Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst DarkLight

All sorters droger är ju beroende framkallande, men av Cannabis blir man bara hypad inget mer.

Blir man inte trött? Chill?

 

Både trött och hypad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Min polare däremot åkte fast för att ha rökt cannabis- han fick 2500:- i böter, fick gå på pissprov i över ett halvår och fick prata med soc i flera månader. X antal polissamtal. Hans familj gick i bitar och hans liv blev i princip förstört. På hans födelsedag så sa ingen av hans föräldrar ens grattis. Bara för att han rökt något som är olagligt helt ensam, utan att ha skadat någon.

 

Ibland måste man fråga sig själv, är det verkligen rätt?

Eller så kan man fråga sig, varför rökte idiotfan på över huvud taget? Istället för att kämpa för att cannabis ska bli laglit kan du väl ta lärdom av hans upplevelser och själv fatta att det inte är lagen det är fel på, det är drogen.

 

Han rökte för att det var gratis, han rökte alltid hemma med någon polare eller ensam. Det påverkade INGEN. Tycker det är fel.

 

 

Awesome quote-

"God made weed, human made alcohol, who do we trust?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min polare däremot åkte fast för att ha rökt cannabis- han fick 2500:- i böter, fick gå på pissprov i över ett halvår och fick prata med soc i flera månader. X antal polissamtal. Hans familj gick i bitar och hans liv blev i princip förstört. På hans födelsedag så sa ingen av hans föräldrar ens grattis. Bara för att han rökt något som är olagligt helt ensam, utan att ha skadat någon.

 

Ibland måste man fråga sig själv, är det verkligen rätt?

Eller så kan man fråga sig, varför rökte idiotfan på över huvud taget? Istället för att kämpa för att cannabis ska bli laglit kan du väl ta lärdom av hans upplevelser och själv fatta att det inte är lagen det är fel på, det är drogen.

 

Han rökte för att det var gratis, han rökte alltid hemma med någon polare eller ensam. Det påverkade INGEN. Tycker det är fel.

 

 

Awesome quote-

"God made weed, human made alcohol, who do we trust?"

 

Jag skjuter folk på gatan för det är gratis :)

 

Awesome quote-

"Han rökte för att det var gratis."

 

 

 

 

Lättare att få bort en drog som inte är så accepterad i samhället än en som är farligare, men så accepterad i samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt tragisk historia det där, Lynott. Tycker det är hemskt att din polare blev utfryst av sin EGEN FAMILJ bara för att han rökte något som samhället målat upp som något ondskefullt och omoraliskt. Man borde få opartisk information om cannabis, alkohol och tobak i skolan utan all "ONDSKEFULLT, SÅHÄR BLIR DU NÄR DU RÖKER: <bild av en gammal och sjuk människa>, DU KOMMER FÖRMODLIGEN DÖ PÅ FÖRSTA BLOSSET" och få veta vilka ämnen som är skadliga och varför, sen därefter GÖRA SITT EGET VAL om man vill bruka det eller inte. Exakt hur skulle ni störas av cannabisbrukare som bara röker ensam/med sina vänner?

 

DarkLight: Som om du vet effekterna av cannabisrökande...

 

ExorZ: Fan, är du verkligen så hjärntvättad så att du jämför cannabisrökning med massaker?! Den enda man skadar när man röker är en själv.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt tragisk historia det där, Lynott. Tycker det är hemskt att din polare blev utfryst av sin EGEN FAMILJ bara för att han rökte något som samhället målat upp som något ondskefullt och omoraliskt. Man borde få opartisk information om cannabis, alkohol och tobak i skolan utan all "ONDSKEFULLT, SÅHÄR BLIR DU NÄR DU RÖKER: <bild av en gammal och sjuk människa>, DU KOMMER FÖRMODLIGEN DÖ PÅ FÖRSTA BLOSSET" och få veta vilka ämnen som är skadliga och varför, sen därefter GÖRA SITT EGET VAL om man vill bruka det eller inte. Exakt hur skulle ni störas av cannabisbrukare som bara röker ensam/med sina vänner?

 

DarkLight: Som om du vet effekterna av cannabisrökande...

 

ExorZ: Fan, är du verkligen så hjärntvättad så att du jämför cannabisrökning med massaker?! Den enda man skadar när man röker är en själv.

DÖ DÖ DÖ DÖ!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Riktigt tragisk historia det där, Lynott. Tycker det är hemskt att din polare blev utfryst av sin EGEN FAMILJ bara för att han rökte något som samhället målat upp som något ondskefullt och omoraliskt. Man borde få opartisk information om cannabis, alkohol och tobak i skolan utan all "ONDSKEFULLT, SÅHÄR BLIR DU NÄR DU RÖKER: <bild av en gammal och sjuk människa>, DU KOMMER FÖRMODLIGEN DÖ PÅ FÖRSTA BLOSSET" och få veta vilka ämnen som är skadliga och varför, sen därefter GÖRA SITT EGET VAL om man vill bruka det eller inte. Exakt hur skulle ni störas av cannabisbrukare som bara röker ensam/med sina vänner?

 

DarkLight: Som om du vet effekterna av cannabisrökande...

 

ExorZ: Fan, är du verkligen så hjärntvättad så att du jämför cannabisrökning med massaker?! Den enda man skadar när man röker är en själv.

Jag har inte sagt att jag vet vad effekterna är? Har kompisar som prövat på, om du kan läsa inlägg lite mer korrekt.

Redigerat av DarkLight
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Men du säger ju t.o.m emot dig själv... Hur kan man vara hypad och trött samtidigt? Min gissning är att du sitter här igen och hittar på saker för att verka smart.

Du har fel, jag har ju kompisar som prövat på och jag har sett hur de har upprätt när de fått i sig drogen. ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Men du säger ju t.o.m emot dig själv... Hur kan man vara hypad och trött samtidigt? Min gissning är att du sitter här igen och hittar på saker för att verka smart.

Du har fel, jag har ju kompisar som prövat på och jag har sett hur de har upprätt när de fått i sig drogen. ._.

 

Tror du blandar ihop cannabis med amfetamin. Man blir inte hypad på cannabis, det är ingen stimulant.. Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

Men du säger ju t.o.m emot dig själv... Hur kan man vara hypad och trött samtidigt? Min gissning är att du sitter här igen och hittar på saker för att verka smart.

 

Du har fel, jag har ju kompisar som prövat på och jag har sett hur de har upprätt när de fått i sig drogen. ._.

 

Tror du blandar ihop cannabis med amfetamin. Man blir inte hypad på cannabis, det är ingen stimulant..

 

Nej, jag tror det var Cannabis, eller de var ju drogade, så jag tror inte de vet vad för drog de tog. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Och till er som säger: "Varför ska vi ha ännu en drog i samhället?"

Det finns flera anledningar.

1. Folk röker cannabis, spelar ingen roll om det är lagligt eller olagligt. Skillnaden är att när det är olagligt så köper folk från dealers och stödjer på så vis kriminella organisationer. Cannabis är världens mest sålda olagliga drog, och det kriminella organisationer tjänar mest på.

2. När det är lagligt så är det enklare att kontrollera och på så vis har barn det svårare att få tag på cannabis. En dealer bryr sig inte om din ålder, bara om hur mycket pengar du har i plånboken. En kassör i en coffeeshop/systembolag-liknande cannabisaffär har dock alltid koll på om du har leg och att du är över 18.

3. Folk får bättre alternativ än etanol och nikotin.

 

Edit: Glömde en punkt

4. Folk bör ha friheten att välja vad de vill stoppa i sin egen kropp.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...