Hoppa till innehåll

Intagning Till Gymnasium


Rekommendera inlägg

Vad ska man göra om man inte blir intagen till linjen man valt? Jag tror inte att jag inte blir intagen eftersom jag har ca. 200 poäng och medel-intagningspoängen är 170.

 

Men ändå, vad ska man göra om man inte kommer in? Vill verkligen veta vad man kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

En linje på det lokala gymnasiet.

 

Men om jag inte kommer in på mitt första-hands val och det är det ända som intresserar mig? Ska jag vänta ett år innan jag söker in igen?

typ. du får gå IV eller inte gå på gymnasiet i ett år. jag har inte en anning. prata med din SYO.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror han syfta på att han inte, inte blir intagen. ^^

Härligt formulerad mening Techno, Love it! :D

 

Men du behöver inte oroa dig för någon värre framtid, Sverige ser till om sina ungdomar. Du kan till och med gå om nian om det skulle bli så dåligt. Men annars finns det ju IV som Fatal1ty sa och funkar inte det finns det alltid sommarplugg på nåt sett... du får fråga Syo om det ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns ju massor av gymnasier skolor samt olika linjer. Något måste väll intressera dig? Själv går jag Samhäll i teknik inriktning. Jag läser mycket dator kunskaper, webbdesign, multimedia samt olika samhälles kurser.

 

IV ska du inte gå på om du har tillräckligt poäng för att få komma in någon stans. Då det oftast är o motiverade folk där som kan sega ner din skolgång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men ändå, vad ska man göra om man inte kommer in? Vill verkligen veta vad man kan göra.

om du inte kommer in på ditt förstahandsval så testas du på ditt andrahandsval. om du inte kommer in på ditt andrahandsval så testas du på ditt tredjehandsval o.s.v. om du inte skulle komma in på någon skola alternativt att du inte vill gå på gymnasiet så kan du tacka nej (om du nu blev erbjuden en plats på en skola) och chilla ett år eller arbeta och tjäna lite cash.

 

att du skulle tacka nej och försöka nästa år är det knappast något snack om. dina betyg kommer inte bli bättre och skolans intagningspoäng kommer antagligen vara det samma eller höjas. kommer du inte in så är du rent ut sagt för puckad för det gymnasiet och då får du stå ditt kast för att du inte pluggade ännu hårdare i grundskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...