Hoppa till innehåll

Tiden


Skurken

Rekommendera inlägg

innan idag så började jag tänka på detta av någon anledning. Då kom jag fram till den geniala slutsatsen att tid inte finns! :D

 

Tid är bara något som människan har hittat på för att ha något att kalla jordens rotation etc. Helt enkelt något för att förenkla vardagen. Jorden roterar, tiden står still. Så om man använder min teori till att fundera på tidsresor så kan man inte resa fram eller bak. Ändra jordens rotation, jaha? Antagligen blir allt fel men du åker inte bakåt i "tiden", varför skulle du? Och resa snabbare än ljuset? Jaha? Du kommer fram jävligt fort dit du ska, men du har inte hoppat fyra timmar framåt, snarare bara sluppit 4 timmars resa.

Tiden finns inte, alltid är nu. Allt som händer, händer i nuet. Inte då och inte i framtiden, allt händer 'nu'. Alltså "tiden finns inte, det finns bara ett nu." Och som du säger, tiden står still.

 

 

 

Har här du även ett till tänkande på om hur tiden kan stå still. (Waking Life är kärlek<3)

http://www.youtube.com/watch?v=ZqAKK9zcB7w

 

Nej, tiden står inte still. Den finns inte, det finns bara olika saker som rör sig, saker som människan sätter "tid" på för att underlätta levnadsstilen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 218
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Den första "tidsmaskinen" är väl redan under byggnad? Är väl endast en tidsfråga innan folk hoppar fram och tillbaka i tiden, dåligt experiment imo eftersom "man kan inte ändra framtiden" skulle bli mycket knas osv.

Varför tror du att det kommer fungera? Jag tror det kommer bli en fet flopp.

 

*ställer in datum 12/7 1987* "Nu åker vi min käre Dr. Någonting" *svisch, dörrar öppnas och datum visar en minut senare än avgångstiden*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den första "tidsmaskinen" är väl redan under byggnad? Är väl endast en tidsfråga innan folk hoppar fram och tillbaka i tiden, dåligt experiment imo eftersom "man kan inte ändra framtiden" skulle bli mycket knas osv.

Varför tror du att det kommer fungera? Jag tror det kommer bli en fet flopp.

 

*ställer in datum 12/7 1987* "Nu åker vi min käre Dr. Någonting" *svisch, dörrar öppnas och datum visar en minut senare än avgångstiden*

 

Den tidsmaskinen som dom jobbar nu kommer av någon anledning endast kunna åka tillbaka tills den tiden då maskinen byggdes som max gräns. Vet inte varför. Men jag tror att nån gång i framtiden så kommer tidsmaskinen att vara fungerande. Idiotisk uppfinning däremot somsagt, speciellt i fel händer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att färdas i tiden är omöjligt eftersom:

 

1. den inte finns.

 

2. även om den skulle finnas så har ingen lyckats bevisa om den har någon riktning.

 

att färdas i tiden på riktigt* är omöjligt. däremot är det möjligt at uttnyttja naturlaggarna och färdas framåt i tiden genom att ändra gravitation/hastighet. ocm det är möjligt att färdas bakåt genom att få negativ fart eller nått krux med mörk energi vågar jag inte utala mig om.

 

 

--------------------------

 

* färdas i tiden på riktigt: att från en punkt i tidslinjen direkt förflytta sig till en annan punkt utan att passera mellanliggande punkter. detta är iofs inte tidsresande utan mer tidstelportation.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att färdas i tiden är omöjligt eftersom:

 

1. den inte finns.

 

2. även om den skulle finnas så har ingen lyckats bevisa om den har någon riktning.

 

att färdas i tiden på riktigt* är omöjligt. däremot är det möjligt at uttnyttja naturlaggarna och färdas framåt i tiden genom att ändra gravitation/hastighet. ocm det är möjligt att färdas bakåt genom att få negativ fart eller nått krux med mörk energi vågar jag inte utala mig om.

 

 

--------------------------

 

* färdas i tiden på riktigt: att från en punkt i tidslinjen direkt förflytta sig till en annan punkt utan att passera mellanliggande punkter. detta är iofs inte tidsresande utan mer tidstelportation.

Men hur vet du det? Att det är omöjligt? Jag har trott att många saker är omöjliga men att det nu helt sjukt att vi utvecklas och håller på att göra helt otroliga maskiner.

 

Maskiner som kan GÖRA mat, hus, byggnader är under konstruktion, hittills så har dom lyckats att göra en gaffel som är väldigt ful, men tänk på att den gjordes i en "3-d scanner" helt otroligt, innan 2050 så tror dom att vi gör våra bilar i sådana maskiner.

 

Robot armar som fästs på din rygg likt en ryggsäck gör att du kan lyfta 200kg med en känsla att du lyfter knappt 2kg.

 

 

Jag tror att det är fullt möjligt att färdas i tiden, detta kommer dock att ske i framtiden men tänk på hur mycket vi utvecklas!

 

 

Ingenting är omöjligt.

 

Och ja, jag kollar på Discovery Channel alot :)

Redigerat av Axzl
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hur vet du det? Att det är omöjligt? Jag har trott att många saker är omöjliga men att det nu helt sjukt att vi utvecklas och håller på att göra helt otroliga maskiner.

 

Maskiner som kan GÖRA mat, hus, byggnader är under konstruktion, hittills så har dom lyckats att göra en gaffel som är väldigt ful, men tänk på att den gjordes i en "3-d scanner" helt otroligt, innan 2050 så tror dom att vi gör våra bilar i sådana maskiner.

 

Robot armar som fästs på din rygg likt en ryggsäck gör att du kan lyfta 200kg med en känsla att du lyfter knappt 2kg.

