Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Om man kollar på fakta och ska legalisera antingen cannabis eller alkohol är jag rätt säker på att cannabis är bäst för samhället samt individerna.

Yepp, men båda är dåliga för människan, medans en av dem redan är legaliserad och förstör liv just nu. Varför ge ut en till som förstör liv också.

 

Om man kollar på fakta så är alkohol legaliserat och farligt, medan cannabis är olagligt och farligt. Men ja, cannabis hade varit bättre än alkohol, men vi kan inte byta ut dem. Antingen stannar alkohol eller så får vi båda. Sen om det skadar bara en själv. Landet vill väl ha bra invånare som kan dra in pengar till landet, leva i landet osv. En bra bild av landet.

Så om invånarna får lättare tillgång till cannabis så sänker det landets standard.

 

@Garone: Folk kör bil fulla, folk kör bil drogpåverkade. Det är fakta och om vi legaliserar Cannabis kommer folk köra drogpåverkade oftare, då det är lättare att få tag på Cannabis om det är lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sen om det skadar bara en själv. Landet vill väl ha bra invånare som kan dra in pengar till landet, leva i landet osv. En bra bild av landet. Så om invånarna får lättare tillgång till cannabis så sänker det landets standard.

Det beror också på hur man ser det.

Man kan må bättre av cannabis = bättre invånare. Och om det är lagligt, mer frihet.

En bra bild av landet beror helt och hållet på vem man frågar. Vissa kan tycka att vi är ett dåligt land där vi inte får göra vad vi vill med våran kropp. Om alla länder i världen förutom 1 skulle tillåta alkohol, hur skulle då alla se på det landet där alkohol var förbjudet?

 

Lynott skrev tidigare om sin vän som blev tagen efter att ha rökt cannabis och hans liv förstördes av lagen, inte av drogen. Så om mer liv kommer "förstöras" efter/före en legalisering är svårt att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Landet vill väl ha bra invånare som kan dra in pengar till landet, leva i landet osv. En bra bild av landet.

Så om invånarna får lättare tillgång till cannabis så sänker det landets standard.

hur sänker det ett lands standard?

 

@Garone: Folk kör bil fulla, folk kör bil drogpåverkade. Det är fakta och om vi legaliserar Cannabis kommer folk köra drogpåverkade oftare, då det är lättare att få tag på Cannabis om det är lagligt.
cannabis är redan lätt att köpa, en legalisering skulle i princip inte innebära en förändring i fråga om tillgänglighet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att det beror på att folk blir uppfostrade med "omg droger är farliga man dör om man provar", om man hör sånt då och då under sin uppväxt fastnar det i det undermedvetna och man kan inte föreställa sig att det inte stämmer (~sublimal programmering). Jag har kompisar som dricker och röker varje helg och en gång kom samtalsämnet cannabis upp och de sa bara nåt i stil med "sånt ska man inte hålla på med, det är ju farligt".

 

Om man kollar på fakta och ska legalisera antingen cannabis eller alkohol är jag rätt säker på att cannabis är bäst för samhället samt individerna.

Hur mycket cannabis än skulle vara bättre ändrar det inte det faktum att alkohol är mycket mer accepterad, och därför är det lagliga av de två.

 

Jag tycker att "man får göra vad man vill med sin kropp" verkligen inte håller. Om heroin legaliseras och självmord inte försöks förebyggas komer vi ju ännu närmre målet att man får gör vad man vill med sin kropp. Det betyder dock inte att det är ett bättre ställe man lever i...

 

Lynott skrev tidigare om sin vän som blev tagen efter att ha rökt cannabis och hans liv förstördes av lagen, inte av drogen. Så om mer liv kommer "förstöras" efter/före en legalisering är svårt att säga.
Nu vill jag inte säga att jag är helt med på att det som hände var rätt, men det skulle faktiskt inte hänt om han aldrig hade rökt på. Visst, det är "jävligt chill", men absolut inget man inte klarar sig utan. I det långa loppet klarar man sig bättre utan droger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar fortfarande inte att något är accepterat i samhället och det andra inte precis som att du inte gillar argumentet "man får göra vad man vill med sin kropp".

 

Jag tror inte att jag är är för en legalisering av alla eftersom vissa ger antagligen mer negativa än positiva effekter för samhället och individen ifall de legaliseras. Men cannabis är jag för.

