Hoppa till innehåll

Mobbning I Grundskolan.


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Det var bra att du tog upp att det finns olika åldersgrupper också. Jag håller till största del med om allt i ditt inlägg.

Det har ibland uppstått små konflikter i min klass och nästan alltid är det någon i närheten som säger "Men lägg av då" och det är oftast allt som behövs.

På en arbetsplats har jag ju aldrig sätt mobbning men hört att det finns där också. Jag kan tänka mig 10 vuxna på ena sidan och 1 vuxen på andra... där är det fel att vara en i mängden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det var bra att du tog upp att det finns olika åldersgrupper också. Jag håller till största del med om allt i ditt inlägg.

Det har ibland uppstått små konflikter i min klass och nästan alltid är det någon i närheten som säger "Men lägg av då" och det är oftast allt som behövs.

På en arbetsplats har jag ju aldrig sätt mobbning men hört att det finns där också. Jag kan tänka mig 10 vuxna på ena sidan och 1 vuxen på andra... där är det fel att vara en i mängden.

Desto äldre mobbarna är desto mindre uppenbart är det. För vuxna är det kanske det är lite mer att man fryser ut någon eller lägger alla skulden på en ensam person, medan i yngre åldrar är det mer fysisk mobbning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Det spelar ju för f*n ingen roll om man byter frisyr om det är det man blir mobbad för. Det är inte själva frisyren som är problemet.

Så du menar att folk inte alls blir mobbade pga. utseende?

 

Nee, inte av uteseendet! Det är ju mobbarna som har problem och om det nu är frillan så ska man f*n inte mobbas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns en del saker att göra.

 

Slå tillbaka

Säga till en vuxen/lärare

Skolka

 

 

Har själv hjälp en polare som blev mobbad av ett x antal personer, lärde honom att slå tillbaka. Det löste hans problem, men det behöver inte lösa allas problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...