Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och de har fått cannabis och alkohol från närmaste systembolag.

Sant, men jag tror inte att varken förbud mot alkohol eller cannabis skulle ha stoppat dem iofs ;>

Hade ungarna som hade skolskjutningen i Finland hade cannabis i fickorna samt rökt det hade median skyllt på att det är cannabisens fel att sådant händer.

Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan 1 år och jag har alkohol direkt.

Känner jag dock för mig att dra en spliff, ja då måste jag chatta med tusentals främlingar och ofrämlingar som är över 20 år gamla för att få sig en rutten spliff.

Du är dock myndig och dina föräldrar kan säkerligen köpa ölen åt dig lika väl ;<

 

Är man på en fest med fjortisar (bostavligt talat ungar) så har dem inte cannabis, dem har alkohol. Legalisera cannabis, och dem sitter med alkohol OCH cannabis. Yey.

 

+ att Systembolaget säljer väl alkohol när du kommer till kassan med alkohol. En langare kanske har öppet hela tiden, men inte så bra priser :)

1. INGEN röker cannabis på fest utan att ha allvarliga problem med att förstå sammanhang- polisen kommer till fester i många fall- du åker fast- dem förstår ditt liv. Inget vidare bra alternativ.

2. Cannabis är inget man festar med och man blandar verkligen inte cannabis och alkohol för då är man dum i huvudet.

3. Så du påstår att systembolaget har bra priser? Systembolaget har sämst öppettider, sämst priser och idiotiska åldergränser. En langare bryr sig inte om hur gammal du är utan bara om hur mycket pengar du har. Priserna är olika runt om hela Sverige och det finns inget "fast" pris på cannabisen i gram. 1gram på ett ställe i Sverige kan gå på 40spänn medan 1gram på ett annat ställe får man det får 150spänn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om någon har lite tråkigt en fredagskväll och känner för att röka på ska inte lagen förhindra det.

Att ta en lina då? Är det samma sak? Skadar inte någon annan förutom mig? Sen lite spruta på det. Kanske lite tabletter, skadar ju bara mig själv.

 

Tråden handlar visserligen om cannabis men om någon känner för det borde det få göra det. Det är deras eget ansvar att inte överdosera, och att blanda är inte heller så bra har jag hört.

Börja med att legalisera cannabis så tar vi diskussionen om resten sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är fel för att den enda anledningen till varför de stöter bort cannabis är för att de inte är pålästa.

 

jag tänkte leta upp en serie som illustrerar vad jag vill få fram, men jag hittar den inte. den ser ut ungefär såhär:

 

Man A: Jaha, vad gjorde ni i helgen då?

Man B: Jag gick ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn.

Man C: Ja, det var en redig fylla må jag säga. Själv körde jag över några ungar som passera över vägen när jag tog bilen hem.

Man D: Själv rökte jag en pipa cannabis med en kompis, åt lite godis och diskutera program vi tyckte om som barn.

Man A, B och C: PUNDARE! ÄCKEL! KNARKARE! HEROINIST!

 

Man A: Jaha, vad gjorde ni i helgen då?

Man B: Jag gick ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn.

Man C: Ja, det var en redig fylla må jag säga. Själv gick jag ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn. Senare tog en spliff och dog nästan.

Man D: Själv rökte jag en pipa cannabis med en kompis, åt lite godis och diskuterade program vi tyckte om som barn.

Man A: Jaha, så Man C är alltså Sverige som vi vill ha det, Man B är Sverige som det är nu och Man D är Sverige utan alkohol, men med cannabis legaliserat.

Ett land utan alkohol, med tobak och med cannabis > Ett land med alkohol, med tobak och utan cannabis

hur tänkte du där? eftersom att alkohol är beroendeframkallande, skadligare och dödligt.

Ett land utan alkohol men med tobak och cannabis är bättre än ett land med alkohol och tobak fast utan cannabis. Då alkohol är värre än cannabis. Hur menar du att jag tänkte?

