Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

Nog för att Stahlhelms post var lite extrem är det ju lite komiskt att det direkt skickas in en rapport.

Inlägget tas bort, Stahlhelm kanske blir bannad.

Låter som medias taktik mot invandringskritiska brev. :3

 

Jag vill bara säga att det var jag som anmälde den posten, då jag tycker att Stahlhelm har varit på gränsen till att bryta §1 under hela denna diskussion, nu var det inte nog för att få posten borttagen och det betyder ju bara att han har bettet sig inom ramarna för vad som är ok...än så länge.

 

Att det skulle påminna om media är ju bara löjligt, jag råkade vara inloggad och läsa ämnet när det var ny postat, hade det varit media hade vi tagit bort hans inlägg, sparkat ut honom och bannat hans ip för längesedan, och stängt alla trådar som handlat om honom =P

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Erhm, jag har inte läst hela tråden men jag har läst lite.

Jag tycker att något som alltför många har gjort fel här är just generaliseringen av invandrare.

Även om det begås fler brott i invandrartäta områden. Även om man kan se ett samband mellan invandrare och antalet brott.

 

Om vi hypotetiskt skulle säga att alla brott i Sverige skulle begås av araber eller invandrare, så är det ändå inte logiskt likgiltigt att säga att alla araber begår brott. Det kanske bara är ett gäng som begår dessa brott, och då kan dessa ärligt talat dra åt h*lvete. Om man kommer till ett land och får bidrag så ska man respektera landet och lära sina barn att också respektera landet. Flertalet av brotten som begås av invandrare i t.ex. Rosengård begås gentemot andra invandrare och i det fallet handlar det inte om dålig respekt mot svenskar utan om att vara korkad i allmänhet.

 

Jag tror att Sverige borde skaffa ett bättre system för att "gallra" bort de invandrare som man inte vill ha och ta in fler av dem som man vill ha. En invandrare som begår brott kräver mer pengar och jobb av staten än flera invandare som snabbt försöker skaffa en utbildning och börja jobba. Man borde då skicka tillbaks denna bråkiga invandrare för att ge plats åt svenskfödda och invandrare som sköter sig.

 

Vissa kanske tycker att det låter konstigt, men jag anser att invandrare som försöker komma in i det "vita"(inte svarta) arbetslivet ska ha lika stor rätt att vara kvar i Sverige som en svenskfödd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Erhm, jag har inte läst hela tråden men jag har läst lite.

Jag tycker att något som alltför många har gjort fel här är just generaliseringen av invandrare.

Även om det begås fler brott i invandrartäta områden. Även om man kan se ett samband mellan invandrare och antalet brott.

 

Om vi hypotetiskt skulle säga att alla brott i Sverige skulle begås av araber eller invandrare, så är det ändå inte logiskt likgiltigt att säga att alla araber begår brott. Det kanske bara är ett gäng som begår dessa brott, och då kan dessa ärligt talat dra åt h*lvete. Om man kommer till ett land och får bidrag så ska man respektera landet och lära sina barn att också respektera landet. Flertalet av brotten som begås av invandrare i t.ex. Rosengård begås gentemot andra invandrare och i det fallet handlar det inte om dålig respekt mot svenskar utan om att vara korkad i allmänhet.

 

Självklart kan man inte generalisera alla invandrare, man kan dock fritt peka ut faktumet att de begår mer brott vilket belastar samhället.

Jag vet inte hur det ligger till med invandrares brott mot andra, har dock hört fina nummer som att 4/5 personrån i Malmö är arab mot svensk, vilket skulle ses som rasism om det inte vore för att rasism mot svenskar tydligen ska ignoreras i vårat samhälle.

 

Jag tror att Sverige borde skaffa ett bättre system för att "gallra" bort de invandrare som man inte vill ha och ta in fler av dem som man vill ha. En invandrare som begår brott kräver mer pengar och jobb av staten än flera invandare som snabbt försöker skaffa en utbildning och börja jobba. Man borde då skicka tillbaks denna bråkiga invandrare för att ge plats åt svenskfödda och invandrare som sköter sig.

 

Yup.

