Mezox Skrivet 28 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2009 Jag tror inte att det kommer vara möjligt att resa bakåt i tiden på det sätt vi idag tänker oss. Framåt tror jag på. Och kanske möjligheten att förändra det som har hänt en aning, men som sagt inte genom att resa i tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2009 Jag vill ha en sådan skrivare. Nu går vi grovt OT men: http://www.protech.se/web/se.aspx är en svensk återförsäljare för Stratasys 3D-skrivare. Deras billigaste version kostar runt 150.000 SEK tror jag. Fast vissa vill vara övertygade att dom känner till en ond konspiration och minsann kan bevisa allt. Så är det, tyvärr.Mjo men samtidigt kan jag ha förståelse för dem då de som sagt är hemskt övertygade även om det är fel att säga att det är bevisat etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 1 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Augusti 2009 Vänta några århundraden så har någon Japan kommit på det här med tiden och hur kan man missbruka den genom att förflytta sig i tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Vänta några århundraden så har någon Japan kommit på det här med tiden och hur kan man missbruka den genom att förflytta sig i tiden.Varför just en japan? Fördomar ftw? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Vänta några århundraden så har någon Japan kommit på det här med tiden och hur kan man missbruka den genom att förflytta sig i tiden.Varför just en japan? Fördomar ftw? Snarare en stereotyp... Japaner brukar ju vara först med ny teknologi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Varför just en japan? Fördomar ftw?Fördomar är något som de facto är negativt och det där var snarare en komplimang. Sedan är det ju bara kolla på vilket land som har kommit längst i tekniken och har de coolaste hi-tech prylarna. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Pratade mer om att japanerna skulle hitta på otyg med manicken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 2 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2009 Pratade mer om att japanerna skulle hitta på otyg med manicken.Eru sa att om man flyttar sig i tiden med hjälp av maskinen så är det att missbruka den, vilket jag till en viss del kan hålla med om. Oansvarigt som fan är det iallafall. Om japanerna nu skulle uppfinna en tidsmaskin så skulle de nog vilja testa den också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Funkis Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 Har alltid haft den känslan att tid är något vi inte kan påverka på något sätt. Tiden är elastisk, att för en varelse som upplever världen snabbt i förhållande till oss har i medvetandet en lika lång livslängd som vi människor. Samtidigt är liv grunden till allt levande, utan tid kan vi inte leva. Därför kan man inte stanna tiden utan att vi skulle kunna få i oss syre och att allt i oss skulle kunna fungera. Att resa i tiden, är väl i teorin att förflytta sig väldigt väldigt långsamt, men att vi upplever det som vanligt. Därför åker vi framåt i tiden. Eller fan vet jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drmusicz Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Vad fan händer med tiden som har passerat raderas den bara? den måste ju sparas i något slags hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 (redigerat) Hårddisk... lol Kan faktiskt inte svara på det. Redigerat 11 Augusti 2009 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 Det läggs i Papperskorgen och varje midsommarafton töms Papperskorgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.