Hoppa till innehåll

Cannabis


Fality
 Dela

  

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det låter ju bara konstigt. Morfin som är en tyngre drog än cannabis används ju flitigt av läkare, så det är självklart att cannabis också skulle få användas inom sjukvård om det skulle hjälpa mot något.

 

Finns det någon seriös studie som visar att cannabis hjälper mot cancer eller är det bara någon radiogubbe som säger det? I mina öron låter det väldigt mycket huskur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läkemedel företag försöker ju dölja allt som visar på att cannabis är bra för att kunna fortsätta sälja sina dyra läkemedel. Jag har inga länkar till studier men så länge inte han ljuger så finns det. Borde inte vara så svårt att hitta. Och att 2500 personer blivit läkta av hans metod är ju en studie i sig.

 

Man kan se det åt andra hållet också, finns det någon seriös studie som visar att cannabis är dåligt?

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läkemedel företag försöker ju dölja allt som visar på att cannabis är bra för att kunna fortsätta sälja sina dyra läkemedel. Jag har inga länkar till studier men så länge inte han ljuger så finns det. Borde inte vara så svårt att hitta. Och att 2500 personer blivit läkta av hans metod är ju en studie i sig.

 

Man kan se det åt andra hållet också, finns det någon seriös studie som visar att cannabis är dåligt?

Kan du förklara hur biologiskt sett cannabis påverkar cancer? Alltså hur har personerna blivit läkta?

 

I karliforninen tex har de ju cannabis för "medicinskt bruk", men det innebär egentligen bara att det används som smärtstillande. Istället för att bli friska röker de på så att de inte känner att de har ont längre. Antar att det är något annat som du pratar om?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter ju bara konstigt. Morfin som är en tyngre drog än cannabis används ju flitigt av läkare, så det är självklart att cannabis också skulle få användas inom sjukvård om det skulle hjälpa mot något.

 

Finns det någon seriös studie som visar att cannabis hjälper mot cancer eller är det bara någon radiogubbe som säger det? I mina öron låter det väldigt mycket huskur.

Jag har ingen aning om hurvida mycket cannabis hjälper med Cancer, men jag vet att cannabis faktiskt hjälper mot mildare sjukdomar, typ som huvudvärk, migrän. Jag skulle sätta cannabis framför alla Ipren, Alevedon osv. .
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan du förklara hur biologiskt sett cannabis påverkar cancer? Alltså hur har personerna blivit läkta?

Har 0 koll på sånt. Men han i videon sa något i stil med att när man är hög är kroppen i ett vilande tillstånd och återhämtar sig själv. Läkemedel som används idag kan man ju också bli hög på.

 

Detta är förresten inte första gången jag hört att cannabis läker "obotlig" cancer.

Redigerat av MisterX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läkemedel företag försöker ju dölja allt som visar på att cannabis är bra för att kunna fortsätta sälja sina dyra läkemedel. Jag har inga länkar till studier men så länge inte han ljuger så finns det. Borde inte vara så svårt att hitta. Och att 2500 personer blivit läkta av hans metod är ju en studie i sig.

Äh. Om det är så jävla bra så skulle de bara börja odla det och ta ut svinhöga priser för cannabis istället. Om flera tusen personers cancer har blivit botade av cannabis, varför stoppar man inte vad det nu är i cannabis som botar i en tablett och kränger det för asmycket pengar? Kan väl inte vara så svårt?

 

Edit: I Kalifornien kostar ett gram cannabis ~63 kronor. Här kostar ett 10-pack ipren ~30 kronor. Nu vet jag inte hur mycket cannabis man behöver, men det är ju inte direkt billigare.

 

Såvida inte ett gram räcker till typ hur mycket rökning som helst?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår mig inte på det där heller. Cannabis botar tydligen obotliga sjukdomar men läkemedelsföretagen blundar för det som om de prioriterar pengar före liv. Om någon blir frisk på cannabis så behöver de ju inte köpa mer medicin av företaget. Han i filmen har erfarenhet av det och företagen verkar inte vara intresserade av honom.

 

Bland bilderna till filmen jag länkade såg man när han blandade ihop det och det såg ut att vara rätt så mycket men det nämndes aldrig hur många doser det var för.

 

Grattis till #9 cooling :) Nu är du snart lika cool som mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår mig inte på det där heller. Cannabis botar tydligen obotliga sjukdomar men läkemedelsföretagen blundar för det som om de prioriterar pengar före liv. Om någon blir frisk på cannabis så behöver de ju inte köpa mer medicin av företaget. Han i filmen har erfarenhet av det och företagen verkar inte vara intresserade av honom.

Fast om det faktiskt botade obotliga sjukdomar så skulle de ju tjäna hur mycket som helst på det. Om lite cannabis kunde bota lungcancer så skulle priset på cannabis stiga hur mycket som helst.

 

Om de faktiskt prioriterade pengar, och det faktiskt funkade, så skulle de använda cannabis.

.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så kunnig inom detta området men jag tror det blir dyrare att behöva köpa medicin under hela sin livstid som endast lindrar sjukdomen än att läka den även om det är dyrt.

 

Och om det görs lagligt som läkemedel borde man kunna få tag på det och göra läkemedlet själv som han i filmen lär ut billigt och förhoppningsvis lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Guggo skrev, i Karlifornien har de cannabis för medicinskt bruk, men det blir inte billigt bara för det. Eftersom att det bara får användas för medicinskt bruk måste man ju ha mycket kontroller på det vilket gör att man inte bara kan odla det hemma och då blir det inte så billigt.

 

Massor med forskare får miljoner för att kunna forska på cancer, vilket de inte hade gjort om det bara var att smeta på lite cannabissalva för att man ska bli frisk. Vilken forskare som helst hade kastat sig över den möjligheten.

 

Och man kan inte läka cancer genom att slappna av. Cancer skapas av genmutationer och de fortsätter ända tills en ny mutation som stoppar tillväxten sker eller att de muterade cellerna opereras bort. Det sker på cellnivå och är inget man kan läka genom att slumpmässigt smeta på valfri substans på kroppen eller vad du nu snackar om.

 

@Lynot: Alvedon och Ipren hjälper inte mot några sjukdomar, precis som cannabis gör de bara att man inte märker av dem, alltså bedövar, genom att hämma de naturliga försvarsmekanismerna i kroppen. Och eftersom det inte är så kul att ta alvedon eller ipren för skojs skull är det säkrare att ha det receptfritt än cannabis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...