Hoppa till innehåll

Gud


CHORDAZBA

Rekommendera inlägg

Tja. Hittade ännu ett bevis på att bibeln antagligen stämmer.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Med hjälp av kol 14-datering har det enligt gruppen fastställts att bitarna är hela 4 800 år gamla, vilket skulle stämma med arkens ålder.

 

- Det är inte hundraprocentigt säkert att det är Noaks ark, men vi tror att det är 99,9 procent säkert, sade dokumentärfilmaren Yeung Wing-cheung till AFP i Hongkong på måndagen.

 

Gruppen utesluter möjligheten att det skulle handla om ett vanligt hus eftersom inga bostäder någonsin har hittats ovan 3 500 meters höjd i trakten.

 

Turkiska lokala myndigheter ska nu be Ankara-regeringen ansöka om världsarvsstatus för träkonstruktionen så att den kan skyddas medan en större arkeologisk utredning görs, säger Yeung.

 

Enligt Bibeln beslöt Gud översvämma jorden därför att människorna levde i synd. Noak undantogs och byggde på Guds befallning en jättelik båt och förde ombord djurpar som skulle återskapa livet när vattnet sjönk undan.

 

 

Hongkong TT-AFP

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kopierat ut SVD= Svenska dagbladet

Vet att tråden inte handlar om bevis men innan villde många ha det. Detta kanske är ett bevis.

http://www.granneman.com/images/050814tRexSkeleton.jpg

Förklara detta.

 

RAPTOR JESUS! RUN PEOPLE! THE END OF TIME IS AT HAND!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 429
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har en fråga till kristna troende: Om gud nu finns varför ser världen ut som den gör idag? Jag menar står det inte ganska tidigt i början av bibeln något om att människan ska skydda över djur och natur? Om det nu var våran uppgift hur fan kommer det sig att gud inte läxat upp oss efter all ner skräpning och skit vi gjort?

Eller varför har han inte berättat för någon profet eller vad det nu kallas att, föda upp miljontals djur för att sedan slakta dom och äta dem, massproduktion av djur som blir till mat, är fel? På vilket sätt är det rätt om man tänker på att människan skulle skydda djur och natur?

Och varför ska man tacka gud för maten som står på bordet? Borde man inte tacka det stackars djuret som blivit miss behandlat för att sedan slaktas och bli mat åtminstonde? För att visa lite moral och/respekt för det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Jag har en fråga till kristna troende: Om gud nu finns varför ser världen ut som den gör idag? Jag menar står det inte ganska tidigt i början av bibeln något om att människan ska skydda över djur och natur? Om det nu var våran uppgift hur fan kommer det sig att gud inte läxat upp oss efter all ner skräpning och skit vi gjort?

Eller varför har han inte berättat för någon profet eller vad det nu kallas att, föda upp miljontals djur för att sedan slakta dom och äta dem, massproduktion av djur som blir till mat, är fel? På vilket sätt är det rätt om man tänker på att människan skulle skydda djur och natur?

Och varför ska man tacka gud för maten som står på bordet? Borde man inte tacka det stackars djuret som blivit miss behandlat för att sedan slaktas och bli mat åtminstonde? För att visa lite moral och/respekt för det?

Gud finns inte, och det har vid flera tillfällen blivit vetenskapligt bevisat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en fråga till kristna troende

Gud finns inte, och det har vid flera tillfällen blivit vetenskapligt bevisat.

 

...

 

Kom just på att det var mer än en fråga förlåt till dem som stör sig på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en fråga till kristna troende: Om gud nu finns varför ser världen ut som den gör idag? Jag menar står det inte ganska tidigt i början av bibeln något om att människan ska skydda över djur och natur? Om det nu var våran uppgift hur fan kommer det sig att gud inte läxat upp oss efter all ner skräpning och skit vi gjort?

Eller varför har han inte berättat för någon profet eller vad det nu kallas att, föda upp miljontals djur för att sedan slakta dom och äta dem, massproduktion av djur som blir till mat, är fel? På vilket sätt är det rätt om man tänker på att människan skulle skydda djur och natur?

Och varför ska man tacka gud för maten som står på bordet? Borde man inte tacka det stackars djuret som blivit miss behandlat för att sedan slaktas och bli mat åtminstonde? För att visa lite moral och/respekt för det?

Gud finns inte, och det har vid flera tillfällen blivit vetenskapligt bevisat.

