Hoppa till innehåll

Klimatförändringen, Sann Eller Falsk?


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Sen tycker jag att det klingar lite dåligt att göra bränsle av mat

Ja det är en sak som flera ser negativt på. Farmer i fattiga länder producerar "miljövänligt bränsle" istället för mat så att de fattiga svälter ännu mer.

 

Förresten det där med att se fakta på fel sätt, Al Gore säger att isarna smälter. Jag har fått reda på att isarna tydligen smälter och kommer tillbaks varje år, precis som årstiderna. Så det Al Gore säger är lika dumt som att använda att snön smälter varje år som argument.

 

Och sa han inte att isbjörnarna skulle drunkna oxå?? Dom har förfan simmat till Island! Men nej nej, när vattennivån stiger med ett par meter, då kan dom inte simma längre...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 108
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Aldrig hört isbjörnar som simmat till Island (eller jo, kanske en gång), däremot har jag hört att de simmat till svalbard, vilket ligger betydligt längre norrut.

 

Sen ska man ju tänka på att bara för några få isbjörnar har klarat en enorm resa betyder det inte att stora delar av arten gör det. som exempel finns det människor som har simmat över engelska kanalen eller överlevt ett fritt fall från 10 000 meters höjd, det betyder inte att alla människor klarar det.

 

Det viktigaste är inte att isbjörnarna drunknar, det är att de MÅSTE ha havsis för att kunna jaga sälar och andra havslevande större däggdjur då sälar etc använder havsisen för att vila och föröka sig. Sen är ju dessutom inte Arktis någon kontinent utan ett enda väldigt stort isflak, så smälter isen så försvinner isbjörnarnas mark, och de kommer inte leva vidare på Island.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag inte har missuppfattat det hela så pågår det alltid en naturlig klimatförändring, men att den påskyndas av männniskans utsläpp av koldioxid och så vidare. Om inte världens regeringar sluter avtal och börjar trappa ner med alla dessa giftiga utsläpp så tror jag att det inte kommer att sluta lyckligt.

Redigerat av baz14
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tycker debattfrågan borde vara, Klimatförändringen, bry sig eller inte? istället. Det är sant att det är en klimatförändring och att det är sämre för jorden, men hur mycket ska man anpassa och bry sig. Ska det sluta med att vi lever i misär men jorden mår bra? Finns inte jorden för oss?

 

Nu menar jag inte att jag kastar skräp i skogen och står på tomgång i 20min bara för att jävlas. Jag menar bara att samhället vi lever i nu ser en som en skurk bara för att man inte återvinner eller kör en bensinbil. Det är helt sjukt.

 

Jag kommer alltid att prioritera, ekonomi, tid och komfort före miljön och hoppas att samhället kommer acceptera dem som har samma livstil som mig. Jag hatar inte miljön, jag vill bara leva ett bättre liv än det liv som miljönissarna vill att vi ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Medelsvenssons har knappast någon synlig inverkan på miljön, inte ens om de lät bilarna stå i tomgång en timme per dag. Problemet är att det kapitalistiska samhället vi lever i idag alltid måste gå runt och därför krävs mängder resurser som används i produktionen av varor. Jordens resurser inte är oändliga och är på väg att ta slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Medelsvenssons har knappast någon synlig inverkan på miljön, inte ens om de lät bilarna stå i tomgång en timme per dag. Problemet är att det kapitalistiska samhället vi lever i idag alltid måste gå runt och därför krävs mängder resurser som används i produktionen av varor. Jordens resurser inte är oändliga och är på väg att ta slut.

Mmm medelsvensson gör inte mycket, men 9 miljoner medelsvenssons gör något.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer alltid att prioritera, ekonomi, tid och komfort före miljön och hoppas att samhället kommer acceptera dem som har samma livstil som mig. Jag hatar inte miljön, jag vill bara leva ett bättre liv än det liv som miljönissarna vill att vi ska ha.

Ett sådant egoistiskt tänkande stjälper mer än vad det hjälper. För att kunna uppnå vissa mål så måste man vara beredd på att offra lite också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker debattfrågan borde vara, Klimatförändringen, bry sig eller inte? istället. Det är sant att det är en klimatförändring och att det är sämre för jorden, men hur mycket ska man anpassa och bry sig.

I denna tråden är frågan om dagens klimatförändring påverkas av människan så mycket som massmedian beskriver det. Klimatet har ändrats så länge jorden existerat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Men det är bilden de framför som går ut hos allmänheten och det är synd för de som endast använder massmedia som källa. Hursomhelst var det bara ett exempel för att förklara vad tråden handlar om.

 

Många verkar tro att 100% av klimatändringen är människans fel men om man skrapar på ytan kommer man fram till att det är fel. Men det är heller inte så att 0% är skapat av människan, utan nånstans däremellan ^_^

Att medeltemperaturen sjunkit de 10 senaste åren får mig att tro att människan står för mindre än 50% av temperaturändringarna.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...