 

Vissa kanske tycker att det låter konstigt, men jag anser att invandrare som försöker komma in i det "vita"(inte svarta) arbetslivet ska ha lika stor rätt att vara kvar i Sverige som en svenskfödd.

Det är en svår fråga, om vilka som har störst "rätt" att vara här, men en som sköter sig och, som du säger, faktiskt försöker anpassa sig kommer ju antagligen aldrig heller stå inför utvisning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Självklart kan man inte generalisera alla invandrare, man kan dock fritt peka ut faktumet att de begår mer brott vilket belastar samhället.

Jag vet inte hur det ligger till med invandrares brott mot andra, har dock hört fina nummer som att 4/5 personrån i Malmö är arab mot svensk, vilket skulle ses som rasism om det inte vore för att rasism mot svenskar tydligen ska ignoreras i vårat samhälle.

Jo, de begår fler brott. Och de som begår brott kan få en fribiljett ut ur landet. Men min poäng var typ att någon som inte har begått brott inte ska få mindre chans att visa sin "duglighet" för att andra invandrare begått brott.

 

Det är en svår fråga, om vilka som har störst "rätt" att vara här, men en som sköter sig och, som du säger, faktiskt försöker anpassa sig kommer ju antagligen aldrig heller stå inför utvisning.

Jag kanske formulerade mig fel, jag menade inte att de som skötte sig står inför utvisning idag. Men att man borde ta mindre hänsyn till legala/illegala invandrare och liknande saker som mest är vad som står på papper och istället bry sig om hur personen egentligen är. Man borde behålla folket som verkligen vill komma in i den vita och lagliga sidan av Sverige även om de kom hit illegalt.

 

Sen är det många invandrare som är födda här eller har bott här i över 10-15 år och som inte sköter sig. Jag tycker att det vore rätt att skicka tillbaks dessa med även om de nu skulle vara svenska medborgare, men jag tror att det kommer att vara mycket svårare att göra detta och man borde ha ett strikt och klart system.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din fega svinpäls..

 

 

Jag/vi är inte skyldiga dom något, fast det är de media försöker få in i våra huvuden...dom hör inte hemma här punkt slut!

Dom berikar verkligen inte oss så varför är ni för invandring?

 

Fornlorn, det var icke vita människor som kontrollerade slav-diamant handeln.

 

 

The Rothschilds are the ones who have controlled the British direction for 200 years. They own the banks and international financial means. They profit from war and death. You can guess their heritage.

 

Judar, judar och åter judar.

Rothschilds som Bonniers, och bara för jag säger jude behöver ni inte anmäla mig för antisemitism.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så bara för man har dedikerat sig själv till judendomen betyder det att man inte är vit?

Rothschild är födda judar, inga som konverterat.

De äger fortfarande idag all diamant handel.

 

 

Här har ni lite statistik på vad pengarna går till.

Man kan ju nästan tro att vi skämmer bort invandrarna.

 

 

http://frianyheter.wordpress.com/2009/03/1...nna-arvsfonden/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Omskärelse av pojkar -316 000 kr. Kurdiska ungdomsföreningen"

 

Vad i h*lvete?

Är det det som skattepengarna går till?

Ja tydligen? Hellre det än psykvård för kriminella.

 

Är du seriös? Är det bättre att stödja en religion istället för att försöka leda in kriminella på rätt spår?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Omskärelse av pojkar -316 000 kr. Kurdiska ungdomsföreningen"

 

Vad i h*lvete?

Är det det som skattepengarna går till?

Ja tydligen? Hellre det än psykvård för kriminella.

 

Är du seriös? Är det bättre att stödja en religion istället för att försöka leda in kriminella på rätt spår?

 

Ja, jag är seriös?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

"Omskärelse av pojkar -316 000 kr. Kurdiska ungdomsföreningen"

 

Vad i h*lvete?

Är det det som skattepengarna går till?

Ja tydligen? Hellre det än psykvård för kriminella.

 

Är du seriös? Är det bättre att stödja en religion istället för att försöka leda in kriminella på rätt spår?

 

Psykvård och rehabilitering är inte riktigt samma sak.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...