Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton

Rekommendera inlägg

Jag dricker nog hellre te isåfall, det är gott.

Och nyttigare än läsk.

Dricker också te, men te försämrar järn-upptaget i kroppen, så det rekomenderas inte med en stor macka med leverpastej på och blodpudding XD

 

plus att te har gjort mig beroende.

Som någon skrev förut så har jag dåligare för att prestera i skolan om jag inte dricker te, kanske bara är jag, men vem vet? :o

Redigerat av Majvor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dricker också te, men te försämrar järn-upptaget i kroppen, så det rekomenderas inte med en stor macka med leverpastej på och blodpudding XD

 

plus att te har gjort mig beroende.

Som någon skrev förut så har jag dåligare för att prestera i skolan om jag inte dricker te, kanske bara är jag, men vem vet? :o

jag är också beroende av te. Jag MÅSTE ha te på morgonen annars mår jag illa och kan inte vakna.

Så det jag sa var lite fel.

jag hoppas bara jag inte blir beroende av kaffe (fast det är så himla gott!) Men man kan ju bli beroende av energidryck också,

Koffein är ju den drog som fortfarande är tillåten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag håller med dig där

man borde försöka få fram energidricka som ger nästan samma smak och energi, men utan koffein, så att barn och ungdomar kan köpa och dricka det till träningar och sånt (och verka coola) utan några större problem.

 

Detta kanske blir svårt, men man borde ju pröva och se om det funkar

Jag tror det blir svårt att göra en sån dryck utan koffein :/... jag menade på allt som Monster har, FÖRUTOM Koffein(energi) och bl.a taurin.

 

*Notera att jag gjorde denna bild.

 

 

Och till er andra, håll er till tråden :P.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vi borde alla spamma http://www.monsterenergy.com/ om detta :/

 

Edit: spamma o spamma, i alla fall kontacta dem(står längs ner på sidan), själv gjorde jag det nyss.

Spamma? Vadå spamma? Möjligtvis göra en grupp på facebook, vi som vill ha energidryck för barn!

Nej, jag vet inte. Jag gillar inte energidryck egentligen men många lär väl bli glada om det kommer energidryck för barn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså vafan, att göra energidrycker "för barn" skulle ju bara vara hemskt, mycket fler barn skulle dricka det då.

 

Jag ser ärligt talat vad felet är med att dricka energidrycker som barn, att man klagar på koffeinet är ju bara dumt, finns ju mer än dubbelt så mycket i kaffe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...