Whore Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Såg Alejando Jodorowsky's El Topo igår. Jävligt skruvad, rätt schysst var den dock. Det känns som det är en sådan film som måste ses flera gånger för att växa. Givetvis är det svårt att bara välja en, men om jag måste välja en så får det nog bli Teshigaharas mästerverk: Woman in the DunesDet är svårt att blunda för allt fantastiskt foto som den här filmen innehåller. Det som jag gillade mest var nog de bildkompositioner där det bildades mönster i sanden. Men även det mikrobiologiska fotot, de surrealistiska inslagen, och en hel del vinklar imponerade. Välgjord och detaljrik film som verkligen är sjukt snygg. Musiken, skådespeleriet, och dialogen förtjänar rikligt med applåder!Detta gjorde mig nyfiken, tankar hem den nu i skrivande stund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Favorit just nu: Komedi: Thursday (1998) Up in smoke (1978) Action: Leon Ronin Drama: Nowhere boy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 17 April 2011 Rapport Dela Skrivet 17 April 2011 Mina favoritfilmer är Sagan om Ringen Filmerna. Lite tråkigt att Sagan om ringen-hysterin har slutat nu, vill se fler filmer om livet före Sauron kom och om Bilbos resor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adam333 Skrivet 17 April 2011 Rapport Dela Skrivet 17 April 2011 gudfadern och saw Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 17 April 2011 Rapport Dela Skrivet 17 April 2011 Mina favoritfilmer är Sagan om Ringen Filmerna. Lite tråkigt att Sagan om ringen-hysterin har slutat nu, vill se fler filmer om livet före Sauron kom och om Bilbos resor.Läs böckerna. Särskilt Silmarillion om du är intresserad av Jordens skapelse och hur allt kom till osv. Du kommer inte att ångra dig, det är som en Bibel för mig ;) Btw så kan jag upplysa dig om att Sauron är en av Ainur, dvs han var med redan vid skapandet av Jorden, så att vilja se fler filmer om livet före Sauron kom går inte. Ja, jag är en Tolkien-nörd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Adam333 Skrivet 30 April 2011 Rapport Dela Skrivet 30 April 2011 (redigerat) Gudfadern 1 och 2,den gröna milen,snabba cash,jurassic park,psycho,notorious,snuten i hollywood. Redigerat 30 April 2011 av Adam333 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Säger en sak, The Boondock Saints! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjLudde Skrivet 22 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Maj 2011 Sin City! Längtar till 2an! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CrippLE Skrivet 6 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2011 Oj, det finns ju så många filmer att välja mellan. Men om jag måste välja en så blir det nog Sherlock Holmes. Filmen har både action, romantik och humor. Dessutom är det Robert Downey JR som innehar huvudrollen i detta mästerverk. Han är ju en förjävla bra skådespelare. Är det bara jag som längtar tills uppföljaren släpps på biodukarna? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
IMvU Skrivet 8 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2011 REC 1/REC 2 Italienska rysare xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 8 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2011 REC 1/REC 2Italienska rysare xDSpansk rysare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 15 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2011 Italiensk RysareSpansk. http://sv.wikipedia.org/wiki/REC http://www.imdb.com/title/tt1038988/plotsummary Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.