Hoppa till innehåll

Dödsstraff


Blitzcat

Rekommendera inlägg

Ja, lejon är genomonda. De har alternativet att endast överleva på grönsaker, bönor och sådant men istället väljer dem att åka ner till Mcdonalds och köpa hamburgare gjort från kött av massproducerade och illa behandlade djur bara för att det är "gott".

 

Jag går inte runt och skadar andra bara för att jag skulle tycka att det vore riktigt kul.

Inte jag heller, men skjuta fåglar, det gör jag fanimig.

 

Du går ju visst runt och skadar andra bara för kuls skull... Du pratar emot dig själv.

 

Det var meningen, pucko..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 585
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja, lejon är genomonda. De har alternativet att endast överleva på grönsaker, bönor och sådant men istället väljer dem att åka ner till Mcdonalds och köpa hamburgare gjort från kött av massproducerade och illa behandlade djur bara för att det är "gott".

 

Jag går inte runt och skadar andra bara för att jag skulle tycka att det vore riktigt kul.

Inte jag heller, men skjuta fåglar, det gör jag fanimig.

Du går ju visst runt och skadar andra bara för kuls skull... Du pratar emot dig själv.

 

Det var meningen, pucko..

 

Sarkasm/ironi funkar inte på internet. Vill man vara sarkastisk måste man ha :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ;) ;) efter eller /sarcasm.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ BillieJean:

 

Jag har några frågor till dig, förutom de två väldigt bra punkterna att 1 mord är bättre än två och ingen människa ska ha "rätt" att ta någon annans liv.

 

1. Hur kan du anse att vi ska ta rätten till liv från människor som "inte förtjänar" det när vi inte kan ge liv till de som "förtjänade" det? Jag tycker inte du är riktigt ballanserad, du tar mycket hellre liv en ger, skulle man inte kunna tänka sig att mördaren skulle tvingas producera avkomma istället? (inte för att jag tycker det skulle vara rimligt, men det är minst lika sjukt)

 

2. Du har en konstig syn på mord, man måste hugga ner någon i någon gränd eller något för att det skall räknas som mord tydligen. Vad tycker du om de miljoner soldater som dödar mängder av människor varje dag, civila eller ej, "skyldiga" eller "oskyldiga"? Och jag hoppas du är medveten om att du nästan garanterat är ensamt ansvarig för flera dödsfall runt omkring på jorden och kanske i Sverige, genom det osolidariska och själviska levnadsstil som vi i västvärlden har. Jag säger inte att jag är bra, jag tror att folk har dött pga av mig och mina val, men jag klarar iaf av att inse det. Men antar att du inte tycker det är mord? jag menar 35 000 barn dör varje DAG, och de gör det av någon anledning. Med din logik borde i stort sätt vartenda människa i västvärlden dödas för mord/dråp alt. medhjälp till någon av dessa?

 

3. Folk flyr från fängelser? har du någon som helst statistik som backar upp det? jag har inte märkt att det är väldigt hög rymningsfrekvens, åtminstone inte i sverige. Fängelser är en värdelös institution som inte gör något bra överhuvudtaget, det sopar problem under mattan och tror att de inte syns mer. Jag har sagt det otaliga gånger, vi har haft dödsstraff och fängelsestraff etc i årtusenden, och inte ett jävla skit har vi uppnått, jag fattar inte hur du på någon grund alls förutom dina sanslöst icke-hållbara värderingar kan påstå att dödsstraff är "bra". USA använder det och de har störst fängelsepopulation i världen både i antal och procent, och detta speglar brottsligheten i landet, straff gör inte ett skit.

 

@ Ryssfemman:

på vilket sätt är inte människan ett djur? och sen varför skall inte djur, t.ex. fåglar värderas lika högt som människor? vad gör oss mer berättigade till liv på denna planet? Vi är till strax över 90% identiska fåglar rent genetiskt, samma mekanismer som styr oss som styr fåglarna. Många fåglar har också visat tecken på så väl intelligens som konsekvenstänkande, varför är människor mer prioriterade?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till Dave, människan är inte ett djur och man ska prioritera en människas liv före ett djur.

Ok kanske inte Stalin eller Saddam t.ex för dem räknas som djur men andra människor.

 

Fatta att dem flesta arter i denna planet tänker på bäst överlevnad, går du igenom babijaners stammar så blir du anfallen, dem riskerar inte att få sin egen art skadad.

 

Här i väst tänker människan allt mer på djur än människor nu för tiden som t.ex

 

"Kör med etanol", medans vi skördar U-ländernas växter medans vi ändå har tillgång till 75% av alla naturresurser i världen när vi bara är 25%.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till Dave, människan är inte ett djur och man ska prioritera en människas liv före ett djur.

Ok kanske inte Stalin eller Saddam t.ex för dem räknas som djur men andra människor.

 

Fatta att dem flesta arter i denna planet tänker på bäst överlevnad, går du igenom babijaners stammar så blir du anfallen, dem riskerar inte att få sin egen art skadad.

 

Här i väst tänker människan allt mer på djur än människor nu för tiden som t.ex

 

"Kör med etanol", medans vi skördar U-ländernas växter medans vi ändå har tillgång till 75% av alla naturresurser i världen när vi bara är 25%.

Sett från vilken vinkel är människan inte ett djur? Om en inbrottstjuv försöker sno ens barn så attackerar man honom. Om en galen person försöker spräcka din frus gravid mage så attackerar man honom. Sett från en "organisk" syn så är människan ett djur, precis som schimpanser och hundar. Men sett från en "beteende" syn så är vi inte djur längre, då är vi sofistikerade varelser med hög intelligens. Som kan tänka långsiktigt och inte bara "Jag tar den starkaste mannen och låter honom befrukta mig, sedan föder jag mina barn och då är min livsuppgift klar. Då kan jag dö."

