Hoppa till innehåll

Klimatförändringen, Sann Eller Falsk?


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Visst kan massmedian dramatisera något väldigt mycket, men jag tror nog att jorden skulle må mycket bättre om industrierna slutade med att använda fossila bränslen, bilarna skulle börja använda mer miljövänligare drivmedel och så vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Ja men frågan är hur mycket. Om 90% av dagens klimatändring är naturlig så spelar det inte så stor roll vad människan gör. Fast det finns ju mer skäl än bara miljö och klimat att sluta använda ändliga resurser som fossila bränslen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kan ni läsa om vad en klimatförändring kan ställa till med!

 

http://www.naturvardsverket.se/sv/Klimat-i...rlden-paverkas/

En klimatförändring behöver inte alls innebära stigande vattennivåer och högre temperatur etc. klimatet kan ändra sig på jorden ja, men nettoeffekten sätt utifrån kan fortfarande vara 0.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kan ni läsa om vad en klimatförändring kan ställa till med!

 

http://www.naturvardsverket.se/sv/Klimat-i...rlden-paverkas/

En klimatförändring behöver inte alls innebära stigande vattennivåer och högre temperatur etc. klimatet kan ändra sig på jorden ja, men nettoeffekten sätt utifrån kan fortfarande vara 0.

 

Vad baserar du ditt inlägg på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

va behöver man basera något sådant självklart på något? att förändring inte är det exakt samma som temperaturuppgång.

 

t.ex. om jag har duschat och blivit renare har jag genomgått en förändring, däremot har jag inte fått högre kroppstemperatur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså t.ex. kan det bli varmare vid polerna, men medeltemperaturen på jorden kanske inte ökar för att den kylan som förut var vid polerna nu har förskjutits mot ekvatorn.

 

alltså, värmen eller klimatet kan omfördelas, men det betyder inte nödvändigtvis att jorden blir varmare eller att det blir mindre landmassa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Temperaturen bedöms öka mer mot polerna än för jorden i snitt."

 

Ett varmare klimat kring polerna kan alltså resultera i en ökad avsmältning av inlandsisarna. Enligt Naturvårdsverket kan en ökad avsmältning av inlandsisen innebära flera översvämningar och erosion i kustnära områden.

 

I ett redan hårt drabbat land kan en sådan incident få katastrofala följder, likt jordbävningen i Haiti.

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...