Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Nu kommer jag och stör igen! :D

 

Enligt mig så bryr jag mig inte direkt om folk röker / drick osv.

OM dom nu vill kasta bort sina liv är det väll deras problem och deras sätt att liva SITT liv på, vi ska låta människor välja sina egna vägar och inte tvinga dom ifrån något, vilket kan leda till att dom blir olyckliga istället. Jag menar vissa MÅSTE ha dessa saker för att orka med livet, inte sant? varför då hejda dom från att leva?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

För att om de röker och dricker sen blir sjuka så är det våra skattepengar som ska finansiera deras vård. Då är det effektivare att spendera pengar för att förebygga att folk t.ex. dricker och röker för mycket. Ett samhälle består av individer som lever och arbetar tillsammans, därför kan man inte strunta fullständigt i vad alla andra gör.

 

Och om man måste röka, dricka eller röka på för att orka med sitt liv är det nog något som är allvarligt fel och man kanske borde åtgärda detta och må bra istället för att droga ner sin kropp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att om de röker och dricker sen blir sjuka så är det våra skattepengar som ska finansiera deras vård. Då är det effektivare att spendera pengar för att förebygga att folk t.ex. dricker och röker för mycket. Ett samhälle består av individer som lever och arbetar tillsammans, därför kan man inte strunta fullständigt i vad alla andra gör.

 

Och om man måste röka, dricka eller röka på för att orka med sitt liv är det nog något som är allvarligt fel och man kanske borde åtgärda detta och må bra istället för att droga ner sin kropp.

sant, dock finns det problem som kan såra ens sinnen så svårt att det är enda utvägen.

finns även problem som inte går att lösa även om man försöker glömma dom kommer dom tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att man antingen ska legalisera cannabis med 18 års gräns eller förbjuda cigaretter. Cigaretter är ju /liiite/ farligare, om man säger det, så det övergår mitt förstånd att det kan vara lagligt om cannabis inte är det.

Undra hur många döda det skulle vara i protesterna mot att göra cigaretter olagliga, undra hur många poliser som fick rycka ut, undra hur många politiker som skulle bli mordhotade eller mutade.

 

Nä att göra en sak olaglig och en annan laglig är lika dumt som Sveriges invandringspolitik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon skrev ju "antingen". XD

 

Och jag tror faktiskt det är på väg mot en förbud av cigaretter. Man får ju bara röka på färre och färre platser och färre personer röker hela tiden. Om vi har tur så bryr sig så får att cigaretter kan förbjudas om några decennier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...