Gäst Cakeguy Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 HALLÅ! Det kommer ju stå i tidningen om 2 freaks sägs ha stoppat World Trade Center från att sprängas folk tycker ju att dem två verkar helt sinnessjuka, sen sprids det väl mer om det i hela världen, och TERRORISTERNA som tänkte spränga World Trade Center prick 2001 9/11, dem hade säkert också fått reda på det t.e.x. tidning, bil, youtube, dem tänker ju säkert då: Vafan, var det inte mitt terrorist gäng som tänkte spränga World Trade Center prick 2001 9/11? Och så säger dem vidare till alla i det där terrorist gänget och så åker dem till USA, tar tidsmaskinen åker tillbaks till 2001, spränger World Trade Center enklare än vanligt, och oturligt vis kanske dem spränger andra viktiga saker för USA och dödar mer folk på det sätter, dem kanske spränger Vita Huset då. Så menar jag. Så långt har jag aldrig tänkt^^ Om man förhindrar något bakåt i tiden skulle man ju aldrig ha åkt bakåt i tiden och förhindrat det när dagen inträffar då man åkte. Det vet man ju inte, bara kolla på The Butterfly Effect, huvudpersonen minns ju fortfarande vad han gjorde när han spolade tillbaks tiden, så kan det lika gärna vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Det var fortfarande inte terrorister från nåt annat land som sprängde WTC. Det var USA själva. Jo huvudpersonen borde ju minnas att han åker tillbaks, men ingen lär tro på honom om han berättar vad han gjort. Redigerat 12 Juli 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Så det är möjligt att folk har rest bak i tiden utan att vi märkt det?nej, för det är omöjligt att hoppa i tiden. dessutom skulle vi ha oändligt många besökare om tiden är oändlig. i andra fall, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Med dagens kunskap är det omöjligt :) Och även om tiden är oändlig kanske människan dör ut. Redigerat 12 Juli 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Med dagens kunskap är det omöjligt :) Och även om tiden är oändlig kanske människan dör ut.vem har sagt att människan måste utveckla tidsmaskinen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Det var fortfarande inte terrorister från nåt annat land som sprängde WTC. Det var USA själva. Jo huvudpersonen borde ju minnas att han åker tillbaks, men ingen lär tro på honom om han berättar vad han gjort. Jaja inga terrorister som sprängde det, men det jag menar är att ingen tror dem två som i detta fall var "huvudpersonen" och det tar jag bara som exempel... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Det var fortfarande inte terrorister från nåt annat land som sprängde WTC. Det var USA själva. Jo huvudpersonen borde ju minnas att han åker tillbaks, men ingen lär tro på honom om han berättar vad han gjort. Prata inte om teorier som om det vore fakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Det var fortfarande inte terrorister från nåt annat land som sprängde WTC. Det var USA själva. Jo huvudpersonen borde ju minnas att han åker tillbaks, men ingen lär tro på honom om han berättar vad han gjort. Prata inte om teorier som om det vore fakta. Det är mer eller mindre bevisat att det var USA bara att de inte erkänner och försöker dölja det. Men i denna tråden ska vi prata om Tiden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 Det var fortfarande inte terrorister från nåt annat land som sprängde WTC. Det var USA själva. Jo huvudpersonen borde ju minnas att han åker tillbaks, men ingen lär tro på honom om han berättar vad han gjort. Prata inte om teorier som om det vore fakta. Det är mer eller mindre bevisat att det var USA bara att de inte erkänner och försöker dölja det. Men i denna tråden ska vi prata om Tiden! Finns dom som säger sig ha bevisat att månlandningen aldrig hände heller. Roligt nog så finner konspirationsteoretiker bekräftelse när deras idéer blir förnekade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 att färdas i tiden är omöjligt eftersom: 1. den inte finns. 2. även om den skulle finnas så har ingen lyckats bevisa om den har någon riktning. att färdas i tiden på riktigt* är omöjligt. däremot är det möjligt at uttnyttja naturlaggarna och färdas framåt i tiden genom att ändra gravitation/hastighet. ocm det är möjligt att färdas bakåt genom att få negativ fart eller nått krux med mörk energi vågar jag inte utala mig om. -------------------------- * färdas i tiden på riktigt: att från en punkt i tidslinjen direkt förflytta sig till en annan punkt utan att passera mellanliggande punkter. detta är iofs inte tidsresande utan mer tidstelportation. Men hur vet du det? Att det är omöjligt? Jag har trott att många saker är omöjliga men att det nu helt sjukt att vi utvecklas och håller på att göra helt otroliga maskiner. Maskiner som kan GÖRA mat, hus, byggnader är under konstruktion, hittills så har dom lyckats att göra en gaffel som är väldigt ful, men tänk på att den gjordes i en "3-d scanner" helt otroligt, innan 2050 så tror dom att vi gör våra bilar i sådana maskiner. Robot armar som fästs på din rygg likt en ryggsäck gör att du kan lyfta 200kg med en känsla att du lyfter knappt 2kg. Jag tror att det är fullt möjligt att färdas i tiden, detta kommer dock att ske i framtiden men tänk på hur mycket vi utvecklas! Ingenting är omöjligt. Och ja, jag kollar på Discovery Channel alot :) Saken är att det du beskriver är saker som är logiska och fysiskt möjliga, medans tidsresor är ren science fiction. Kanske är science fiction nu men låt tiden gå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 27 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2009 Tidsresning kommer förstöra våra liv. Visst några amerikanska snubbar bygger en tidsmaskin och åker till 2001 och stoppar terroristerna ute den 11 september, det är ju bra. Haha varför skulle det vara bra? :_ WTC var bara en liten dos av det amerikanarna förtjänar. Hoppas hårt på att den där ryssen har rätt om att en stor stad i USA kommer att utplånas av ett kärnvapen. ;| Det är mer eller mindre bevisat att det var USA bara att de inte erkänner och försöker dölja det.Ledsen men man kan inte bevisa sådant, däremot finns det givetvis vissa bevis som pekar på det och det, vissa väljer som jag att tro på konspirationsteorin ang WTC, andra inte. Om vi sedan tänker oss ett scenario där den amerikanska staten erkänner allt så kommer ju dessa extrema foliehattar att påstå att det är en konspiration också och komma med en massa konspirationsteorier, det tar aldrig slut. Kanske är science fiction nu men låt tiden gå.Jo men du förstår väl att det är helt fysiskt och logiskt möjligt att skriva ut något med en 3D-skrivare? Varesig det är en bil, en gaffel eller vad som helst. Tidsresor är ju något helt annat som du inte kan jämföra med sådant där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 28 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2009 Ledsen men man kan inte bevisa sådant, däremot finns det givetvis vissa bevis som pekar på det och det, vissa väljer som jag att tro på konspirationsteorin ang WTC, andra inte. Fast vissa vill vara övertygade att dom känner till en ond konspiration och minsann kan bevisa allt. Så är det, tyvärr. Jo men du förstår väl att det är helt fysiskt och logiskt möjligt att skriva ut något med en 3D-skrivare? Varesig det är en bil, en gaffel eller vad som helst. Tidsresor är ju något helt annat som du inte kan jämföra med sådant där. Jag vill ha en sådan skrivare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.