WASD Skrivet 30 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2010 Det var bra att du tog upp att det finns olika åldersgrupper också. Jag håller till största del med om allt i ditt inlägg. Det har ibland uppstått små konflikter i min klass och nästan alltid är det någon i närheten som säger "Men lägg av då" och det är oftast allt som behövs. På en arbetsplats har jag ju aldrig sätt mobbning men hört att det finns där också. Jag kan tänka mig 10 vuxna på ena sidan och 1 vuxen på andra... där är det fel att vara en i mängden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dahliz91 Skrivet 24 April 2010 Rapport Dela Skrivet 24 April 2010 Det var bra att du tog upp att det finns olika åldersgrupper också. Jag håller till största del med om allt i ditt inlägg. Det har ibland uppstått små konflikter i min klass och nästan alltid är det någon i närheten som säger "Men lägg av då" och det är oftast allt som behövs. På en arbetsplats har jag ju aldrig sätt mobbning men hört att det finns där också. Jag kan tänka mig 10 vuxna på ena sidan och 1 vuxen på andra... där är det fel att vara en i mängden. Desto äldre mobbarna är desto mindre uppenbart är det. För vuxna är det kanske det är lite mer att man fryser ut någon eller lägger alla skulden på en ensam person, medan i yngre åldrar är det mer fysisk mobbning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KontaktaMig Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.Så du menar att folk inte alls blir mobbade pga. utseende? Nee, inte av uteseendet! Det är ju mobbarna som har problem och om det nu är frillan så ska man f*n inte mobbas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Finns en del saker att göra. Slå tillbaka Säga till en vuxen/lärare Skolka Har själv hjälp en polare som blev mobbad av ett x antal personer, lärde honom att slå tillbaka. Det löste hans problem, men det behöver inte lösa allas problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 9 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2010 Sära på mobbarna och sätt dem i olika skolor. Offret ska erbjudas terapi om hon/han behöver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LOLOL Skrivet 28 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2010 Jag tycker varje skola ska ha en grupp som går runt på skolgården som ser till att inga barn blir mobbade. Om dom ser att nån mobbas får mobbarna kvarsittning eller nåt annat straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 31 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2010 (redigerat) Jag blir mobbad i skolan för att jag stammar (har varit så under hela min skoltid), det sänker oftast ens självförtroende och gör en deprimerad. Men det är svårt att utrota mobbning... Redigerat 31 Augusti 2010 av Radiohead Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.