Funkis Skrivet 22 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2009 Kom in på Kungsholmens Gymnasium/Stockholms musikgymnasium, Naturkunskap inr. körsång. Den linje jag sökte in på hade ett intagningsprov, där jag fick sjunga och visa mina musikaliska färdigheter. Därför påverkade det på intagningen vad man fick på intagningsprovet. Man kunde få 1 av 20 på det och jag fick 15. Med dem poängen tar man gånger 16 (efter antal ämnen) och så kan man få då ett visst antal. 15 gånger 16 är alltså 240, då plussar man det med vad man fick i studiebetyg. Jag fick 290, så det blir sammanlagt 530. Intagningsgränsen på min var 336 eller något liknande, så jag kom in med ganska stor marginal. Jag gissar att det var lågt intresse på min linje eftersom den brukar ligga på runt 490. Lärarna sa att vi 93or var mycket färre än det var förra året och därför skulle de antagligen sänka intagningsgränserna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Hört att 94:orna kommer få ett helvete för och söka in till gymnasium, iallafall av min skolas SYO och mina polares SYO's också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Hört att 94:orna kommer få ett helvete för och söka in till gymnasium, iallafall av min skolas SYO och mina polares SYO's också.Jag har inte hört det, men de skulle få vara kul att veta varför :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Funkis Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 De är väl många? Då höjer man intagningspoängen och så kan man ha ändrat många fler regler när det gäller betygen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 För att år 1993 i Sverige så föddes det minst antal barn, nåt sånt. Såg något på ett annat forum också om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 94orna var grovt många! =O Kom in på ledarskap med sam som bas, 190p. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 Där jag bor är det då mindre 94:or än 93:or i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 11 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2009 (redigerat) Kom in på: Naturvetenskap - Naturvetenskap, Profil: Matematikklass (fick nyligen reda på att detta tydligen var en spetsutbildning) -.- Redigerat 14 Augusti 2009 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xantanos Skrivet 13 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2009 den värsta intagningen jag hört kommer inträffa är redan över, var för stockholmarnas 92:or, intagningspoängen ökades på tex teknik på min skola från 185 för 91or och 230 för 92or enligt vad jag hört... men allt beror på skolan, de diffar något enormt från skola till skola i sverige Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 Du väljer ju mer än ett gymnasium -.- Jag har 190 poäng och har kommit in på en skit bra linje, allt över 225p är wasted time imfo, om man inte kan allt utantill, vilket jag tvekar på. Hade 310 poäng, inte läst på inför ett enda prov i 9:an, samt gjort alla inlämningar dagen före. Sket totalt i skolan, men lämnade in allt och gjorde alla prov iaf... Lade inte ens en timmes skolarbeten hemma per vecka i snitt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 16 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2009 Du väljer ju mer än ett gymnasium -.- Jag har 190 poäng och har kommit in på en skit bra linje, allt över 225p är wasted time imfo, om man inte kan allt utantill, vilket jag tvekar på. Hade 310 poäng, inte läst på inför ett enda prov i 9:an, samt gjort alla inlämningar dagen före. Sket totalt i skolan, men lämnade in allt och gjorde alla prov iaf... Lade inte ens en timmes skolarbeten hemma per vecka i snitt... Jo, han har en lite... annorlunda syn på att få okej betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 21 September 2009 Rapport Dela Skrivet 21 September 2009 jag kom in på YTC Lindholmen>Sjöfart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.