Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst MacGyver
Så de lär skaffa material genom kapital, sedan på något sätt få rättigheterna som krävs för att starta ett självständigt samhälle mitt i något land?

Lycka till med det...

Ja i dagens samhälle kan man inte skaffa material på annat sätt.

 

Du är fortfarande helt inkapabel att låta folk dra mindre paralleller.

Bra sätt att försöka avfärda något.

Jag tycker att det är ganska onödigt att dra mindre paralleller då det i det här fallet får det att låta som att VP har tagit inspiration från kommunismen.

 

Det kom ju från rätt person.

Vem av oss är det som tror att framtiden kommer att se ut som VP?

Det jag menar är att jag inser att teknologin finns och är möjlig idag medan du avfärdar det som sci-fi trams.

Framtiden kommer att se ut som VP, det är jag säker på. Även om det inte skulle bli om 20 år så blir det så tillslut såvida vi inte låter bankirerna få påbörja sitt NWO.

 

Det går emot projektets grundpelare.

Det beror helt och håller på hur man ser det, människan vill ha överflöd och det är överflöd VP vill skapa. Den sorts egoism VP vill bekämpa är när man utnyttjar andra människor för sin egen vinst och sin egna egoism.

 

Vet inte hur många gånger jag sagt att människor skulle motarbeta projektet utifrån det faktum att folk är allmänt kritiska till förändring, att de skulle tvingas överge sina studier, arbeten för att låta sina öden vila i detta meningslösa tjafs.

Hela världen kommer troligen inte använda sig av VP de första 100 åren så de som är emot VP kan flytta till ett land som infört NWO. :)

 

är säker på att du vet mycket om hur nyheterna vinklar och hjärntvättar.

Det är ju allt från psuedonyheter till att glorifiera folk precis som AB glorifierar Obama och försöker få han att framstå som någon messias i denna artikel: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5110293.ab Att USA sedan gör sånt där med sitt "war on terrorism" är ju också ett problem som kan bekämpas med VP.

 

Du skrattar åt mycket, ibland undrar jag om du är väldigt lättroad.

Då ska jag svara på din undring, ja jag är väldigt lättroad.

 

Så nu är jag ignorant när JAG säger att media blåser upp något? Snacka om att vända på allting.

Media blåser upp mycket, men inte allt och svinpesten är inget de blåser upp.

 

Fortsätt gå i skolan och utbilda er, skaffa ett vettigt jobb och familj istället.

Det är precis vad jag tänker göra i det här samhället och i VP samhället.

Redigerat av MacGyver
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är faktiskt smått underhållande att du tror att folk ute i öknen, som bor i grottor, kan vara ett hot för den "civiliserade världen". För USA, med det försvaret, med tillgång till information från NORAD. med högt utbildade människor som bevakar dygnet runt, att något sådant som pearl harbor eller 9/11 skulle slippa igenom.

 

Var vänlig citera ett inlägg av mig där jag säger att jag tror att Al-Qaida är ett folk som bor i grottor i öknen och ett hot för den civiliserade världen. Om du inte kan det så borde du sluta anta vad jag tror.

 

Att använda material från Venus Project är precis lika dumt som du tycker att det är att använda material från media. Alla filmer och allt material du postar är nämligen också media, och såvitt du vet så kan det sitta någon gubbe som hittar på precis allting. Det du har presenterat hitills har haft ännu sämre källhänvisningar än den "media" som du så hårt kritiserar. Snarare är det bara människor som sitter och säger att "så här är det. Det fattar väll vem som helst?". Vilket du naturligtvis verkar svälja med hull och hår.

 

vill du ha källor? för de skriver ner alla sina källor i eftertexterna.

 

här är en annan källa som inte har några band med Zeitgeist eller VP som säger det samma:

http://www.thetruthseeker.co.uk/article.asp?ID=3836

 

@Fishmaster: ja det finns ett forum, gå gärna in och diskutera med dem, de är säkerligen mycket bättre insatta i det än jag och är säkert bättre debattörer: http://www.thezeitgeistmovement.com/joomla...amp;Itemid=1905

 

 

Du är väll medveten om att jag skulle kunna göra en likadan sida och skriva vad som helst på den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så vad krävs för att det ska vara en trovärdig källa? alla kan ljuga, ändra, vinkla eller förfalska.

