Hoppa till innehåll

Cannabis

Fality

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Men hörni blanda inte in Bolibompa i det här. Det är faktiskt fullkomligt oväsentligt.

Jag citerar Egyptens chefsdelegat från opiumkonferensen i Geneve 1924 doktor El Guindy:

"Det finns emellertid en annan produkt som är minst lika skadlig som opuim, om inte värre, och som min regering skulle vilja se placerad i samma kategori som de övriga narkotikapreparat som nämns. Jag talar om haschisch, produkten av Cannabis sativa. Detta ämne och beredningar av det ställer till en sådan ödeläggelse att den egyptiska regeringen redan för länge sedan förbjöd införsel av dem i landet. Jag kan inte nog understryka vikten av att denna produkt tas med i listan över den narkotika som denna konferens skall reglera användandet av."

Jag tror inte på legalisering av cannabis, eftersom den skadar hjärnan så starkt med en lång påverkan. Minnet, logiska förmågan och språkliga förmågan försämras av cannabis. Det orsakar koncentrationssvårigheter vilket kan orsaka att t ex elever i skolan presterar sämre än vad de kan. Allt arbete som kräver tänkande helt enkelt. För dem som har hög intellektuell kapacitet märks inte försämringen lika mycket som hos dem som redan från början har svårigheter med att lära sig saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej, ska försäka lägga mig in i diskussionen:

Cannabis (Eller någon annan drog) borde inte legaliseras.

Du failade rätt hårt på det som är med fet skrift eftersom du inte har några som helst vettiga argument.

Nej, jag sa bara min åsikt. Du menar att man måste bevisa vad man själv tycker?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du failade rätt hårt på det som är med fet skrift eftersom du inte har några som helst vettiga argument.

Annars är dina poster helt meningslösa. Det här är ett debattforum, inte "Skriv någon random grej och få +1 i postcount forum"

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja.

Steg 2 - Skriva

Nu har det blivit dags att skriva, äntligen! Det är nu du tömmer alla dina kunskaper (och letar ivrigt på google efter mer fakta) för att överglänsa din motståndare så mycket som möjligt. Citera wikipedia bäst du vill, men först: Läs igenom de fakta du hittat ett par gånger till, var lite källkritisk. Det vore ju hemskt tråkigt att säga något som är helt fel och sen bli utskämd. Ajaj. Tänk också på att skilja på fakta och värdering. Fakta är fakta, det går inte att ändra på. Värderingar är folks egna.

Exempel:

"Himlen är blå." - Fakta (Eller ja, den skiftar ju färg men låt oss säga att i det tillfället meningen skrevs så var himlen blå.)

"Bullar är gott." - Värdering (Nå, det finns ju ingen som inte gillar bullar så egentligen bör det vara fakta, men det är en värdering så, ja.. Inte mycket att göra åt.)

Redigerat av Axzl
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då var man tbx på forumet. Och dessutom i debattforumet.

Jag tror inte på legalicering av cannabis, eftersom det faktiskt skadar hjärnan, olika mycket, beroende på hur och/eller hur länge det används i en period.

Om man nu skulle se till alkohol, som är lagligt trots att det är en "farligare" drog/dricka, beroende på hur man ser det, så är det inget skäl alls att legalisera Cannabis. Även om det inte är nån större logik i att alkohol/sprit/dricka är lagligt, trots att det är farligare än Cannabis, som är olagligt, så är det ännu en drog som kommer ut på marknaden och gör folk skumma. Minimera utbudet av droger! Lägg inte till fler i utbudet bara för att dom inte är lika farliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alkohol/Rökning är inget som helst argument till att cannabis borde legaliseras. Om du frågar mig så borde man jobba mot att minska rökningen och användingen av alkohol för att eventuellt förbjuda det. Inte jobba åt andra hållet och legalisera mer skräp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alkohol/Rökning är inget som helst argument till att cannabis borde legaliseras. Om du frågar mig så borde man jobba mot att minska rökningen och användingen av alkohol för att eventuellt förbjuda det. Inte jobba åt andra hållet och legalisera mer skräp.

Ni är allt roliga ni som snackar om att alkohol och tobak ska förbjudas (A)

För det första, hur fan har ni tänkt att det ska gå till, med stor tanke på att vi använder oss av systembolaget till köp av alkohol och för det andra skulle miljoner av svenskar rösta EMOT det förslaget om det ens blev någon röstning, jag säger inte att ni inte får ha egna åsikter men låt oss åtminstone tänka på saker som är realistiska.

pff

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni är allt roliga ni som snackar om att alkohol och tobak ska förbjudas (A)

För det första, hur fan har ni tänkt att det ska gå till, med stor tanke på att vi använder oss av systembolaget till köp av alkohol och för det andra skulle miljoner av svenskar rösta EMOT det förslaget om det ens blev någon röstning, jag säger inte att ni inte får ha egna åsikter men låt oss åtminstone tänka på saker som är realistiska.

pff

Jag antar att du då tycker att det är smartare att legalisera mer skräp än att jobba mot att minska användningen av det som redan finns? Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...