fishmaster Skrivet 22 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Januari 2009 Jag skulle säga att det är en självklarhet att det finns liv någon stans i universum. Tänk på saken, tänk om det finns civilisationer här o där i de flesta galaxer, men ingen kommer någonsin få kontakt med en annan p.g.a de enorma avstånden, varelser som undrar om det finns någonstans där ute. Tanken fascinerar mig, för det är väldigt troligt att det faktiskt är sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nacke3000 Skrivet 6 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2009 Asså jag tror inte att det finns gröna aliens med antenner som vill förgöra menskligheten. Men jag blir inte SÅ förvånad om det finns åtminstonde djur eller baciller eller människoliknande varelser LÅGNT borta. Men OM det finns så kanske dom ser ut som monster för OSS. Men i så fall så borde vi se ut som monster för DOM. Rätta mej om jag har fel men tror ni inte det? Hursomhelst i min FANTASI så skulle det vara coolt att människan levde tillsammans med en annan livsform som också kan tänka som oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2009 Asså jag tror inte att det finns gröna aliens med antenner som vill förgöra menskligheten. Men jag blir inte SÅ förvånad om det finns åtminstonde djur eller baciller eller människoliknande varelser LÅGNT borta. Men OM det finns så kanske dom ser ut som monster för OSS. Men i så fall så borde vi se ut som monster för DOM. Rätta mej om jag har fel men tror ni inte det? Hursomhelst i min FANTASI så skulle det vara coolt att människan levde tillsammans med en annan livsform som också kan tänka som oss. Vad jag läst så finns det fossiler efter encelliga organismer på/från mars (så klichéaktigt) http://radio.weblogs.com/0105910/2004/02/06.html Men det är ju mer avancerade varelser man skulle vilja träffa, men det kommer vi aldrig att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 10 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 Asså jag tror inte att det finns gröna aliens med antenner som vill förgöra menskligheten. Men jag blir inte SÅ förvånad om det finns åtminstonde djur eller baciller eller människoliknande varelser LÅGNT borta. Men OM det finns så kanske dom ser ut som monster för OSS. Men i så fall så borde vi se ut som monster för DOM. Rätta mej om jag har fel men tror ni inte det? Hursomhelst i min FANTASI så skulle det vara coolt att människan levde tillsammans med en annan livsform som också kan tänka som oss. Vad jag läst så finns det fossiler efter encelliga organismer på/från mars (så klichéaktigt) http://radio.weblogs.com/0105910/2004/02/06.html Men det är ju mer avancerade varelser man skulle vilja träffa, men det kommer vi aldrig att göra Nej inte vi på fuska inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 10 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Februari 2009 Asså jag tror inte att det finns gröna aliens med antenner som vill förgöra menskligheten. Men jag blir inte SÅ förvånad om det finns åtminstonde djur eller baciller eller människoliknande varelser LÅGNT borta. Men OM det finns så kanske dom ser ut som monster för OSS. Men i så fall så borde vi se ut som monster för DOM. Rätta mej om jag har fel men tror ni inte det? Hursomhelst i min FANTASI så skulle det vara coolt att människan levde tillsammans med en annan livsform som också kan tänka som oss. Vad jag läst så finns det fossiler efter encelliga organismer på/från mars (så klichéaktigt) http://radio.weblogs.com/0105910/2004/02/06.html Men det är ju mer avancerade varelser man skulle vilja träffa, men det kommer vi aldrig att göra Nej inte vi på fuska inte. Fyndigt sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
desertpures Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Folk som påstår sig ha mött utomjordingar eller liknande är precis som de som påstår sig ha träffat X från Y religion. Men de finns säkert encelliga eller avancerade livsformler någonstans, universum är för stort för att vi ska vara det enda livet. Men då avstånden är så ofantliga, 4,079,600,000,000* mil till närmaste stjärna, Alpha Centauri, så lär vi aldrig finna liv ändå. (*. Klargörelse, då våra 'snabbaste' rymdfarkoster rör sig 16 kilometer per sekund, skulle det ta cirka 80900 år innan de skulle nå AC) Närmaste vi har är nog http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/ALH84001_structures.jpg "Meteoriten ALH84001, med ursprung på Mars har strukturer som kan upplevas svåra att förklara utan förekomst av liv." med tanke på hur mycket teknologin har utvecklats de senaste 100 åren och förutsatt att vi inte utrotar livet på jorden eller blir täffade av en förödande asteoriden så har vi minst 2 miljarder år på oss innan vår planet blir obeboelig och under den tiden tror ag vi hinner utveckla teknologi som tar oss till andra solar där vi har möjlighet att finna annat liv. det liv va kan finna eller som antagligen finns där ute kan skilja sig extremt från vårat