 

Är du kristen och tror på Gud? Nej.

Så håll käften och låt dom som är det svara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har en fråga till kristna troende: Om gud nu finns varför ser världen ut som den gör idag? Jag menar står det inte ganska tidigt i början av bibeln något om att människan ska skydda över djur och natur? Om det nu var våran uppgift hur fan kommer det sig att gud inte läxat upp oss efter all ner skräpning och skit vi gjort?

Eller varför har han inte berättat för någon profet eller vad det nu kallas att, föda upp miljontals djur för att sedan slakta dom och äta dem, massproduktion av djur som blir till mat, är fel? På vilket sätt är det rätt om man tänker på att människan skulle skydda djur och natur?

Och varför ska man tacka gud för maten som står på bordet? Borde man inte tacka det stackars djuret som blivit miss behandlat för att sedan slaktas och bli mat åtminstonde? För att visa lite moral och/respekt för det?

Jag är inte kristen, men jag svarar vad en kristen troende troligtvis hade svarat:

 

Vi blir dömda på domedagen. Om vi "failar" vårt liv och syndar så behöver det inte betyda att gud kommer att läxa upp oss i detta liv. Man får alltså sitt straff/sin belöning efter domedagen.

 

Gud finns inte, och det har vid flera tillfällen blivit vetenskapligt bevisat.
När fan ska folk fatta att det inte går att motbevisa gud? Snälla, ge mig det beviset. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Är du kristen och tror på Gud? Nej.

Så håll käften och låt dom som är det svara.

Jag ändrar min åsikt om någon, hands down, kan bevisa för mig att gud finns. Bevisa det för mig, svart på vitt, inte förrän då håller jag käft. Annars är det så att man har rätt till en åsikt. Det har bevisats att gud inte finns, det har vetenskapen gjort. Man kan inte säga att man inte tror på vetenskapen, för den finns. Då handlar det inte om tro, då handlar det om att veta.

Det är inte väl kanske slöseri att tro på gud, men man borde veta att han finns inte. VIsst, låt dem tro det då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den posten du svarade på ville ha svar från en kristen troende, inte från dig alltså. Och jag säger samma som Mezox, visa beviset. Och jo, man kan välja att inte tro på vetenskapens teorier. Ingen vet till exempel om big bang stämmer eller inte, man kan däremot avgöra hur sannolikt det är. Men i slutändan är det ändå en själv som avgör vad man vill tro på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är du kristen och tror på Gud? Nej.

Så håll käften och låt dom som är det svara.

Jag ändrar min åsikt om någon, hands down, kan bevisa för mig att gud finns. Bevisa det för mig, svart på vitt, inte förrän då håller jag käft. Annars är det så att man har rätt till en åsikt. Det har bevisats att gud inte finns, det har vetenskapen gjort. Man kan inte säga att man inte tror på vetenskapen, för den finns. Då handlar det inte om tro, då handlar det om att veta.

Det är inte väl kanske slöseri att tro på gud, men man borde veta att han finns inte. VIsst, låt dem tro det då.

 

Det finns ingen vetenskaplig rapport som visar att Gud inte existerar.. å andra sidan finns inga konkreta bevis som bekräftar hans existens heller. Jag är inte på något sätt religiös och jag förlitar mig hellre på vetenskapliga fakta än "Gud", men folk väljer att tro på honom och det är förståeligt eftersom att det ger svar på frågor som t.ex livets ursprung och syfte, like förståeligt som att välja att tro på big bang.

 

Vad jag inte tål däremot är ignoranta människor, vare sig det är fundamentalistiska kristna eller bara såna som du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst BillieJean

Vad jag inte tål däremot är ignoranta människor, vare sig det är fundamentalistiska kristna eller bara såna som du.

Jag är inte ignorant, jag är öppen för allt, men vad jag väljer att tro på är en annan femma. Det gör mig inte ignorant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag inte tål däremot är ignoranta människor, vare sig det är fundamentalistiska kristna eller bara såna som du.

Jag är inte ignorant, jag är öppen för allt, men vad jag väljer att tro på är en annan femma. Det gör mig inte ignorant.

 

Du säger att Gud inte finns (håller jag med om iofs) men påstår också att det finns vetenskapliga bevis för detta.

 

Länka gärna en källa. Eller du kanske bara kastade dig ur någonting utan att tänka dig för?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...