Dave37 Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2010 Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :DReligion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa. Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rockan Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2010 Hela grejen med att ta någon annans liv är ju sjuk, så nej jag tycker inte man ska ha dödstraff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tonfisksallad Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2010 Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :DReligion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa. Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma. Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2010 Simpelt. Sånna kristna som Jesus är dumma i huvudet. Vetenskap har rätt med djupa undersökningar. Religion är bullshit. Gudar finns inte och har aldrig gjort. We pwnar :D Religion är i de flesta fall utanför vetenskapens räckvidd och kan därför inte bli "pwnad" av vetenskap. T.ex. kan en religiös alltid säga att vetenskapliga resultat är för att "testa vår tro på [input random religiös kraft here]". Då den religiösa kraften (gud/w/e) ofta står över de dimensioner som vi kan greppa. Sedan räknar vetenskapen med att allt de säger är fel, alltså att det kan falsifieras. du kan aldrig bevisa att något stämmer med vetenskapliga metoder, endast att det har hög sannolikhet att stämma. Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :) Tror inte så många uppfattade ditt inlägg såsom dave beskriver det, inte jag i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jesus Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Det var ungefär så jag menade. Men jag skrev det simpelt, eller hur? :)Jag antar att gemene Gudshatare som Dave och andra som på riktigt lägger sin tro till vetenskapen istället för Herren Jesus Kristus och Den Heliga Skrift menar att det du sa är idiotiskt och jag kan precis som WASD heller inte fatta några likliga associationer till ditt inlägg från det Dave skrev. Sedan skrev du "we pwnar :D ", är du vetenskapsman måntro? Guds frid gå mot Sanningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Jag hatar inte någon ( = Gud) som inte finns (alt. som jag inte tror finns). <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Gudshatare = vetenskapsmän (?) = de som söker bevisbar sanning Ironiskt. Fast nuförtiden blir ju ens posts anmälda av Jesus för att man inte tror på gud, inte för att man är offtopic eller något. Så av säkerhetsskäl Dödsstraff är blä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rockan Skrivet 19 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2010 Det känns väll lite som att guda-diskusionen kan göras i en annan tråd, tycker jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Jag ger denna tråd en chans till för att ämnet är intressant. MEN Slutar ni inte gå off-topic kommer en eller flera varningar delas ut, till alla som går off-topic. Inge mer prat om religion eller liknande som inte är relaterat nog till ämnet. Sista chansen. Ämnet har redan får 30+ anmälningar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LorT Skrivet 21 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2010 Dödsstraff borde inte finnas i vår civiliserade värld.... kanske det borde funnits 100 år tillbax men inte 2010........ / jag tror inte på någon gud tror på livet och bara livet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.