liv. kom ihåg att asteoriden som landade på jorden för 65 miljoner år sen var den som möjliggjorde däggdjurens utveckling. liv på andra planeter kan mycket väl vara kräldjursliknande. dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden. vi vet heller inget om hur evolutionen ter sig på andra planeter, om den är snabbar eller långsammare. vi har ingen aning egentligen vad för gränser liv har, vi vet knappt exakt vad liv är. Tror människan har lyckats förstöra jorden inom två miljarder år. du menar 100-400 år=D?var inte så snäll mot jorden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Innan nån klagar på att jag är för liten för att komma med en åsikt, så säger jag att det här är bara vad jag TROR: Det finns förmodligen massor av andra tänkande arter ute i rymden, men de lever så långt borta att människan aldrig kommer att kunna se dem. Men att de har ultra-avancerad teknologi är inte självklart. Det är klart, om universum nu är oändligt så finns det säkert super-intelligenta livsformer någonstans. Men att vi träffar på utomjordingar inom de kommande seklen tror jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Folk som påstår sig ha mött utomjordingar eller liknande är precis som de som påstår sig ha träffat X från Y religion. Men de finns säkert encelliga eller avancerade livsformler någonstans, universum är för stort för att vi ska vara det enda livet. Men då avstånden är så ofantliga, 4,079,600,000,000* mil till närmaste stjärna, Alpha Centauri, så lär vi aldrig finna liv ändå. (*. Klargörelse, då våra 'snabbaste' rymdfarkoster rör sig 16 kilometer per sekund, skulle det ta cirka 80900 år innan de skulle nå AC) Närmaste vi har är nog http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/ALH84001_structures.jpg "Meteoriten ALH84001, med ursprung på Mars har strukturer som kan upplevas svåra att förklara utan förekomst av liv." med tanke på hur mycket teknologin har utvecklats de senaste 100 åren och förutsatt att vi inte utrotar livet på jorden eller blir täffade av en förödande asteoriden så har vi minst 2 miljarder år på oss innan vår planet blir obeboelig och under den tiden tror ag vi hinner utveckla teknologi som tar oss till andra solar där vi har möjlighet att finna annat liv. det liv va kan finna eller som antagligen finns där ute kan skilja sig extremt från vårat liv. kom ihåg att asteoriden som landade på jorden för 65 miljoner år sen var den som möjliggjorde däggdjurens utveckling. liv på andra planeter kan mycket väl vara kräldjursliknande. dessutom finns möjligheten att liv kan vara baserat på andra ämnen än kol/vatten/syre som på jorden. vi vet heller inget om hur evolutionen ter sig på andra planeter, om den är snabbar eller långsammare. vi har ingen aning egentligen vad för gränser liv har, vi vet knappt exakt vad liv är. Tror människan har lyckats förstöra jorden inom två miljarder år. du menar 100-400 år=D?var inte så snäll mot jorden Notera att jag sa "inom" vilket betyder att det kan hända om 1-200000000 år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Innan nån klagar på att jag är för liten för att komma med en åsikt, så säger jag att det här är bara vad jag TROR: Det finns förmodligen massor av andra tänkande arter ute i rymden, men de lever så långt borta att människan aldrig kommer att kunna se dem. Men att de har ultra-avancerad teknologi är inte självklart. Det är klart, om universum nu är oändligt så finns det säkert super-intelligenta livsformer någonstans. Men att vi träffar på utomjordingar inom de kommande seklen tror jag inte. månbasen börjar ju byggas 2028 eller nått sånt, om forskare bosätter sig där kommer väl de i strikt mening klassas som utomjordingar? jag menar, det är inte konstigare att en människa från t.ex. Italien är en utlänning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Varför skulle vi bygga en bas på månen. Fyller ingen funktion, det finns inget att utvinna, man kan inte bo där, det skulle kosta sådana ofantliga mänger pengar samtidigt som vi skulle få skicka upp alla byggdelar genom rymdfarkoster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Varför skulle vi bygga en bas på månen. Fyller ingen funktion, det finns inget att utvinna, man kan inte bo där, det skulle kosta sådana ofantliga mänger pengar samtidigt som vi skulle få skicka upp alla byggdelar genom rymdfarkoster? Inte vet jag, det är USA som har fått för sig att de ska kolonisera hela rymden. de går tydligen att få ut energi ur månytan eftersom det pga av den näst intill obefintliga atmosfären skapas helium-3 eller nått av solvinden. läste det i en gammal artikel från illustrerad vetenskap, kan ta leta fram den om du vill. fast det hör inte riktigt ihop med trådens ämne.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 15 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2009 Finns säkert en massa gröna lama-liknande djur med svarta prickar på någonstans i rymden. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.