Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA

Rekommendera inlägg

Men gud är ju inte logisk! HAN ÄR ÖVERNATURLIG! I johannes uppenbarelse (bibeln) Står det saker som ska hända i frammtiden. DET LÅTER EXAGT SOM NWO

Ja, Gud är inte logisk, om han nu finns.

Om Gud är allsmäktig kan han ju ha kraften att få satan ut ur vårt huvud?

 

Har du inte förstått hela grejen? Jag sa, läs fakta om religioner innan du snackar massa gojja!

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då. Det kommer en domedag, det är då alla döms för sina gärningar och djävulen får ta hand

om dem som valt hans väg och inte den goda vägen, och tanken är även bra även fast det kanske inte är sant!

För det är så människor ska tänka, vad är det för fel på att koranen, bibeln och massa fler inte vill att man ska ta droger? Jo, för det skadar dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har du inte förstått hela grejen? Jag sa, läs fakta om religioner innan du snackar massa gojja!

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då. Det kommer en domedag, det är då alla döms för sina gärningar och djävulen får ta hand

om dem som valt hans väg och inte den goda vägen, och tanken är även bra även fast det kanske inte är sant!

För det är så människor ska tänka, vad är det för fel på att koranen, bibeln och massa fler inte vill att man ska ta droger? Jo, för det skadar dig.

Gud ger oss den fria viljan och sen förkastar han dem som inte har rätt vilja.... smart där.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då.

Så man blir skickad till helvetet för att Gud inte har gett en en tillräckligt stark vilja? Eller varifrån kommer denna starka vilja?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du inte förstått hela grejen? Jag sa, läs fakta om religioner innan du snackar massa gojja!

I paradiset så platsar inte människor som hellre valt och följa djävulens påfrestningar, för man har inte

en god stark vilja då. Det kommer en domedag, det är då alla döms för sina gärningar och djävulen får ta hand

om dem som valt hans väg och inte den goda vägen, och tanken är även bra även fast det kanske inte är sant!

För det är så människor ska tänka, vad är det för fel på att koranen, bibeln och massa fler inte vill att man ska ta droger? Jo, för det skadar dig.

Gud ger oss den fria viljan och sen förkastar han dem som inte har rätt vilja.... smart där.

 

 

Man kan väl se det som att Gud är chef på ett stort företag. De som väljer att jobba hos honom får en fet julbonus. De som inte jobbar hos honom får inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Man kan väl se det som att Gud är chef på ett stort företag. De som väljer att jobba hos honom får en fet julbonus. De som inte jobbar hos honom får inget.

Så rätt, så. Då anser jag mig vara stolt oanställd hos denne Överchef Gud

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 48893

Jag är kristen. I skolan fick vi som uppgift att hålla ett tal om en förebild. Jag talade då om Jesus, och eftersom jag nu gjorde det så kan jag ju lika gärna lägga upp talet här.

 

När jag fick uppgiften att tala om en förebild, så var faktiskt det första jag tänkte på Jesus. Och då, för att tala om det här måste jag tala på ett, ur er synvinkel religöst sätt.

 

För mig som kristen är det viktigt ha Jesus som förebild, eftersom Jesus levde ett exemplariskt liv enligt Guds vilja. Vad innebär det? Att Han var en god och vis man som var snäll mot alla? Visst var han det, men han var även mycket, mycket mer.

 

Den Jesus som människor i allmänhet enligt mig verkar tro att kristna tror på, är inte den Jesus som Bibeln egentligen talar om. Bibeln talar om Guds Son, därmed Gud själv. Den talar om Messias som levde ett liv helt utan egen synd, för att kunna ta på sig människans synd, och själv ta straffet för den, istället för att straffa människan. Han uppstod även och därmed besegrade döden.

 

Den Gud jag i övrigt tror på är nog inte heller den som många tror att Han är. Han är inte en kosmisk jultomte som finns för att jag ska leva ett bra liv. Han är inte en skäggig gubbe som sitter på ett moln och kastar ner blixtar när han är sur.

Han är en oändlig Gud som inte är begränsad på något sätt. Han är överallt närvarande, allvetande och allsmäktig. Han har t.o.m. makt att beordra saker som inte finns att bli till.

Han är treenig. Fader, Son (alltså Jesus) och den helige Ande. Det kan vara svårt att förstå, för de är EN Gud, men tre personer. Det är lite som att en far och en son har samma efternamn. Båda är Svensson, men de är två olika personer.

Sist men inte minst är Gud även helig. Det betyder att Han är totalt felfri, vilket gör Honom värd all tillbedjan och respekt.

 

Hur kommer dig sig då att jag tror på något sånt här? För er så verkar det säkert lika klokt som att tro på jultomten. Ni ställer säkert frågan: ”Hur kan man seriöst tro på Jesus, speciellt om man inte har sett Honom?”, eller hur?

Då svarar jag med en fråga. Hur kan man seriöst inte tro på någon som helt klart har gjort något i ens liv? Hur kommer det sig att jag efter att ha bett på mitt rum om att bli helad från laktosintolerans blev det (alltså helad)? Lika så blev min mamma helad från laktosintolerans och diskbråck under förbön. Så antingen finns Jesus eller så var det bara ren tur att vi båda blev helade från kroniska sjukdomar som vi haft i flera år, just när vi bad om helande. Det här är inte det enda jag upplevt av Gud, men jag hoppas att ni fattar var jag står i min tro.

 

Så vad betyder Jesus för mig? Allt. Om jag bara låtsas ha en relation med Jesus, då är mit liv totalt bortkastat. Det finns inget kvar. Då är den enda meningen med livet bli rik, ha en massa sex och festa så ofta man kan.

Jag är tacksam till Jesus för att Han har gett mig något som är bättre än så. Ett liv där jag kan leva med Honom, tillbe Honom och tjäna Honom. Det är det mest givande som finns, och mer än så vill jag inte göra för att vara någon annans förebild.

 

Finns mycket mer att säga, tiden för talet var mycket begränsad. Det är bara att fråga på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man ber under hela sitt liv (alternativt lång tid) och ens laktosintolerant försvinner så är det ju kanske inte så konstigt att den försvinner i samband med att man ber. fundera på hur många gånger du bad om det så får du ett rätt najs träffsäkerhet på böner.

 

sen varför skulle Gud bevara vissa böner men inte alla?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 48893

Om man ber under hela sitt liv (alternativt lång tid) och ens laktosintolerant försvinner så är det ju kanske inte så konstigt att den försvinner i samband med att man ber. fundera på hur många gånger du bad om det så får du ett rätt najs träffsäkerhet på böner.

 

sen varför skulle Gud bevara vissa böner men inte alla?

Jag bad 1 gång. Jag hade haft laktosintolerans i två år. Bad på mitt rum, kände Guds kraft och en vecka senare var jag helad. Om det inte hade varit för det gradvisa helandet skulle jag säkert ha börjat tvivla om jag var sjuk till att börja med.

 

Mark 11:24

"Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så."

 

Joh 15:7

"Om ni blir kvar i mig och mina ord blir kvar i er, så be om vad ni vill, och ni skall få det."

(Min tolking av det här är att Gud inte kommer svara på böner som är emot Hans vilja och natur, vilket är helt logiskt)

 

Joh 16:24

"Ännu har ni inte bett om något i mitt namn. Be, och ni skall få, så att er glädje blir fullkomlig."

 

Matt 6:9

"Så skall ni be:

Vår fader, du som är i himlen.

Låt ditt namn bli helgat."

 

Joh 14:6

"Jesus svarade: 'Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...