Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Vad jag menade lite bara var att vem som helst kan göra en snajsig hemsida och skriva saker på den. Det betyder inte att det är sant.

absolut, det var det första jag tänkte när jag först gick in på sidan. "Wow vilken cool sida, men det är självklart, den verkar ju mer "hi-tech" då. måste ändå tänka på att granska kritiskt."

 

 

Din egen levnadsstandard är inte svår att höja. Men jag antar att du nödvändigtvis måste höja alla andras också?

Jg är en person som älskar att hjälpa andra, jag kan liksom inte bara låta bli. klart jag inte måste höja ALLAS levnadsstandard, men så många det går, det kanske innefattar alla, kanske inte. men jag vill inte höja min levnadsstandard på bekostnad av andras. t.ex. genom att jobba mig upp i det kapitalistiska samhället och ha en massa ekonomiska slavar. chefernas löner för de större företagen är rent ut sagt ohumanitära för företagets arbetande.

 

 

Alltså, en majoritet av alla personer som har en extrem politisk eller religös åsikt som jag har träffat, pratar en väldig massa, men när de blir tillfrågade om de faktiskt gör något så har alla tusen ursäkter till varför de inte kan göra något. Tyvärr är det så att de är lite tufft att vara arg och svår. Dock så ger de flesta f*n i vilket egentligen, bara de får ha sina prylar ifred.

 

Va? Jag ser inte riktigt hur det faktum att du inte har slappat är relaterat till det att du har suttit här?

 

För övrigt;

 

Du: Wow! En jättesnygg sten! Den skall jag sitta på.

En annan: Jag vill sitta på stenen.

Du: Vi kan dela?

En annan: Nej, jag vill ha hela.

*En annan slår ihjäl dig och tar stenen.*

 

Att folk plötsligt skall komma jättebra överrens och dela på allt är inget annat än naivt önsketänkande.

synd då att jag inte är "politisk" eller religiös då. jag har en del ursäkter, att jag inte är 18 och så vidare, ja vet, jag hade kunnat göra mer, spridit till fler. men jag vill inte att min sociala "status" (om man nu ska kalla den så) skulle förstöras helt. vill inte bryta mina goda relationer med klasskamrater, kompisar, lärare och familj "bara" för att föra fram Venusprojektet. det kanske är det som borde göras, det är det bästa för majoriteten, men jag är en människa också, jag behöver socialt umgänge, människan är ett flockdjur.

 

Exemplet om den jättesnygga stenen var roligt. men jag förstår inte varför En annan skulle lägga ner energi på att slå ihjäl Du när det finns "jättesnygga stenar" tillgängliga för alla. ett samtal och en stunds väntan så har En annan också en "jättesnygg sten". det är troligare att det går till så här:

 

Du: Wow! En jättesnygg sten! Den skall jag sitta på.

En annan: Jag vill sitta på stenen.

Du: Vi kan dela?

En annan: Nej, jag vill ha hela. Aja jag får beställa en egen. *beställer via telefon* men vi kan dela på den så länge om det är ok för dig?

Du: ja visst, jag behöver inte hela, det finns plats för dig också.

*ni delar på stenen och efter en tid så kan En annan hämta sin egen sten*

 

man "slår inte bara ihjäl" någon så där. får du behovet av att "slå ihjäl" nån någon gång men hindras av tanken "nej, jag kommer hamna i fängelse om jag gör så" eller "nej så gör man inte"? i ett samhälle med överflöd finns ingen girighet, eftersom den inte längre är relevant.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"fishmaster är en i***t som beter sig som en barnrumpa. "

-Dave37

 

Här ska vi diskutera hur jag beter mig fånigt tydligen.

 

 

men jag vill inte höja min levnadsstandard på bekostnad av andras. t.ex. genom att jobba mig upp i det kapitalistiska samhället och ha en massa ekonomiska slavar. chefernas löner för de större företagen är rent ut sagt ohumanitära för företagets arbetande.

 

Och hur skulle din levnadsstandard påverka någon negativt. Ärligt talat, tänk på saken.

Din lön kanske skulle öka med ett par tusen, tror du dom där onda kapitalistiska svinen har offrat slavar till pengagudarna för det?

