsentrera sig på frågan om de är moraliskt rätt för homosexuella att adoptera utan om barnet kommer få de bra (då menar jag inte att det skulle vara mindre kärleksfulla adpotivföräldrar utan om samhället är redo).

 

Dessutom, vad vore värst för ett barn, att adopteras av två kärleksfulla människor av samma kön eller två likgiltiga ellet kanske t.o.m elaka människor av olika kön? Såna människor får ju också adoptera, är det rätt?

Man delar inte ut barn till vem som helst bara för att de är hetrosexuella om de är det du menar, men ibland hamnar barn hos mindre passande föräldrar, ja. Tror du då att bara för att det skulle vara homosexuella föräldrar så är de direkt bra och kärleksfulla föräldrar? De är nog lika stor chans att de homosexuella adoptivföräldrarna (om det fanns) skulle vara "likgiltiga ellet kanske t.o.m elaka människor" som om det vore heterosexuella adoptivföräldrar.

 

Jag tycker att homosexuella skall ha samma rättigheter som vanliga människor. De gillar bara killlar, det är inget fel på det. Det är samma sak med lesbiska, de gillar tjejer och det kan vi inte göra någonting åt.

Du...lesbiska är homosexuella...homosexuell betyder att 2 av samma kön är kära i varandra (enkelt sagt), verkar som om många bara snackar om att 2 män ska få adoptera, jag tycker inte de på något sätt blir mer rätt om det är 2 homosexuella kvinnor som adopterar (bara klargör min åsikt nu så ingen missuppfatar mig här).

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att homosexuella ska få adoptera barn endast med barnets samtycke.

Håller med, men svårt för barn att avgöra sådant, speciellt om de inte ens kan prata.

 

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas
Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

Och din poäng blir då att?...

 

Soad_token

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

Och din poäng blir då att?...

 

Soad_token

 

Att homosexualitet skall såklart vara tillåtet, men vi kan inte lätta för mycket på sådant här och tillslut låta pedofiler härja som de vill. Visst är det en viss skillnad på det, men du förstår nog utifrån mitt förra inlägg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Megadeth

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är synd att samhället inte kan acseptera homosexuella idag helt och hållet, då de finns väldigt många som fortfarande tycker det är fel och inte bör tillåtas

Faran med att ge upp sådant som att homosexuella inte är accepterade (själv accepterar jag såklart homosexuella) är att nu accepterar ju nästan ingen pedofiler, men om ca 50 år så kanske de blir accepterade också, sedan fortsätter det så på full rulle.

 

Själv accepterar jag pedofiler också, men absolut inte sådana som förgriper sig på barn, men de som har lite moral i kroppen och inte gör sådant accepterar jag. Men faran med att pedofiler skulle bli accepterade av samhället är att förgreppen skulle troligen öka.

 

Likadant med FRA-lagen, för 30 år sedan skulle ingen våga föreslå något sådant i tron om att få igenom det, nu vågar ingen föreslå att vi alla ska ha chip så storebror kan följa efter oss med tron i att få igenom det, har vi kanske alla chip om 30 år måntro?

 

 

Jag tror att han syftar på barn som kan prata. Inte dessa småbarn.

 

 

Så dum är han inte i alla fall.

 

 

//Megadeth

 

Saken är den att en 5åring inte är mogen nog att avgöra sådana saker själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...