Hoppa till innehåll

The Venus Project


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

@Guggo

Första delen håller jag till mestadels med dig om.

 

Om en intelligent etisk person, som visste allt om alla system och bor i Tyskland under 30-talet fick välja, så kan du gissa vad personen hade valt. (Förmodligen).

Du missade "...och visste hur det skulle se ut om 20år". Men den personen skulle valt nazi-tyskland för att det var bäst .

 

Vad skall man säga? Inget varar för evigt.

Precis, och systemet vi har idag håller på att gå ut i datum. Om 200 år kanske vi hittar ett annat system som är bättre än VP.

 

@Mezox

Professionella folk som ingår i "eliten" skulle aldrig delta i en diskussion om detta eftersom då skulle det bli kändare för allmänheten som de inte vill. De har knappt sagt nånting om NWO eftersom de vill hålla det hemligt så att så lite som möjligt får reda på vad det är och gå emot det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Visst, nu ja. Och så annan grej är det inte. Sovjets propaganda förespråkade Sovjet. Då tyckte vissa det var jättebra, men nu skulle de allra flesta förmodligen tycka att det var ganska kasst. Samma sak med VP egentligen.

Bad Sovjet folket i sin propaganda att hela tiden ifrågasätta propagandan och tänka självständigt? Gjorde Nazityskland det? Nej. Däremot uppmanas man i Zeitgeistfilmerna att tänka kritiskt och ifrågasätta allt som sägs där, därför bör det inte klassas som propaganda.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bad Sovjet folket i sin propaganda att hela tiden ifrågasätta propagandan och tänka självständigt? Gjorde Nazityskland det? Nej. Däremot uppmanas man i Zeitgeistfilmerna att tänka kritiskt och ifrågasätta allt som sägs där, därför bör det inte klassas som propaganda.

Filmerna uppmanar en att kritisera allt som dagens politik och system står för, eller rättare sagt lär en att göra det. Nazisterna kritiserade ju också starkt t.ex. kommunism, vilket jag tycker är jämförbart.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Filmerna uppmanar en att kritisera allt som dagens politik och system står för

Inte ALLT, men mycket. Ja, vad är det för fel att tänka självständigt och tänka kritiskt om dagens politik och dagens system? Man bör tänka självständigt och kritisera allt och inte ta in allt man får höra och läsa hur som helst utan att tänka självständigt.

 

eller rättare sagt lär en att göra det. Nazisterna kritiserade ju också starkt t.ex. kommunism, vilket jag tycker är jämförbart.
Nazisterna sa inte att man skulle tänka självständigt om vad de sa om kommunismen och själv välja att tro på det eller inte, samma sak om allt annat de sa. Utan tvärtom ville de såklart att folket blint skulle tro på vad de sa, vilket de lyckades med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte ALLT, men mycket. Ja, vad är det för fel att tänka självständigt och tänka kritiskt om dagens politik och dagens system? Man bör tänka självständigt och kritisera allt och inte ta in allt man får höra och läsa hur som helst utan att tänka självständigt.

 

Så när är VP självkritiskt?

Uppmanar VP att ifrågasätta om det verkligen kommer att funka?

 

@Mezox

Professionella folk som ingår i "eliten" skulle aldrig delta i en diskussion om detta eftersom då skulle det bli kändare för allmänheten som de inte vill. De har knappt sagt nånting om NWO eftersom de vill hålla det hemligt så att så lite som möjligt får reda på vad det är och gå emot det.

Vad säger att en "NWO-grupp" ens existerar?

Det är lite roligt när någon finner bekräftelse när något de kommit på blir avvisat som falskt eller fånigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Uppmanar VP att ifrågasätta om det verkligen kommer att funka?

Ja.

 

Vad säger att en "NWO-grupp" ens existerar?

Det är lite roligt när någon finner bekräftelse när något de kommit på blir avvisat som falskt eller fånigt...

Det är en konspirationsteori, att eliten har möten däremot är känt. Du får väl söka lite om NWO så får du se ifall du tror på det eller ej. Att eliten har möten och har en otrolig makt är som sagt känt och jag tycker att det stämmer in med krisen som kommer nu och kraschen av det monetära systemet.

 

Kolla på Obama Deception, bra film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad är det för slags... möten... då?

Måste det vara någon ond kult för att bankirer och liknande möts varannan onsdag och pratar lite?

 

Jag undrar fortfarande över denna säkerhet ni har över att systemet kommer att krasha. Förvisso kan det vara sant att det går upp upp upp upp tills det måste gå ner, men jag tror nog man kan vidta åtgärder för att förhindra något sådant.

Får väl anta att det handlar om att det blir för mycket pengar, eftersom digitala pengar föder digitala pengar o.s.v o.s.v

 

Kan se Obama Deception, är bara orolig för att den är helt ensidig och går inte igenom logiska förklaringar till något.

Kanske lite oklart vad jag menar, så ungefär så här då. "Han bara slog till mig utan anledning, han är en idiot!" utan att nämna orsaker till varför det hände eller så. Kanske att undvika att nämna att killen som talar hade kastat en badanka i ansiktet för förövaren.

 

Man kan väcka mycket starka känslor om man skippar vissa delar av sanningen så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Men vad är det för slags... möten... då?

Måste det vara någon ond kult för att bankirer och liknande möts varannan onsdag och pratar lite?

Klart det inte MÅSTE vara det, men det skulle inte förvåna mig om det var så med allt jag sett som t.ex. en massa f.d. presidenter som träffas och utfört ockulta ritualer. Det är sedan länge känt att eliten vill ha en världsregering, t.ex. Rockafeller och de andra kapitalisterna.

 

Förvisso kan det vara sant att det går upp upp upp upp tills det måste gå ner, men jag tror nog man kan vidta åtgärder för att förhindra något sådant.

Ja, vad de gör nu är ju att leka smygkommunister och smyga in planekonomi i ekonomin genom att införa stimulanspaket. Detta är ju såklart bara en tillfällig lösning som inte duger långsiktigt.

 

Kan se Obama Deception, är bara orolig för att den är helt ensidig och går inte igenom logiska förklaringar till något.

Kanske lite oklart vad jag menar, så ungefär så här då. "Han bara slog till mig utan anledning, han är en idiot!" utan att nämna orsaker till varför det hände eller så. Kanske att undvika att nämna att killen som talar hade kastat en badanka i ansiktet för förövaren.

Jojo, jag säger inte att det som sägs i filmen är sant, du får helt enkelt tänka själv och vara kritisk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte ALLT, men mycket. Ja, vad är det för fel att tänka självständigt och tänka kritiskt om dagens politik och dagens system? Man bör tänka självständigt och kritisera allt och inte ta in allt man får höra och läsa hur som helst utan att tänka självständigt.

 

Nazisterna sa inte att man skulle tänka självständigt om vad de sa om kommunismen och själv välja att tro på det eller inte, samma sak om allt annat de sa. Utan tvärtom ville de såklart att folket blint skulle tro på vad de sa, vilket de lyckades med.

Det känns inte så mycket som om filmen säger att man ska tänka fritt och kritisera. Mer att den pekar ut allt som är fel (dvs allt som är fel som talar för dem). Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Det känns inte så mycket som om filmen säger att man ska tänka fritt och kritisera. Mer att den pekar ut allt som är fel (dvs allt som är fel som talar för dem).

Du får väl känna så då, det är ditt problem och det är inget jag kan göra något åt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...