 

synd då att jag inte är "politisk" eller religiös då. jag har en del ursäkter, att jag inte är 18 och så vidare, ja vet, jag hade kunnat göra mer, spridit till fler. men jag vill inte att min sociala "status" (om man nu ska kalla den så) skulle förstöras helt. vill inte bryta mina goda relationer med klasskamrater, kompisar, lärare och familj "bara" för att föra fram Venusprojektet. det kanske är det som borde göras, det är det bästa för majoriteten, men jag är en människa också, jag behöver socialt umgänge, människan är ett flockdjur.

 

Varför skulle du bryta dina kontakter för att engagera dig lite mer än att ha VP-avatarer och kalla folk barnrumpor?

 

Exemplet om den jättesnygga stenen var roligt. men jag förstår inte varför En annan skulle lägga ner energi på att slå ihjäl Du när det finns "jättesnygga stenar" tillgängliga för alla. ett samtal och en stunds väntan så har En annan också en "jättesnygg sten". det är troligare att det går till så här:

 

Du: Wow! En jättesnygg sten! Den skall jag sitta på.

En annan: Jag vill sitta på stenen.

Du: Vi kan dela?

En annan: Nej, jag vill ha hela. Aja jag får beställa en egen. *beställer via telefon* men vi kan dela på den så länge om det är ok för dig?

Du: ja visst, jag behöver inte hela, det finns plats för dig också.

*ni delar på stenen och efter en tid så kan En annan hämta sin egen sten*

 

man "slår inte bara ihjäl" någon så där. får du behovet av att "slå ihjäl" nån någon gång men hindras av tanken "nej, jag kommer hamna i fängelse om jag gör så" eller "nej så gör man inte". i ett samhälle med överflöd finns ingen girighet, eftersom den inte längre är relevant.

 

Du är bra på att undvika Guggos poänger.

Vad tror du han egentligen menade, allvarligt?

Men det står ju tillochmed under, "Att folk plötsligt skall komma jättebra överrens och dela på allt är inget annat än naivt önsketänkande."

 

Acceptera mänsklig natur.

 

EDIT: wow, http://www.thevenusproject.com/index.php

Bilderna, talen, idéerna.

Inga jobb, inget "gift" i maten, hög levnadsstandard för alla, högteknologiskt, alla städer ersatta med stilrena funktionella system, all energi kommer från miljövänliga alternativ, alla är så glada och nöjda.

 

Utopi.

 

EDIT:

 

MacFail,

Vem pratar du med?

 

Och du kallar mig idiot.

 

jag tror inte att du på något sätt är ett "korrupt" svin. jag tvivlar att någon skulle investera pengar i att få just dig att stödja det monetära systemet, eftersom du redan är hjärntvättad så det räcker och blir över.

 

Vart går gränsen mellan att vara hjärntvättad och att vara en person som ifrågasätter era löjliga påståenden?

 

EDIT2:

Q. What would be done with the old cities?

 

A. Most of the old cities would be leveled and mined for their resources. They are too inefficient to maintain. Some of the cities would be set aside as museum cities.

 

HAHAHA

 

"Police, prisons and the military would no longer be necessary when goods, services, healthcare, and education are available to all people."

 

Herregud, de fattar verkligen inte hur mänskligt beteende är, har varit eller kommer att förbli.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

"fishmaster är en i***t som beter sig som en barnrumpa. "

-Dave37

 

Här ska vi diskutera hur jag beter mig fånigt tydligen.

nej, även om det faktum att du gör det är obestridligt.

 

 

Och hur skulle din levnadsstandard påverka någon negativt. Ärligt talat, tänk på saken.

Din lön kanske skulle öka med ett par tusen, tror du dom där onda kapitalistiska svinen har offrat slavar till pengagudarna för det?

om jag tjänar mer, så tjänar någon annan mindre. det är en ganska enkel ekvation. det finns bara en viss summa pengar, och alla används. du är så sorglig, tror du jag menar fysiskt slaveri som negerslavarna förr eller!? AHAHAHAHA. jag menar ekonomiska slavar, men det lär ju ta 4 sidor för dig innan du kommer på vad det innebär. om jag blir chef över nått så har jag ekonomiska slavar, det vill jag inte ha.