 

Jag anser starkt att det var lagen som gjorde fel och inte hans kompis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Garone: Folk kör bil fulla, folk kör bil drogpåverkade. Det är fakta och om vi legaliserar Cannabis kommer folk köra drogpåverkade oftare, då det är lättare att få tag på Cannabis om det är lagligt.

cannabis är redan lätt att köpa, en legalisering skulle i princip inte innebära en förändring i fråga om tillgänglighet.

 

Att legalisera Cannabis gör det mycket mer tillgängligt för allmänheten än det är nu. Det hade inte varit "Vi går på krogen och super dig full när du fyller 18" utan det hade varit "Vi drar på krogen och super dig full och tar en spliff när du fyller 18"

 

Det sänker ett lands standard för att;

 

Ett land utan alkohol, utan tobak och utan cannabis > Ett land med alkohol, med tobak och med cannabis

Ett land med alkohol, med tobak och utan cannabis > Ett land med alkohol, med tobak och med cannabis

Ett land utan alkohol, med tobak och med cannabis > Ett land med alkohol, med tobak och utan cannabis

 

 

Cannabis är bättre än Alkohol, men i Sverige är alkohol så inbäddat att man hellre stöter bort Cannabis medan man kan än att försöka stöta bort Alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man kollar på fakta och ska legalisera antingen cannabis eller alkohol är jag rätt säker på att cannabis är bäst för samhället samt individerna.

Yepp, men båda är dåliga för människan, medans en av dem redan är legaliserad och förstör liv just nu. Varför ge ut en till som förstör liv också.

 

Om man kollar på fakta så är alkohol legaliserat och farligt, medan cannabis är olagligt och farligt. Men ja, cannabis hade varit bättre än alkohol, men vi kan inte byta ut dem. Antingen stannar alkohol eller så får vi båda. Sen om det skadar bara en själv. Landet vill väl ha bra invånare som kan dra in pengar till landet, leva i landet osv. En bra bild av landet.

Så om invånarna får lättare tillgång till cannabis så sänker det landets standard.

 

@Garone: Folk kör bil fulla, folk kör bil drogpåverkade. Det är fakta och om vi legaliserar Cannabis kommer folk köra drogpåverkade oftare, då det är lättare att få tag på Cannabis om det är lagligt.

 

Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och det har inget med legaliseringen av cannabis. I nuläget är det EXTREMT lätt att få tag i cannabis/hasch. Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan barnsben och jag har en femma levererad vid dörren efter max 1 timma, och jag är UNDER 18år =O

Känner jag dock för mig att dra en öl, ja då måste man chatta med tusentals främlingar och ofrämligar som är över 20år gammla för att få sig en rutten öl. Dem som langar cannabis idag sköter en olaglig verksamhet och tjänar pengar på det- det är deras jobb att se till att man får röka när man vill röka. Utköparna ifrån t.ex. systemet gör det för att vara snälla och ibland får dem en tjuga för busspengar.

Hade cannabis dock varit lagligt och sålts i begränsade shopper utspridda i städerna så skulle det vara betydligt svårare att få tag i rökat. Där jag bor finns det 3st systembolag inom bussavstånd medan det finns 3st langare (SOM JAG KÄNNER TILL) inom gångavstånd. Hade det legaliserats så hade den kriminella verksamheten av cannabis langning dött i Sverige och våran ekonomi hade höjts. Ser endast posetiva saker med legaliseringen. Min far som är väldigt klok, som inte är pundare, har testat röka cannabis EN gång för 30år sedan i Callifonia tycker att legaliseringen är självklar, så det är inte bara pundare och 15-åriga one-time-smokers som tycker att legaliseringen ska införas. Utan också folk med vett och livserfarenhet.

 

(Hela texten blev typ röd, palla klaga på stavfel :))

 

Inriktat åt många inlägg de senaste 2 sidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar fortfarande inte att något är accepterat i samhället och det andra inte precis som att du inte gillar argumentet "man får göra vad man vill med sin kropp".

Jag gillar inte heller att det e accepterat, men nu är det så och det är ingen anledning att legalisera ännu en drog.