 

Vi prioriterar vissa djur över människor, då det antingen är en människa som skadar djuret eller djuret är utrotningshotat av just människan. Drar en quote från en väldigt vis gammal man.

 

"Hear this

Three monkeys sitting under a coconut tree

Discussing things as they are said to be

Said one to the others, now listen you two

There’s a strange rumor that can’t be true

They say man was ascended from our noble race

But the very idea is a big disgrace

No monkey ever deserted his wife

Or her baby, to ruin their lives"

 

- Damian "Junior Gong" Marley - Educated Fools

 

Samt

"I'd like to share a revelation that I've had during my time here. It came to me when I tried to classify your species and I realized that you're not actually mammals. Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment but you humans do not. You move to an area and you multiply and multiply until every natural resource is consumed and the only way you can survive is to spread to another area. There is another organism on this planet that follows the same pattern. Do you know what it is? A virus. Human beings are a disease, a cancer of this planet. You're a plague and we are the cure"

- The Matrix

 

 

Jaaa! Quotes från låtar och filmer gäller! :D:D Det är någon som kommit på att skriva det i filmen, manusskrivaren kanske? Någon har kommit på att skriva så i låten och vad jag vet så stämmer det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart att vi är djur. Våra primitiva behov är ju bevis för det. Och det är ju självklart att vi prioriterar våran egen ras och skyddar våra nära om de hotas.

 

Men Ryssfemma har rätt på punkten om att folket här i väst inte verkar bry sig ett skit om våra fränder som i t.ex Afrika där folk lever i skitdåliga förhållanden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart att vi är djur. Våra primitiva behov är ju bevis för det. Och det är ju självklart att vi prioriterar våran egen ras och skyddar våra nära om de hotas.

 

Men Ryssfemma har rätt på punkten om att folket här i väst inte verkar bry sig ett skit om våra fränder som i t.ex Afrika där folk lever i skitdåliga förhållanden.

Det sista du sa är ba ren jävla bullshit.. Sverige ska alltid försöka vara så fint och hjälpa andra! Så säg fan inte att sverige inte bryr sig.. t.ex som operation daxverk när eleverna själva ska jobba och senare skänka pengar till en massa araber, Muslimer, Svartskallar, Blattar, Turkar O.S.V..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt oss säga att vi bryr oss på helt fel sätt bara för att kunna sova lugnt om natten. Bara för att vi donerar pengar till välgörenhet så slutar inte alla företag och whatnot att exploitera ländernas resurser.

 

Och vad får dig att tro att pengarna från operation dagsverke endast går till araber och muslimer? Årets pengar går till "Operation Dagsverke 2010 går till flickor i Sudan, i ett projekt om barnäktenskap, tillsammans med Plans" enligt deras hemsida. Så vem är det som snackar bull egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, lejon är genomonda. De har alternativet att endast överleva på grönsaker, bönor och sådant men istället väljer dem att åka ner till Mcdonalds och köpa hamburgare gjort från kött av massproducerade och illa behandlade djur bara för att det är "gott".

 

Jag går inte runt och skadar andra bara för att jag skulle tycka att det vore riktigt kul.

Inte jag heller, men skjuta fåglar, det gör jag fanimig.

Du går ju visst runt och skadar andra bara för kuls skull... Du pratar emot dig själv.

Det var meningen, pucko..

Sarkasm/ironi funkar inte på internet. Vill man vara sarkastisk måste man ha :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ;) ;) efter eller /sarcasm.

 

word tre gånger om..

 

Det sista du sa är ba ren jävla bullshit.. Sverige ska alltid försöka vara så fint och hjälpa andra! Så säg fan inte att sverige inte bryr sig.. t.ex som operation daxverk när eleverna själva ska jobba och senare skänka pengar till en massa araber, Muslimer, Svartskallar, Blattar, Turkar O.S.V..
Gillar't!

 

 

BTT: INGEN har rätten att ta någon annans liv, även om den personen mördat 300 st så har ingen rätten att ta dennes liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såklart att vi är djur. Våra primitiva behov är ju bevis för det. Och det är ju självklart att vi prioriterar våran egen ras och skyddar våra nära om de hotas.

 

Men Ryssfemma har rätt på punkten om att folket här i väst inte verkar bry sig ett skit om våra fränder som i t.ex Afrika där folk lever i skitdåliga förhållanden.

Det sista du sa är ba ren jävla bullshit.. Sverige ska alltid försöka vara så fint och hjälpa andra! Så säg fan inte att sverige inte bryr sig.. t.ex som operation daxverk när eleverna själva ska jobba och senare skänka pengar till en massa araber, Muslimer, Svartskallar, Blattar, Turkar O.S.V..

 

1: Alla hjälporganisationer är bullshit

2: Sveriges regering anklagar Turkiet för folkmordet då det var symptom av första världskriget, världskriget handlade inte bara om Europa.

3: Sverige hjälper mer krigshungriga länder som USA än fattiga.

 

Du måste förstå att vi i västvärlden består av 25%, vi har tillgång till 75% av världens resurser, ändå skördar vi afrikaners växter och frukter som dem använder till mat för att framställa etanol som bilbränsle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

även om den personen mördat 300 st så har ingen rätten att ta dennes liv.

/care.

 

Vafan baserar du det där på? Klart som fan att man ska grillas om man dödar 300st!

OnT: @dave och alla andra: jag får väl hålla med om att mitt argument var jävligt kasst, men dödar man någon på ren jävelskap så bör man slängs i finkan på "death row". Hände det av misstag så duger väl vanliga finkan några år.

Men CHORDAZBA: du ska alltid överdriva och göra dig till, skärpning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...