 

 

 

Varför skulle du bryta dina kontakter för att engagera dig lite mer än att ha VP-avatarer och kalla folk barnrumpor?

för att om jag tjatar på dem att ta ställning och agera så kommer de att trötta på mig och sluta umgås med mig. det trodde jag att du som kunde... hur var det du sa....."tillräckligt om mänsklig psykologi" skulle förstå.

 

 

Du är bra på att undvika Guggos poänger.

Vad tror du han egentligen menade, allvarligt?

Men det står ju tillochmed under, "Att folk plötsligt skall komma jättebra överrens och dela på allt är inget annat än naivt önsketänkande."

 

Acceptera mänsklig natur.

 

EDIT: wow, http://www.thevenusproject.com/index.php

Bilderna, talen, idéerna.

Inga jobb, inget "gift" i maten, hög levnadsstandard för alla, högteknologiskt, alla städer ersatta med stilrena funktionella system, all energi kommer från miljövänliga alternativ, alla är så glada och nöjda.

 

Utopi.

ja, men han gav mig ingen anledning till varför det är naivt önsketänkande. varför nån skulle slå ihjäl någon annan i ett resursbaserat samhälle i enlighet med Venusprojektet. jag känner inte till några problem med venus projektet än, men jag antar att många av dagens I-landsproblem finns kvar (kommer inte på några bra exempel nu, fyller antagligen ut sen). dessutom tror jag att sjukdom och allergier alltid kommer finnas och ställa till det.

 

att ett samhälle fungerar bra och är hållbart innebär inte att alla människor är glada, fytrioårskrisen kommer antagligen inträffa ändå (I-land problem). du blir fortfarande gammal och dör, får dåligare leder, sämre minne etc. folk kommer antagligen fortfarande kissa på sig i sömnen som små också vidare... men om du föredrar att leva i ett samhälle fullt av problem som faktiskt går att förebygga om man tänker lite så visst.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

EDIT2:

Q. What would be done with the old cities?

 

A. Most of the old cities would be leveled and mined for their resources. They are too inefficient to maintain. Some of the cities would be set aside as museum cities.

 

HAHAHA

håller med dig, "museum cities" ahahha löjligt, det finns ingen mening att lämna så mycket resurser kvar till ingen nytta. dock är det synd om de tar ner Eiffeltornet, det är ju coolt.

 

ja, men han gav mig ingen anledning till varför det är naivt önsketänkande.

Därför att människor är egoistiska idioter. I största allmänhet då.

 

de födds inte som det, de lär sig det av samhället, de kan inte ensamma bära skulden för sin egosim. samhället är den största orsaken.

 

dessutom är majoriteten, som du kallar den, höginkomsttagare i samhället. de ca 2 miljarder fattiga i Afrika som antagligen är minst lika många som din "majoritet" tog du inte med i beräkningen va?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej, även om det faktum att du gör det är obestridligt.

 

Högst oväntat, med tanke på vilka jag debatterar med, Mr och Mrs. Robotsamhälle.

 

om jag tjänar mer, så tjänar någon annan mindre. det är en ganska enkel ekvation. det finns bara en viss summa pengar, och alla används.

 

Jag som trodde att ni klagade på att pengar "förökar" sig hela tiden.

 

du är så sorglig, tror du jag menar fysiskt slaveri som negerslavarna förr eller!? AHAHAHAHA. jag menar ekonomiska slavar, men det lär ju ta 4 sidor för dig innan du kommer på vad det innebär. om jag blir chef över nått så har jag ekonomiska slavar, det vill jag inte ha.

 

Du kan verkligen inte tolka meddelanden.

Du är verkligen helt låst på att försöka dumma ner allt man säger till något som knappt har något med det man faktiskt sa att göra.

För det första var det sarkasm, "ekonomiska slavar", "pengagudar", men du verkar för befriad från djupare tänkande för att förstå vad jag faktiskt menade.

Att du försöker med skratt samtidigt som du försöker håna min inlärningsförmåga gör det ännu sorgligare, visar hur defensiv du är samtidigt som du försöker göra dig så aggressiv som möjligt så fort du får en chans.