 

Jag tror inte att jag är är för en legalisering av alla eftersom vissa ger antagligen mer negativa än positiva effekter för samhället och individen ifall de legaliseras. Men cannabis är jag för.

Men i så fall bör du inte heller tycka att man ska få göra vad man vill med sin kropp (eftersom du inte vill legalisera alla droger).

 

Jag anser starkt att det var lagen som gjorde fel och inte hans kompis.
Jag anser inte att han strikt förtjänade det, bara att det är mycket enkelt att undvika sådant. Det är inte som att polisen kom och haffade honom för att det var kul. Jag tycker det är onödigt att man ska röka. Må det vara tobak eller cannabis, och jag gillar inte heller alkohol.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och det har inget med legaliseringen av cannabis.

Folk som kör bil fulla eller drogpåverkade är lagbrytare och de har fått cannabis och alkohol från närmaste systembolag.

 

Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan barnsben och jag har en femma levererad vid dörren efter max 1 timma, och jag är UNDER 18år =O

Känner jag dock för mig att dra en öl, ja då måste man chatta med tusentals främlingar och ofrämligar som är över 20år gammla för att få sig en rutten öl.

Jag kan ringa ett samtal till en polare jag känt sedan 1 år och jag har alkohol direkt.

Känner jag dock för mig att dra en spliff, ja då måste jag chatta med tusentals främlingar och ofrämlingar som är över 20 år gamla för att få sig en rutten spliff.

 

Dem som langar cannabis idag sköter en olaglig verksamhet och tjänar pengar på det- det är deras jobb att se till att man får röka när man vill röka. Utköparna ifrån t.ex. systemet gör det för att vara snälla och ibland får dem en tjuga för busspengar.

Är man på en fest med fjortisar (bostavligt talat ungar) så har dem inte cannabis, dem har alkohol. Legalisera cannabis, och dem sitter med alkohol OCH cannabis. Yey.

 

+ att Systembolaget säljer väl alkohol när du kommer till kassan med alkohol. En langare kanske har öppet hela tiden, men inte så bra priser :)

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte att jag är är för en legalisering av alla eftersom vissa ger antagligen mer negativa än positiva effekter för samhället och individen ifall de legaliseras. Men cannabis är jag för.

Men i så fall bör du inte heller tycka att man ska få göra vad man vill med sin kropp (eftersom du inte vill legalisera alla droger).

 

"Jag tror inte" sa jag, har inte helt bestämt mig alltså. Men jag är för att man ska få göra vad man vill med sin kropp så länge man inte skadar nån annan. Heroin skulle kunna göras lagligt men det är uppenbarligen inte bra att massproducera det. Problemet ligger i folk som inte kan hantera det och den enklaste lösningen är att de får skylla sig själva.

 

Jag anser inte att han strikt förtjänade det, bara att det är mycket enkelt att undvika sådant. Det är inte som att polisen kom och haffade honom för att det var kul. Jag tycker det är onödigt att man ska röka. Må det vara tobak eller cannabis, och jag gillar inte heller alkohol.
Jag röker inte och dricker inte men jag står upp för de som känner för att göra det.

Om någon har lite tråkigt en fredagskväll och känner för att röka på ska inte lagen förhindra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon har lite tråkigt en fredagskväll och känner för att röka på ska inte lagen förhindra det.

Att ta en lina då? Är det samma sak? Skadar inte någon annan förutom mig? Sen lite spruta på det. Kanske lite tabletter, skadar ju bara mig själv. Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att legalisera Cannabis gör det mycket mer tillgängligt för allmänheten än det är nu.

är inte det lite naivt att tro det?

 

Om någon har lite tråkigt en fredagskväll och känner för att röka på ska inte lagen förhindra det.

Att ta en lina då? Är det samma sak? Skadar inte någon annan förutom mig? Sen lite spruta på det. Kanske lite tabletter, skadar ju bara mig själv.

 

nej det är inte samma sak, eftersom att cannabis är en väldigt mild drog. och så länge det inte skadar någon annan än dig själv är det självklart att du ska få ha rätt att använda din kropp till vad fan du vill. med det menar jag att du får gärna börja snorta kokain eller skjuta heroin ifall du vill det, om du var dum nog att testa. det är bara du som kommer att lida av det. Redigerat av avantgardist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...