 

 

Tråden handlar visserligen om cannabis men om någon känner för det borde det få göra det. Det är deras eget ansvar att inte överdosera, och att blanda är inte heller så bra har jag hört.

Börja med att legalisera cannabis så tar vi diskussionen om resten sen.

Mjo men landet vill väl invånarnas bästa, Cannabis kan hållas borta, så håll det borta. Det är dåligt med cannabis, även om vissa tycker det skulle vara bra med legalisering av cannabis är det ändå dåligt för kroppen. Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är fel för att den enda anledningen till varför de stöter bort cannabis är för att de inte är pålästa.

 

jag tänkte leta upp en serie som illustrerar vad jag vill få fram, men jag hittar den inte. den ser ut ungefär såhär:

 

Man A: Jaha, vad gjorde ni i helgen då?

Man B: Jag gick ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn.

Man C: Ja, det var en redig fylla må jag säga. Själv körde jag över några ungar som passera över vägen när jag tog bilen hem.

Man D: Själv rökte jag en pipa cannabis med en kompis, åt lite godis och diskutera program vi tyckte om som barn.

Man A, B och C: PUNDARE! ÄCKEL! KNARKARE! HEROINIST!

 

Man A: Jaha, vad gjorde ni i helgen då?

Man B: Jag gick ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn.

Man C: Ja, det var en redig fylla må jag säga. Själv gick jag ut och drack mig stupfull. Efter ett slagsmål på krogen gick jag hem och fortsatte med att misshandla både fru och barn. Senare tog en spliff och dog nästan.

Man D: Själv rökte jag en pipa cannabis med en kompis, åt lite godis och diskuterade program vi tyckte om som barn.

Man A: Jaha, så Man C är alltså Sverige som vi vill ha det, Man B är Sverige som det är nu och Man D är Sverige utan alkohol, men med cannabis legaliserat.

nej, serien illustrerar bara hur trångsynta och ignoranta svenskar ställer sig i frågan om cannabis. alkohol är accepterat och "inte farligt". cannabis är en dödsdrog som kan likställas med heroin, kokain och ecstacy. serien kanske är lite överdriven men för fram en viktig poäng om vilka hycklare cannabismotståndare är.

 

och vad menar du med "Senare tog en spliff och dog nästan"?

 

Ett land utan alkohol men med tobak och cannabis är bättre än ett land med alkohol och tobak fast utan cannabis. Då alkohol är värre än cannabis. Hur menar du att jag tänkte?
skit i det, läste fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. INGEN röker cannabis på fest utan att ha allvarliga problem med att förstå sammanhang- polisen kommer till fester i många fall- du åker fast- dem förstår ditt liv. Inget vidare bra alternativ.

2. Cannabis är inget man festar med och man blandar verkligen inte cannabis och alkohol för då är man dum i huvudet.

Mm, men det var ju synd då att 90% av befolkningen faktiskt är helt jävla dumma i huvudet, och eftersom folk är så ultra-puckade så måste vi ha farbror staten som bestämmer vad vi får göra och inte får göra.

 

Nej, du får inte knarka eller köra utan bälte, även om det bara skadar dig själv. Folk är för dumma för att klara av att få bestämma själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. INGEN röker cannabis på fest utan att ha allvarliga problem med att förstå sammanhang- polisen kommer till fester i många fall- du åker fast- dem förstår ditt liv. Inget vidare bra alternativ.

2. Cannabis är inget man festar med och man blandar verkligen inte cannabis och alkohol för då är man dum i huvudet.

Mm, men det var ju synd då att 90% av befolkningen faktiskt är helt jävla dumma i huvudet, och eftersom folk är så ultra-puckade så måste vi ha farbror staten som bestämmer vad vi får göra och inte får göra.

 

Nej, du får inte knarka eller köra utan bälte, även om det bara skadar dig själv. Folk är för dumma för att klara av att få bestämma själva.

 

90% må vara dumma i huvudet, men 99% av dem har nog vett i skallen att inte röka på på fest, common sense.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Jag är intresserad av hur många sorters droger det finns.

 

Kan någon som har ork & lust rabbla upp dessa?

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...