 

"om jag blir chef över nått så har jag ekonomiska slavar, det vill jag inte ha."

 

Eftersom de säkert är tacksamma över att de fått ett jobb så.

Men om du vore chef skulle du ju kunna se till att de fick vettiga villkor eller hur.

 

för att om jag tjatar på dem att ta ställning och agera så kommer de att trötta på mig och sluta umgås med mig. det trodde jag att du som kunde... hur var det du sa....."tillräckligt om mänsklig psykologi" skulle förstå.

 

Att du skulle tjata på dom till vansinne var ju väldigt uppenbart?

Men det förvånar mig inte, med tanke på hur fanatisk du skulle kunna bli.

 

Fyndigt att försöka vända min mening om mänsklig psykologi mot mig, när du utgår från en så långsökt situation.

"Amen uuuuppenbarligen så mena ja asså att ja skulleh liksom tjata på de nermaste så de liksom skulleh tröttnah"

 

Ge upp, allt du har på din sida är VPs löjliga framtidsvisioner och McFail, som antagligen sover.

 

EDIT:

 

*fanfar* MEN DET GÖR FISHMASTER!!! JACQUE KAN INTE HA NÅGON ANNING OM NÅTT, FÖR HAN ÄR 93 OCH SAMHÄLLSDESIGNER! HAN HAR INTE UPPLEVT NÅGONTING! MEN FISHMASTER, SOM ÄR 17 ÅR OCH GÅR PÅ GYMNASIET!!! HAN, VÅRAN RÄDDARE UNDAN FRIHET, HAN DEN MIRAKULÖSE EXPERTEN INOM MÄNSKILIG PSYKOLOGI, HAN VET HUR MÄNNISKOR FUNKAR!!! PRISA HONOM!!

 

Som nämnt, det märks hur defensiv du blivit.

 

jag anser att frågan är felformulerad, då den bara går att besvara om våra påstående är löjliga. frågan du borde ställa är egentligen:

"Vart går gränsen mellan att vara hjärntvättad och att ställa idiotiska frågor för att jag inte orkar ta reda på fakta om ämnet medans jag leker någon j*vla expert?"

Tror inte du kan svara på frågan då du är för hög på ditt eget skitsnack.

Har för övrigt undrat lite vilka frågor du ständigt refererar till.

Men om din definition på en idiotisk fråga är att personen, erkänt, inte läst igenom allt material och frågar om hur detta projekt ska funka, så kan det nog vara vadsomhelst.

 

EDIT:

Det märks hur du gett upp Dave, dina argument och försök till att besvara kritik och frågor har bytts ut mot patetiska försök att håna mig eller vad jag skriver, nästan uteslutande p.g.a att du inte ens försöker/kan förstå vad jag faktiskt menar, utan tar allting jag skriver bokstavligt som någon mentalt handikappad.

 

Ta det sista personligt.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ge upp, allt du har på din sida är VPs löjliga framtidsvisioner och McFail, som antagligen sover.

:_

 

Har bara inget att tillägga såvida du inte antar att jag lägger mig vid 11tiden bara för att jag är en liten P13 snorunge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ge upp, allt du har på din sida är VPs löjliga framtidsvisioner och McFail, som antagligen sover.

:_

 

Har bara inget att tillägga såvida du inte antar att jag lägger mig vid 11tiden bara för att jag är en liten P13 snorunge.

 

Nej, jag antog bara att din brist på närvaro sen 11 betydde att du lagt dig.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Högst oväntat, med tanke på vilka jag debatterar med, Mr och Mrs. Robotsamhälle.

Ingen kommentar.

 

 

 

Jag som trodde att ni klagade på att pengar "förökar" sig hela tiden.

klart de gör, men förhållanden finns ju fortfarande kvar.

 

 

Du kan verkligen inte tolka meddelanden.

Du är verkligen helt låst på att försöka dumma ner allt man säger till något som knappt har något med det man faktiskt sa att göra.

För det första var det sarkasm, "ekonomiska slavar", "pengagudar", men du verkar för befriad från djupare tänkande för att förstå sådant.

