Hoppa till innehåll

Mobbning I Grundskolan.


Gäst ihabba123
 Dela

Rekommendera inlägg

Dom som mobbar tror dom är coola för dom nitar eller retar folk som är mindre, klenare, fulare eller vad som helst...

dom tror dom får mer ''respekt'' för det. mobbning är det fegaste som finns. ofta är det ju typ 1-3 som mobbar 1..

Och oftast mobbar de en "svag & ensam" individ. T.ex. om man är ett grabb/tjejgäng på några pers så är det iaf inte vanligt att ett annat gäng mobbar en person i det motsvarande gänget.

 

Dålig svenska i detta inlägget, men orkar inte rätta till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • Svar 126
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 3 veckor senare...

No shit. ^

 

Alltför få skolor lägger nog med resurser på att stoppa mobbning.

Och en sak som får mig att koka är att lärarna ofta ser felet i den mobbade, och föreslår att personen i fråga ska byta skola.

Ett par ganska välkända citat skulle jag tro: "Han har det kanske inte så bra hemma/Det är synd om honom.) Alltså personen som mobbar.

 

Tyvärr är det vanligt att mobbade personer inte säger någonting... tills det att deras "bägare svämmar över".

Och eftersom lärarna inte "vetat" om detta så tas det inte på nog stort allvar.

 

Tro mig, jag vet hur det är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DarkLight

grejen med mobbare är att man ska hitta deras svaga punkt och utnyttja den på ett skoningslöst och effektivt sätt.. eftersom att de som mobbar redan brukar må dåligt och tar ut detta på sitt offer kan exploatering av denna svaghet få dem att bryta ihop fullständigt.

Det blir svårt, finns personer som är för rädda för dessa mobbare, och vågar inte göra något.

 

Så lite svårt att hitta deras svaga punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns även mobbare som tycker det är roligt att putta ner eller säga kränkande ord till folk. även svårt att kunna hämnas på dessa mobbar då de ofta har ett stort kompis gäng bakom sig

Jag tycker att mobbare är riktiga fegisar. Dom är ingenting utan sitt så kallade ''kompisgäng''
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns även mobbare som tycker det är roligt att putta ner eller säga kränkande ord till folk. även svårt att kunna hämnas på dessa mobbar då de ofta har ett stort kompis gäng bakom sig

Jag tycker att mobbare är riktiga fegisar. Dom är ingenting utan sitt så kallade ''kompisgäng''

 

Det går att diskutera, om du blir mobbad i 6 år sen hamnar du en situation där du är ensam med din mobbare. Vem fegar ut?

 

Har man blivit nedtryckt både mentalt och fysiskt så tror jag inte man får ryck och spöar han som mobbar en när man får chansen.

Redigerat av ExorZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Barn som blir mobbade i grundskolan måste säga till lärarna och föräldrarna men om det är riktigt allvarligt så ska man säga till rektorn eller polisen. Tyvärr så måste jag säga att företag Friends gör riktigt dåligt jobb. Mobbningen har bara ökat de senaste åren. Om mobbarna är hotade så ska man ta med sig föräldrarna till skolan.

 

Jag tror att vissa mobbar för att de vill imponera på kompisar, eller för att de inte vet hur man får kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns även mobbare som tycker det är roligt att putta ner eller säga kränkande ord till folk. även svårt att kunna hämnas på dessa mobbar då de ofta har ett stort kompis gäng bakom sig

Jag tycker att mobbare är riktiga fegisar. Dom är ingenting utan sitt så kallade ''kompisgäng''

 

Det går att diskutera, om du blir mobbad i 6 år sen hamnar du en situation där du är ensam med din mobbare. Vem fegar ut?

 

Har man blivit nedtryckt både mentalt och fysiskt så tror jag inte man får ryck och spöar han som mobbar en när man får chansen.

 

Men om ni möter varandra i skogen på en smal stig där närmaste hus finns inom en mils avstånd och du har en beisbolls klubba i högra handen? även fast det inte är så lätt att tänka som en unge som varit metalt och fysiskt mobbad i 6 år så skulle jag tänka mig att kunna slå skiten ur jäveln...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...