 

Och du kan ju kolla Zeigeist's källor om du vill.

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik

Du ser 5 fetstilta ord varav de tre mittersta är viktigast.

 

tror inte på att det finns objektiv info längre, allt kan vinklas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Så även Zeitgeist. Du påstår att media ljuger, förstorar upp och vinklar, medans det är fullt möjligt att Zeitgeist gör exakt, om inte värre saker.

Ja, det är jag fullt medveten om. Men jag tror att Zeitgeist budskap och mål är bra. och oavsett om det är möjligt eller inte måste vi kämpa för att nå dit, eller så nära det är möjligt, och aldrig sluta kämpa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Så även Zeitgeist. Du påstår att media ljuger, förstorar upp och vinklar, medans det är fullt möjligt att Zeitgeist gör exakt, om inte värre saker.

Ja, det är jag fullt medveten om. Men jag tror att Zeitgeist budskap och mål är bra. och oavsett om det är möjligt eller inte måste vi kämpa för att nå dit, eller så nära det är möjligt, och aldrig sluta kämpa.

 

Kort sagt, du väljer att tro att allt Zeitgeist säger är sant medans resten är vinklat, korrupt och falskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kanske inte behöver ta VP bokstavligen. Inga religioner borde tas på hundra procent på allvar, men man måste ändå vara beredda att ifrågasätta det nuvarande systemet och inse att vi inte lever i en ideal värld. Om man plockar bra idéer från VP och andra rörelser så kan vi åtminstone skapa en bättre värld sakta men säkert. Dessvärre går det inte tillräckligt snabbt så länge som det nuvarande tär så in i h*lvete på jordens resurser. Det är bara en tidsfråga innan vi har sunkat klimatet p.g.a. marknadskrafterna inte är tillräckligt effektiva på att ta fram alternativ till fossila bränslen, samtidigt som dessa bränslen ändå måste ta slut någon gång ... förhoppningsvis!

 

Hur ska förresten VP hantera överanvändningen av jorden? Det känns lite som om VP vill använda mer resurser än vad vi gör idag. Jag skulle gärna se mer av hållbar effektivitet/minimalism.

 

Det här med avskaffandet av pengar tar jag inte helt bokstavligt. I någon mening måste det löna sig att arbeta. Vi människor är lata, men det är klart att om man får välja mellan att sitta och ruttna i sin lägenhet och att arbeta tillsammans med andra för något som känns meningsfullt då skulle nog väldigt många välja gemenskapen i arbetet. En viss skillnad bör det ändå vara mellan att ligga på soffan och att hjälpa andra ... Jag tror mer på en balans mellan faderskärlek och moderskärlek (Erich Fromm) än en obalanserad utopi.

Redigerat av JonahLindh
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kanske inte behöver ta VP bokstavligen. Inga religioner borde tas på hundra procent på allvar,

VP är ingen religion.

 

En viss skillnad bör det ändå vara mellan att ligga på soffan och att hjälpa andra ...

både du och jag har nu svarat på det.

 

Jag tror mer på en balans mellan faderskärlek och moderskärlek (Erich Fromm) än en obalanserad utopi.
Ha!? :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart part 3 nu, den förklarar verkligen hur jävligt samhället är idag. Rekommenderar den också precis som alla andra Zeitgeist-filmer. Jag tror knappt att någon som sett Part 1-3, Addendum och Orientational presentation kan vara emot detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart part 3 nu, den förklarar verkligen hur jävligt samhället är idag. Rekommenderar den också precis som alla andra Zeitgeist-filmer. Jag tror knappt att någon som sett Part 1-3, Addendum och Orientational presentation kan vara emot detta.

Zeitgeistfilmerna är väldigt kontroversiella och därför är det många som tror att detta är någon sorts propaganda och vägrar därför se klart filmen/filmerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...