Att du försöker med skratt gör det ännu sorgligare, visar hur defensiv du är samtidigt som du försöker göra dig så aggressiv som möjligt så fort du får en chans.

 

"om jag blir chef över nått så har jag ekonomiska slavar, det vill jag inte ha."

 

Eftersom de säkert är tacksamma över att de fått ett jobb så.

Men om du vore chef skulle du ju kunna se till att de fick vettiga villkor eller hur.

Vill bara påminna dig att du har "skrattat" i tråden betydligt fler gånger än jag, så jag har fortfarande några till godo så att säga.

 

de är tacksamma, men det betyder inte att de har det bra. marsvin (t.ex.) i bur hemma hos folk är tacksamma för att få mat, men det betyder inte att de har det bra när de lever på 0,4 kvadratmeter hela livet. jag tror att människor kommer vara mer tacksamma över frihet än att jobba dagarna i enda. därför vill jag inte ha ekonomiska slavar.

 

 

Att du skulle tjata på dom till vansinne var ju väldigt uppenbart?

Men det förvånar mig inte, med tanke på hur fanatisk du skulle kunna bli.

 

Fyndigt att försöka vända min mening om mänsklig psykologi mot mig, när du utgår från en så långsökt situation.

"Amen uuuuppenbarligen så mena ja asså att ja skulleh liksom tjata på de nermaste så de liksom skulleh tröttnah"

 

Ge upp, allt du har på din sida är VPs löjliga framtidsvisioner och McFail, som antagligen sover.

jag försöker såklart att diskutera med dem då och då och få dem att ta ställning, men som denna debatten väl visar krävs det ungefär en vecka eller mer för vissa att komma över faktumet att Venusprojektets idé inte är en utopi.

 

MacGyver hälsar att han antagligen kommer att lägga sig efter dig.

 

 

 

Som nämnt, det märks hur defensiv du blivit.
som om det vore nått fel på det. ;:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Satt och ändrade lite samtidigt som jag får svar, såklart.

Läs igenom igen.

 

klart de gör, men förhållanden finns ju fortfarande kvar.

 

Betyder att en löneökning inte automatiskt betyder att någon annans lön minskar.

 

 

Vill bara påminna dig att du har "skrattat" i tråden betydligt fler gånger än jag, så jag har fortfarande några till godo så att säga.

 

de är tacksamma, men det betyder inte att de har det bra. marsvin (t.ex.) i bur hemma hos folk är tacksamma för att få mat, men det betyder inte att de har det bra när de lever på 0,4 kvadratmeter hela livet. jag tror att människor kommer vara mer tacksamma över frihet än att jobba dagarna i enda. därför vill jag inte ha ekonomiska slavar.

 

2 gånger om jag minns rätt, men jag har då inte "skrattat" samtidigt som jag utför ett sorgligt försök till att få den andre att verka korkad.

Angående marsvinen så kan det ju tas som en kompromiss att de inte ska behöva leva i... "vildmarken" och bli uppätna istället.

 

 

jag försöker såklart att diskutera med dem då och då och få dem att ta ställning, men som denna debatten väl visar krävs det ungefär en vecka eller mer för vissa att komma över faktumet att Venusprojektets idé inte är en utopi.

 

"krävs det ungefär en vecka eller mer för vissa", dina sorgliga försök fortsätter ser jag.

Jag förstår mycket väl att det inte är en utopi, ännu en sak du inte fattat.

Grejen är att den säger sig kunna fixa nästan alla problem, att alla ska ha det bra, att allt våld, brott, hat skulle försvinna.

DET ÄR UTOPIIDEALISM.

 

MacGyver hälsar att han antagligen kommer att lägga sig efter dig.

 

Intressant.

Jag satt också uppe och spelade CS till 4 när jag var mindre.

 

som om det vore nått fel på det. ;:

Ja, för i detta fall visar det på att du inser att du inte har rätt i allting, om något, men istället för att kunna erkänna det sådant hoppar du över till tidigare nämnda patetiska försök att få mig att verka korkad.

Så ditt nästa steg vore väl, förutsägbart nog, att säga något i stil med " 'verka' korkad? "

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...