FreakyStyley Skrivet 16 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2011 Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 16 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2011 Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.What you've been smokin' bro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rovarkungen Skrivet 17 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2011 Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.De, inte dem. Och vilka droger syftar du på?Då kan man ju lika gärna sätta åldersgräns på kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 18 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2011 Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.Så alla droger förstör djuren (och då menar jag människan också för jag tycker att vi är lika mycket djur som "djuren") Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 19 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2011 Man har satt åldersgräns eftersom energidyck överkonsumerats av ungdomar, och det är få ungdomar som dricker/överkonsumerar kaffe. Om kaffe visar sig vara populärt och därmed skadligare så borde man kanske ha åldersgräns på det också... :( Det skulle vara rätt även om jag har en kärlek för kaffe... det är ju inte så bra för ungdomar. Men det är så jag ser på saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Man har satt åldersgräns eftersom energidyck överkonsumerats av ungdomar, och det är få ungdomar som dricker/överkonsumerar kaffe. Om kaffe visar sig vara populärt och därmed skadligare så borde man kanske ha åldersgräns på det också... :(Det skulle vara rätt även om jag har en kärlek för kaffe... det är ju inte så bra för ungdomar.Men det är så jag ser på saken.Men nu är det så att inte många som mår dåligt av det, känner själv en som dricker runt 2 halvliterburkar per dag, men han är frisk som en nötkärna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Bara för att man inte mår dåligt, behöver det inte vara farligt. Har hört att man kan stanna i växten och liknande av koffein, därför är det inte bra för barn. Jag tycker att det är bra om det är olagligt då, även om man inte mår dåligt i stunden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Du kan inte förbjuda ALLT som kan innebära en risk, speciellt med tanke på att så gott som allt kan missbrukas. Någonstans måste individen ta ansvar för sig själv och andra; om koffein kan påverka växten hos barn är det upp till föräldrarna att se till så ungen inte får i sig kopiösa mängder kaffe varje dag i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Lol, skulle man förbjuda allt som var farligt så skulle man inte få leva. Det är farligt att existera. Men kan ändå hålla med att mycket står i föräldrarna, men om att förbjuda skulle nog vara det bästa eftersom föräldrar kan vara omedveten om riskerna och bara tro att det "Inte är så farligt" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 (redigerat) Nej, det bästa vore att nå ut med den informationen till föräldrarna. Varför skulle man överhuvudtaget förbjuda kaffe? Redigerat 22 Juni 2011 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Vi snackar om energidryck, inte kaffe. Energidryck överkonsumerades av ungdomar och var tydligen dåligt för de också, därför så blev det väl åldersgräns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Ah, gjorde kopplingen koffein och kaffe. Mitt misstag. I energidryck är det dock knappast koffeinet som är farligast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.