Hoppa till innehåll

Cannabis

Fality

153 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 281
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst autonomus

Varför skall regeringen bestämma vad vi får och inte får röka, äta eller "använda"(så länge det inte skadar någon annan)?

Därför att människor är för dumma för att avgöra vad som är bra för dem.

Oavsett hur dum en människa är, en regering bör aldrig få bestämma vad man gör till sig själv, så länge det inte skadar någon annan fysiskt. Det är ditt liv och du gör vad du vill med det, så länge som det som sagt inte skadar någon annan. Jag tror inte cannabis är tillräckligt farligt för att vara något som man kan skadas av allvarligt(som andra droger, vilket är varför de bör hållas olagliga), och skapa någon typ av epidemi. Redigerat av autonomus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skadligt.

Förmodar att du då är mot koffein, Alkohol och tobak också då?

Om man vill dra det ännu längre i ett dåligt försök att dumförklara dig kan man ju dra in bilkörning, cykling, smuts, TV-spel och andra grejjer som är skadliga eller potentiellt skadliga.

och vems fel är det? kan väl abslout inte vara staten/regeringen/riksdagen som är ansvariga för hela samhället de lever i?

Jag älskar hur man inte kan välja något mellan noll och femtusen.
hur menar du då? röka cannabis är bara tillåtet på ojämna torsdagar mellan 14:00 och 16:30?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man vill dra det ännu längre i ett dåligt försök att dumförklara dig kan man ju dra in bilkörning, cykling, smuts, TV-spel och andra grejjer som är skadliga eller potentiellt skadliga.

Skillnaden är att dessa faktiskt kan ha en positiv effekt. (smuts kan diskuteras) Cannabis är bara där för att fucka upp en.

och vems fel är det? kan väl abslout inte vara staten/regeringen/riksdagen som är ansvariga för hela samhället de lever i?

Jag skyller på barnprogrammen.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skillnaden är att dessa faktiskt kan ha en positiv effekt. (smuts kan diskuteras) Cannabis är bara där för att fucka upp en.

Beror på hur man menar med "fucka upp". alla ting påverkar oss, vissa mer än andra. om man gillar effekterna eller inte varierar från person till person. där för anser jag att valet att använda det också ska ligga hos personen som vill påverkas av det.

Jag skyller på barnprogrammen.
1. Och staten/riksdagen är inte ansvarig för dessa?

2. Så barnprogrammen gör folk oförsiktiga angående Cannabis? låter lite väl långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag älskar hur man inte kan välja något mellan noll och femtusen.

hur menar du då? röka cannabis är bara tillåtet på ojämna torsdagar mellan 14:00 och 16:30?

Är du blind eller har dina hjärnceller totalt ignorerat röstningen ovanför?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför skall regeringen bestämma vad vi får och inte får röka, äta eller "använda"(så länge det inte skadar någon annan)?

Kan en dum människa inte avgöra detta så har dom väl svårt att avgöra andra saker som t.ex. alkohol eller tobak, dom blir väl skadade av det istället för cannabis medan deras idioti gör att folket vill ha cannabis olagligt. Det är väl inte riktigt rätt?

Allt är skadligt i fel mängder som sagt 1000 gånger, så det håller inte mr.fish

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är också intressant att se att det självklart finns några personer som är upphöjda över alla andra människor och som inte är "dumma" och kan avgöra att alla andra är för dumma för att handskas med droger. men själva är de så oerhört intelligenta och upplysta att de utan problem kan avgöra att det är dåligt. men majoriteten av jordens befolkning klarar det inte, de är för dumma.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...