 

 

Jag tror att det är fullt möjligt att färdas i tiden, detta kommer dock att ske i framtiden men tänk på hur mycket vi utvecklas!

 

 

Ingenting är omöjligt.

 

Och ja, jag kollar på Discovery Channel alot :)

maskiner kan göra saker ja, men inte skapa materia, eller förinta. det finns något som heter "lagen om massans bevarande". du kan inte förinta materia eller energi, som du måste göra vid tidsteleportation. det spelar ingen roll om du "återskapar" den i en annan tid, du måste fortfarande förinta massan i den tid du förflyttar dig från, vilket är omöjligt. det är lika lätt som att färdas över ljusets hastighet, alltså omöjligt. jag tror på teknik och att vi inte förstår allt nu. men vissa grejjer är omöjliga, det går att matematiskt bevisa. t.ex. kommer 1+1 alltid vara lika med 2, oavsett hur mycket matematiken utvecklas. samma princip gäller för alla grenar inom naturvetenskapen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hur vet du det? Att det är omöjligt? Jag har trott att många saker är omöjliga men att det nu helt sjukt att vi utvecklas och håller på att göra helt otroliga maskiner.

 

Maskiner som kan GÖRA mat, hus, byggnader är under konstruktion, hittills så har dom lyckats att göra en gaffel som är väldigt ful, men tänk på att den gjordes i en "3-d scanner" helt otroligt, innan 2050 så tror dom att vi gör våra bilar i sådana maskiner.

 

Robot armar som fästs på din rygg likt en ryggsäck gör att du kan lyfta 200kg med en känsla att du lyfter knappt 2kg.

 

 

Jag tror att det är fullt möjligt att färdas i tiden, detta kommer dock att ske i framtiden men tänk på hur mycket vi utvecklas!

 

 

Ingenting är omöjligt.

 

Och ja, jag kollar på Discovery Channel alot :)

maskiner kan göra saker ja, men inte skapa materia, eller förinta. det finns något som heter "lagen om massans bevarande". du kan inte förinta materia eller energi, som du måste göra vid tidsteleportation. det spelar ingen roll om du "återskapar" den i en annan tid, du måste fortfarande förinta massan i den tid du förflyttar dig från, vilket är omöjligt. det är lika lätt som att färdas över ljusets hastighet, alltså omöjligt. jag tror på teknik och att vi inte förstår allt nu. men vissa grejjer är omöjliga, det går att matematiskt bevisa. t.ex. kommer 1+1 alltid vara lika med 2, oavsett hur mycket matematiken utvecklas. samma princip gäller för alla grenar inom naturvetenskapen.

 

Du säger mycket intressanta ord, men ditt exempel med 1+1 kommer alltid vara 2 hänger inte riktigt ihop med allt tidsmaskin snack, eftersom att tidsmaskinen har ännu inte lyckats fungera, men ditt snack om att man inte kan skapa eller förinta materia är korrekt. Men jag tror fortfarande att det finns något sätt man kan gå runt detta, eller kanske tänka på ett annat sätt med lyckat resultat, vem vet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det hända sättet att förflytta sig i tiden är genom att höja tidens "hastighet", eller möjligtvis ha negativ "tidshastighet".

 

ok, jag kan omformulera mig, på samma sätt som 1+1 aldrig kommer bli tre så kommer vi aldrig kunna göra något omöjligt som att teleportera oss i tiden. man kan inte kringgå en naturlag på samma sätt som man kan kringgå en vanlig lag. du kan hitta håll i teorier, t.ex. relativitetsteorin, men inte bryta/kringgå naturlagar. det är fullkomligt omöjligt.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att färdas i tiden är omöjligt eftersom:

 

1. den inte finns.

 

2. även om den skulle finnas så har ingen lyckats bevisa om den har någon riktning.

 

att färdas i tiden på riktigt* är omöjligt. däremot är det möjligt at uttnyttja naturlaggarna och färdas framåt i tiden genom att ändra gravitation/hastighet. ocm det är möjligt att färdas bakåt genom att få negativ fart eller nått krux med mörk energi vågar jag inte utala mig om.

 

 

--------------------------

 

* färdas i tiden på riktigt: att från en punkt i tidslinjen direkt förflytta sig till en annan punkt utan att passera mellanliggande punkter. detta är iofs inte tidsresande utan mer tidstelportation.

Men hur vet du det? Att det är omöjligt? Jag har trott att många saker är omöjliga men att det nu helt sjukt att vi utvecklas och håller på att göra helt otroliga maskiner.

 

Maskiner som kan GÖRA mat, hus, byggnader är under konstruktion, hittills så har dom lyckats att göra en gaffel som är väldigt ful, men tänk på att den gjordes i en "3-d scanner" helt otroligt, innan 2050 så tror dom att vi gör våra bilar i sådana maskiner.

 

Robot armar som fästs på din rygg likt en ryggsäck gör att du kan lyfta 200kg med en känsla att du lyfter knappt 2kg.

 

 

Jag tror att det är fullt möjligt att färdas i tiden, detta kommer dock att ske i framtiden men tänk på hur mycket vi utvecklas!

 

 

Ingenting är omöjligt.

 

Och ja, jag kollar på Discovery Channel alot :)

 

Saken är att det du beskriver är saker som är logiska och fysiskt möjliga, medans tidsresor är ren science fiction.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom det inte har kommit någon till oss och kunnat bevisa att de är från framtiden så är det omöjligt, eller hur?

*host*

 

Motargumentera mitt argument, please.

 

det kan ju vara så att tidsresor uppfinns på något annat ställe än på jorden i den oändliga framtiden och att tidsmaskiner inte flyttar sig i rummet utan bara i tiden?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...